Strona 1 z 1
[D3 06
] Wysokość zawieszenia a twardość amora
: 03 paź 2013, 19:25
autor: boruc23
Tak czytałem forum ale konkretnie nic nie znalazłem ( jeżeli jest to z góry przepraszam ale ja się nie doszukałem). Tak jak w temacie na którym z trybów przy jeździe po mieście zawieszenie najmniej dostaje po tyłku? Z tego co się rozglądałem w trybie dynamic zawieszenie męczy się po dziurach najmocniej ale chciałbym poznać również opinię kolegów na ten temat ?
Pozdrawiam
: 03 paź 2013, 20:19
autor: jacek
Jak jeździsz po dziurach to na wszystkich trybach dostaje tak samo :mrgreen: .
A tak na poważnie najbardziej wygodnie będzie w trybie comfort , na trasie tryb automatic a na autostradzie tryb dynamic lub automatic . Zawieszenie w wersji Sport.
: 03 paź 2013, 20:44
autor: boruc23
Dzięki za odpowiedź. Ale na pewno jest jakaś zależność między wysokością ustawienia zawieszenia a jego trwałością. Czytałem na ten temat wiele opinii jak jeszcze miałem Phaetona większość ludzi twierdzi (z tego co wyczytałem) że zawieszenie najmniej się "marnuje" w trybie comfort ale jak ktoś ma jakieś swoje opinie to bym bardzo prosił bo na pewno przyda się to nie tylko mnie.
Pozdrawiam
: 03 paź 2013, 21:07
autor: pebo
jacek pisze:Jak jeździsz po dziurach to na wszystkich trybach dostaje tak samo :mrgreen: .
A tak na poważnie najbardziej wygodnie będzie w trybie comfort , na trasie tryb automatic a na autostradzie tryb dynamic lub automatic . Zawieszenie w wersji Sport.
No to chyba tak nie do końca. W trybie najniższego położenia "Dynamic" zawieszenie jest bardziej sztywne, więc część drgań jest przenoszona na ramę i dalsze elementy konstrukcyjne. W trybie najwyższym "Lift" zawieszenie jest najbardziej podatne na nierówności, więc więcej drgań jest pochłanianych przez wahacze i amortyzatory, a na ramę trafia mniej drgań. Tryb automatyczny i komfortowy to tryby pośrednie. Ale Jacek ma też i sporo racji, bo dziury generalnie nie służą temu zawieszeniu. To zawias na autostrady, a nie wiejskie trakty. Poza tym w każdym trybie w kość dostają opony (a wiadomo, profile za duże nie są), no i felgi. Co do felg, to felgi audi cieszą się dość dobrą opinią. Z dobrych stopów, lekkie, łatwe do obsługi i konserwacji.
Więc jak jedziesz po nierównym terenie czy głębokim śniegu, to budę do góry, mniejsze ryzyko, że o coś zaczepisz. W normalnej jeździe to automat, a jak z damą jedziesz to komfort. Na dobrej, czytaj równej drodze (autostrada też się nada) oczywiście budę na sam dół. Niżej położone podwozie to mniejsze opory powietrza i mniejsze zużycie paliwa (sprawdź sobie wynik chwilowego spalania np. przy 100 km/h przy obu trybach). No i w trybie najniższym z racji sztywniejszego zawieszenia nieco inaczej wchodzi się w zakręty. Ja jeszcze robię taki myk, że na miasto mam inny program jazdy a na trasę inny (można to robić keyless'em lub pamięcią foteli). Pozdro
: 03 paź 2013, 21:13
autor: boruc23
Właśnie cały czas to testuję i na pewno tak jak mówisz autostrada to tylko dynamic i wiadomo że na autostradzie to zawieszenie najlepiej się sprawdza ale bardzo mnie ciekawi czy ktoś może z ASO jest się w stanie na ten temat wypowiedzieć popierając to jakimiś technicznymi danymi gdyż naprawdę dużo szukałem i w sumie to nic konkretnego nie ma. Chodzi mi o zależność czy jak jest poduszka na pompowana na maks to czy dla amortyzatora lepiej czy gorzej ?
