Strona 1 z 1
[D3 04 4.0TDI
] Ciężkie wspomaganie
: 08 sty 2014, 20:28
autor: drago_o
Witam,
Generalnie na postoju jest całkiem oki, chodź, że leciutko chodzi bym nie powiedział. Tak trochę jak w bardziej usportowionych autach, pomaga ale czuć opór żeby mieć lepszą kontrole nad kierownicą. Ale w trakcie jazdy jeszcze bardziej się "utwardza, że np zmianę pasa muszę przy prędkości dość mocno wykonywać, nawet bym powiedział, że ciężej niżeli by go wcale nie było zważywszy na prędkość...
Jakieś pomysły? ;P
Pozdro,
Karol
: 08 sty 2014, 20:40
autor: Kuki30
Witam
Podejrzewałbym pompę lub maglownice - to są typowe objawy uszkodzenia tych elementów. Sprawdź jeszcze płyn w zbiorniczku czy jest i czy pompa piszczy lub brzęczy podczas kręcenia kierownica.
: 08 sty 2014, 20:42
autor: drago_o
Nic nie słychać, nic nie piszczy ani nic, płyn jest.
: 08 sty 2014, 20:51
autor: Kuki30
Dziwi mnie że na postoju jest lepiej niż w trakcie jazdy bo powinno być na odwrót.
Czy na postoju przy zwiększonych obrotach silnika jest różnica? Bo powinna się lżej kręcić kierownica.
Jak pompa nie brzęczy to chyba z maglownica jest coś nie tak ale nie chcę straszyć.
Poszukaj na forum - coś powinieneś znaleźć pomocnego
Pozdrawiam
: 08 sty 2014, 20:56
autor: drago_o
No ja myślałem ze specjalnie się utwardzania na prędkości, no wysokie obroty w sumie nie wkrecałem na postoju. Zresztą na postoju jest w sam raz, nie lekko, nie ciężko. W jeździe chodzi ciężej... Może to wina opisywanego w innym temacie problemu z tylnim zawieszeniem? Na postoju ono nie pracuje a w jeździe może cośjest nie tak i ciężej się kieruje.
: 08 sty 2014, 21:15
autor: krzychu22.p1i
na postoju jest w sam raz, nie lekko, nie ciężko. W jeździe chodzi ciężej...
A masz servotronic?
: 08 sty 2014, 21:21
autor: drago_o
Haha.. To jest pytanie, kupilem go od banku i powiedzieli mi ze to audi a8 4.0 TDI
Powoli sam szukam i grzebie i się dowiaduje co mam... Jak to rozpoznać?
: 08 sty 2014, 21:52
autor: krzychu22.p1i
drago_o pisze: Jak to rozpoznać?
Po kodach wyposażenia?

Zdekoduj VIN w ASO i będziesz wiedział

: 08 sty 2014, 22:21
autor: Krzysztof85
NA 100% servotronic masz Obstawiam pompe
NA postoju powinno chodzic jednym palcem
: 08 sty 2014, 23:39
autor: drago_o
Może nie palcem ale lekko w miare

: 15 cze 2014, 14:55
autor: Krzysztof85
Witam
Odświeżam problem ze wspomaganiem a mianowicie:
po odpaleniu zimnego auta wszystko jest ok po ok 15 20 min. kręcenia w mieście zaczyna skrzypieć (coś takiego jakby po płycie gramofonowej jeździć iglicą) w momencie wyłączenia silnika i spróbowaniu pokręcenia piszczenie ustaje a wrażenie jest takie jakby zwijacz skrzypiał ale skoro na wyłączonym silniku nic czyli to zwijacz nie może być.Zagatka za 100 punktów bo już paru mechaników oglądało i nikt nie wie co to