Strona 1 z 4

[D3 03 ] Wymiana górnych wahaczy

: 18 lis 2013, 17:06
autor: kaseba
Witam

Mam do wymiany górne wahacze w moim D3 i nie do końca wiem jak się do tego zabrać. Wydaje mi się że nie ma miejsca na wyjęcie śrub. Czy trzeba zdejmować cały amortyzator? a jeśli tak to jak to zrobić w bezpieczny dla niego sposób?

: 18 lis 2013, 17:18
autor: krzychu22.p1i
Nie zapomnij o trybie podnośnika..

: 18 lis 2013, 17:49
autor: pioter
Jak wymieniałem górne to bez wyciągania amortyzatora , nadkole zdejmujesz i jest dostęp do śrub . Trochę trzeba się pobawić , ja to zrobiłem pod domem i chyba ze 2 godziny mi to zajęło + pilnowanie 3letniego syna który zabierał mi klucze :mrgreen: . Jedno co mogę doradzić i mi na razie zawsze pomaga to dobry penetrator którym wcześniej potraktuj wszystkie śruby , szczególnie tą od sworzni nawet lekko poluzuj wieczorem i na to penetrator . Tylko nie zapomnij jej dokręcić przed jazdą .

: 18 gru 2013, 17:25
autor: krzysztof 1959
pioter pisze:Jak wymieniałem górne to bez wyciągania amortyzatora , nadkole zdejmujesz i jest dostęp do śrub . Trochę trzeba się pobawić , ja to zrobiłem pod domem i chyba ze 2 godziny mi to zajęło + pilnowanie 3letniego syna który zabierał mi klucze :mrgreen: . Jedno co mogę doradzić i mi na razie zawsze pomaga to dobry penetrator którym wcześniej potraktuj wszystkie śruby , szczególnie tą od sworzni nawet lekko poluzuj wieczorem i na to penetrator . Tylko nie zapomnij jej dokręcić przed jazdą .
W pelni potwierdzam, mialem do wymiany lozysko, czyli piaste w lewym przodzie, wszystko byloby fajnie, gdyby tylko sruba trzymajaca gorne wahacze do lagi, nie ukrecila sie, ale sie ukrecila...ponad 4 godziny rozwiercania, dalismy z kolega mechanikiem rade, przy okazji WIELKIE PODZIEKOWANIA dla kolegi Jimm-a za pomoc i podeslanie materialow pomocniczych dotyczacych zawieszenia, <okioki> nie mniej amor pozostal nieruszony
narka

: 18 gru 2013, 17:49
autor: pioter
Wczoraj wymieniałem łożyska z przodu i odkręciłem piastę na samochodzie , tylko na prasie samo łożysko wyciskałem - nie wiem czemu wahacze odkręcałeś ?

: 18 gru 2013, 21:33
autor: krzysztof 1959
pioter pisze:Wczoraj wymieniałem łożyska z przodu i odkręciłem piastę na samochodzie , tylko na prasie samo łożysko wyciskałem - nie wiem czemu wahacze odkręcałeś ?
dobre pytanie, brak doświadczenia pewnie, i tak prędzej czy później musiałbym tam luknąć, choć przy przebiegu 155tys km to pewnie jeszcze trochę, stało się...
Narka

: 18 gru 2013, 22:03
autor: kaseba
Dziś było pierwsze podejście.

Zdjęte zakole i całą reszta, pojawił się jednak maleńki problemik - śruba sworzni - nie chce nawet drgnąć. Kolega chciał ją potraktować palnikiem ale to oznacza wymianę 2 wahaczy bo sworznie raczej nie wytrzymają próby ognia. Na razie poszło w ruch WD40, poluzowałem nakrętkę i poczekam, jak nie pójdzie to pewnie ukręcę łeb i spróbuję wyciągnąć z drugiej strony tak jak jest opisane na forum. Czytałem też że można wiercić. Przeraża mnie ta operacja.

: 19 gru 2013, 10:13
autor: krzysztof 1959
kaseba pisze:Dziś było pierwsze podejście.