Może źle zacząłem temat najbardziej chodzi mi o wpływ wysokości na trwałość amortyzatorów.
Pozdrawiam
: 03 paź 2013, 21:20
autor: pebo
No to może coś będzie w zeszytach metodycznych dotyczących tego zawieszenia, ale ja niestety ich nie mam (wcięło razem z dyskiem). Są gdzieś na necie.
: 04 paź 2013, 15:26
autor: boruc23
To muszę poszukać bo bardzo ciekawi mnie ten temat a przy okazji może pomóc zaoszczędzić jak amortyzatory dłużej pożyją.
Pozdrawiam
: 08 paź 2013, 10:02
autor: colln
Na zdrowy rozsądek: amortyzatorowi nie będzie to robić różnicy ale już wszystkim pozostałym elementom tak, im niżej tym muszą większe siły przenosić w razie trafienia w nierówności czyli szybciej się męczy
: 09 paź 2013, 18:12
autor: Bartek87
osobiście nie jeżdzę w trybie automatic. Na miasto comfort chyba, ze jakiś kawałek nowej drogi to Dynamic, w trasie jeżdzę na dynamicu, jak jakieś wieksze krawężniki to prawie zawsze na lifcie podjeżdzam ;-)
: 09 paź 2013, 23:22
autor: FOSS
A ja się pokuszę o bardziej zawiłą ocenę.
Na zawieszeniu sportowym raczej nie ma różnicy gdyż tu w trybie comfort i trybie dynamic auto pozostaje praktycznie na tym samym poziomie.
Na zawieszeniu komfortowym w trybie dynamic zawias moim zdaniem będzie trochę bardziej narażony na zużycie gdyż jest ono wtedy opuszczone - 2cm od poziomu comfort czyli od poziomu neutralnego dla którego należy przeprowadzać wymiany wahaczy. Delikatnie skręcone gumy w tulejach wahaczy będą bardziej narażone na usterki ;-)
: 07 gru 2013, 18:00
autor: piter1959
pebo pisze:jacek pisze:Jak jeździsz po dziurach to na wszystkich trybach dostaje tak samo :mrgreen: .
. No i w trybie najniższym z racji sztywniejszego zawieszenia nieco inaczej wchodzi się w zakręty. Ja jeszcze robię taki myk, że na miasto mam inny program jazdy a na trasę inny (można to robić keyless'em lub pamięcią foteli). Pozdro
Kolego zaintrygowałeś mnie tym programem innym na trase i na miasto . Czy mógłbyś wyjśnić to szerzej. Czy ten program jest w samochodzie czy trzeba go wgrać . Mnie interesuje właśnie żeby auto mi się nie obniżało samodzielnie po mieście ( Wjadę na chwile na obwodnice przycisnę i póżniej znowu muszę go podnosić. Jak to zrobić pamięcią foteli ? pozdrawiam
: 13 wrz 2014, 21:44
autor: Marcin2013
Żeby nie zakładać nowego tematu napisze tutaj, mianowicie o jakiegoś czasu poruszam się D3 i muszę stwierdzić że jak dla mnie zawias jest trochę twardy, sądziłem że A8 to będzie LUX mięciutko, ale niestety tak nie jest, wcześniej miałem w Omedze 3.2 z kolumny MacPhersona i kurde wydaje mi się że było wygodniej niż na wielowachaczu z miechami, trochę dziwne, ale takie mam odczucia, fakt jest taki że na pewno się lepiej kleji, ale sądziłem że jak ustawię na komfort to będzie mięciutko, a nie jest

gumy na razie 235/55 R17 aż się boje co będzie jak wrzucę 255/40 R19

: 13 wrz 2014, 22:15
autor: jacek
Marcin2013, Wszystko zależy od ustawień zawieszenia comfort , automatic czy dynamic , ja mam zawieszenie w wersji sport i jeżdżę na 20" felgach pomimo tego na comfort jest wystarczająco miękko i komfortowo .