Strona 1 z 1

[D3 03 ] Czy występowały bez regulacji zawieszenia?

: 11 paź 2013, 23:38
autor: pebo
Witam. Ostatnio wpadło w moje ręce A8 D3 z 2003 roku (numer 10575), które w MMI nie posiada regulacji zawieszenia pneumatycznego. W ogóle nie ma takiej opcji. Widać i czuć, że pneumatyka działa, bo auto poziomuje się i pracuje pompa pneumatyczna. Nie wiem, czy podczas jazdy obniża się, bo nie miałem okazji nim jeździć. Więc mam pytanie, czy regulacja wysokości zawieszenia to była opcja czy standard? Czy to jest stan normalny, czy po prostu jest coś nakiepszczone w menu i trzeba to naprawić?

: 12 paź 2013, 09:26
autor: SamackA8
Ja jeszcze nigdy nie widziałem D3 bez regulacji zawieszenia. Wydaje mi się że to był standard i wszystkie wychodziły z pneumatyką

: 12 paź 2013, 10:55
autor: jacek
Niestety ktoś pewnie namieszał w systemie MMI , lub aktualizował / spolszczał system i nie ustawił wszystkich opcji widocznych w MMI.

: 12 paź 2013, 14:40
autor: shaqal
Były wersje bez pneumatyki.

Całkiem możliwe że wystarczy zmiana kodowania i wszystko powróci do normy.

: 12 paź 2013, 18:14
autor: FOSS
shaqal pisze:Były wersje bez pneumatyki.
Nie wierzę... w życiu takiego nie widziałem i nie spotkałem się z materiałami które na to wskazują.
Jedna z charakterystycznych rzeczy w D3 to właśnie adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne - tym AUDI właśnie się chwaliło ;-)


Jak jest pneumatyka to musi być też regulacja bo to właśnie z tego ekranu można uruchomić funkcję podnośnika.

: 12 paź 2013, 18:32
autor: bunga bunga
A był/jest przycisk CAR na konsoli przy lewarku? Działał?

8-)

: 13 paź 2013, 00:06
autor: PABLO200
Było zawsze no chyba ze ktoś sie bardzo postarał to wszystko jest możliwe

: 13 paź 2013, 11:44
autor: pebo
bunga bunga pisze:A był/jest przycisk CAR na konsoli przy lewarku? Działał?

8-)
Jest przycisk CAR, ale nie działa, zupełnie nie reaguje. MMI wygląda na oryginalne i nie ma języka polskiego. Pneumatyka działa, bo auto się poziomuje itp., ale niema regulacji, trybu podnośnika tez nie ma. Możliwe, że ktoś namieszał z MMI, możliwe że nie dało się tego naprawić i auto poszło w ludzi. Nie zapisałem wersji MMI, może da się to zaktualizować? Próbowałem zrobić aktualizację VCP ale nie łyka. Trochę to dziwne. Nie wiem, czy nie zostanie jako jedyne wyjście udać się do serwisu i zaktualizować soft. Ile to może kosztować? Właścicielowi to nie przeszkadza, bardziej może chciałby polskie menu, ale jeśli ktoś nigdy nie korzystał z regulacji pneumatyki to może nie dziwić.

: 13 paź 2013, 13:08
autor: shaqal
Wystarczy podjechać do kogoś kumatego z kompem i w 5 minut będzie to zrobione.

: 13 paź 2013, 13:24
autor: Gość
pebo pisze:Właścicielowi to nie przeszkadza,
A to ciekawe jak zmienia koła??

: 13 paź 2013, 22:37
autor: FOSS
pebo pisze:Jest przycisk CAR, ale nie działa, zupełnie nie reaguje. MMI wygląda na oryginalne i nie ma języka polskiego. Pneumatyka działa, bo auto się poziomuje itp., ale niema regulacji, trybu podnośnika tez nie ma.
No to pięknie ktoś tam namieszał.
Przecież przez zakładkę CAR przechodzisz nie tylko na regulację zawieszenia i tryb podnośnika ale również na menu opcji wyposażenia tj. pamięć foteli, stan baterii, partronik, komfortowe opcje okien, solardach, oświetlenie zewnątrzne, oświetlenie wewnętrzne i inne - jeżeli CAR nie działa to jak dostać się do tych wszystkich ustawień :shock:


Pneumatyka w D3 musi być, jej regulacja również a przycisk CAR musi działać bo kryje w sobie sporo różnych opcji auta dostępnych dla zwykłego użytkownika wyłącznie za pośrednictwem MMI.

: 14 paź 2013, 11:37
autor: bunga bunga
Namieszane w zielonym menu?

8-)

: 31 paź 2013, 17:21
autor: pebo
Auto było w serwisie, prawdopodobnie panel środkowy był zalany, więc przycisk może nie działać. ASO oczywiście wymieni całość (tzn. moduł z ramką i przyciskami - około 4 tys. zł). A tak jak piszecie, przez CAR ustawia się wiele opcji, no i tego wszystkiego brakowało.

: 31 paź 2013, 20:03
autor: shaqal
Można poszukac używanego, koszt to kilkaset złotych.

: 01 lis 2013, 11:52
autor: FOSS
shaqal pisze:Można poszukac używanego, koszt to kilkaset złotych.
Tylko warto szukać identycznego po numerach... bo można trafić taki który nie będzie chciał zagadać w naszym aucie mimo tego że będzie w pełni sprawny.