Zdjęte zakole i całą reszta, pojawił się jednak maleńki problemik - śruba sworzni - nie chce nawet drgnąć. Kolega chciał ją potraktować palnikiem ale to oznacza wymianę 2 wahaczy bo sworznie raczej nie wytrzymają próby ognia. Na razie poszło w ruch WD40, poluzowałem nakrętkę i poczekam, jak nie pójdzie to pewnie ukręcę łeb i spróbuję wyciągnąć z drugiej strony tak jak jest opisane na forum. Czytałem też że można wiercić. Przeraża mnie ta operacja.
I wcale Ci sie nie dziwie, przerabialem to ostatniej soboty, jedyna 4 godziny wiercenia, przygotuj "kilka"dobrej jakosci wiertel, zapewniam Cie, przydadza sie i nie badz zaskoczony, jesli nikt przed toba nie tykal tej sruby, to masz jak w banku wiercenie...i zadne wd40 nie pomoze
powodzenia

: 19 gru 2013, 13:17
autor: Gość
kaseba, Ja juz dwa razy wywalałem dobre wachacze bo sie zapiekło to dziadostwo.

Nie ma wiekszej szansy na odkrecenie z drugiej strony czy coś. W moim modelu ona po skreceniu wyraźnie juz nie jest prosta tylko w robi sie z niej lekki łuk co dodatkowo utrudnia sprawe np wiercenia. Wahacze nie majątek a po grzaniu niemal na pewno śruba puści i nie trza stracić pół dnia albo i lepiej.

: 19 gru 2013, 22:45
autor: FOSS
kaseba pisze:Dziś było pierwsze podejście.

Zdjęte zakole i całą reszta, pojawił się jednak maleńki problemik - śruba sworzni - nie chce nawet drgnąć. Kolega chciał ją potraktować palnikiem ale to oznacza wymianę 2 wahaczy bo sworznie raczej nie wytrzymają próby ognia.
Normalka. Dlatego jak ktoś zostawia u mnie auto na wymianę 1-go z górnych wahaczy to z góry ostrzegam, że jest wielce prawdopodobne, że wymienić będzie musiał oba.
WD40 niewiele pomaga. Nawet w ASO używają do tego palnika i tam też siłą rzeczy kończy się wymianą obu.

Na wiosnę tego roku zmieniałem w swoim górne wahacze po obu stronach - łączny czas roboty to 6 godzin (po 3 godziny na stronę) z czego sama walka z tymi śrubami trwała łącznie 4 godziny (po 2 godziny na stronę). Było rwanie, ukręcanie, wybijanie młotem, rozwiercanie i palenie..... lanie WD40 to tylko dla formalności, reszta roboty to wszelkiego typu metody siłowe <onie>
Ale co najważniejsze, zwrotnice przeżyły nieuszkodzone co, jak się przekonało już kilku z tego forum, przy tej robocie wcale nie jest oczywiste <okioki>

: 01 lut 2014, 22:41
autor: jacekpolok
wymienija dwa wachacze gorne, od razu kup sruby febi bo stare do wyrzucenia.
amorka delikatnie trzeba popuscic.

: 04 lut 2015, 12:28
autor: PITER82
no ok ale czy jak zaczniemy sie zabierac dopracy to najpierw tryb podnosnika lift + blokada i tu sienachodzipytanie czy automusi byc na zaplonie caly czas czy moge wyjac klczyk po ustawieniu trybu podnosnika

: 04 lut 2015, 20:25
autor: aro51
Jak wlaczysz tryb podnosnika to auto pamieta go nawet po demontazu akumulatora.
Zaplonu oczywiscie nie musi byc.

Wymiana wahaczy jesli oryginal to palnik ( niezbedny ) grzejesz ok 20 min strone i sruba idzie pieknie.

Potrzebujesz nowe sruby bo stare zniszczysz, naturalnie do wymiany dwa wahacze. Nowe sruby nasmaruj dobrze pasta miedziana i bedzie kiedys szybki demontaz.

Co do trybu to ja polecam robic wahacze na dynamic. Oszczedzisz sobie sporo pracy.

: 04 lut 2015, 22:20
autor: PITER82
Ale trybu dynamic nie da sie zablokowac chyba? Przecierz podobno tylko lift i tryb podnosnika?? Bo ja chce to robic na podnosniku w warsztacie

I jeszcze jedno moze ktos z kolegow podeslac numer śruby z etki bo mi soe system wysypal na kompie i nie mam jak sprawdzic a zamowie w serwisie tak to

: 05 lut 2015, 13:18
autor: aro51
W trybie lift nie masz szans dokrecic w sposob prawidlowy wahaczy