Strona 1 z 2
[D3 08 3.0TDI
] air suspension-sport
: 23 sty 2014, 11:01
autor: olimpus104
Witam,na wyswietlaczu MMI przy regulacji zawieszenia poziom ,lift' aktywuje się z opóżnieniem do pozostałych trzech funkcji .mam na myśli podswietlenie.
zawieszenie pracuje normalnie,auto mam 3 miesiące ,wczesnienj tego nie zauważyłem.
Coś sie dzieje?

: 23 sty 2014, 14:10
autor: Korton
Powyzej jakiejs predkosci (40km/h) najwyzsze polozenie jest nie dostepne. Moze w czasie jazdy to robiles powyzej jakiejs predkosci?
: 23 sty 2014, 17:23
autor: olimpus104
Korton pisze:Powyzej jakiejs predkosci (40km/h) najwyzsze polozenie jest nie dostepne. Moze w czasie jazdy to robiles powyzej jakiejs predkosci?
Właśnie nie,funkcja lift jest nie aktywna przez 30 sek od czasu uruchomienia zapłonu.
: 23 sty 2014, 18:00
autor: Bartek87
coś nie halo masz. U mnie "Lift" jest dostępny od 0-do ok 80-90km/h, po przekroczeniu tej prędkości gaśnie, by ponownie się aktywować jak zwolnię
: 24 sty 2014, 01:21
autor: FOSS
olimpus104 pisze:... funkcja lift jest nie aktywna przez 30 sek od czasu uruchomienia zapłonu.
Jeżeli zawieszenie pracuje poprawnie to cały objaw z tym Liftem można uznać raczej za normalny - będzie to zależeć to od stanu powietrza w zasobniku.
Może się tak dziać częściej jeżeli rano wsiadając do samochodu wsiadasz np. z całą rodziną - zanim odpalisz auto poziomuje się automatycznie korzystając z powietrza w zasobniku i jeżeli tego powietrza jest zbyt mało to funkcja Lift pozostaje nieaktywna. Podczas rozruchu kompresor jest wyłączany więc nie może doładować powietrza - robi to dopiero po uruchomieniu auta więc może to chwilę trwać.
Jeżeli czas nieaktywnego Lifta będzie się przedłużał to może to oznaczać usterkę zawieszenia - nieszczelność albo niewydolność kompresora.
Ale jeżeli wszystko jest w porządku to nie szukaj dziury w całym

: 24 sty 2014, 13:22
autor: olimpus104
FOSS pisze:olimpus104 pisze:... funkcja lift jest nie aktywna przez 30 sek od czasu uruchomienia zapłonu.
Jeżeli zawieszenie pracuje poprawnie to cały objaw z tym Liftem można uznać raczej za normalny - będzie to zależeć to od stanu powietrza w zasobniku.
Może się tak dziać częściej jeżeli rano wsiadając do samochodu wsiadasz np. z całą rodziną - zanim odpalisz auto poziomuje się automatycznie korzystając z powietrza w zasobniku i jeżeli tego powietrza jest zbyt mało to funkcja Lift pozostaje nieaktywna. Podczas rozruchu kompresor jest wyłączany więc nie może doładować powietrza - robi to dopiero po uruchomieniu auta więc może to chwilę trwać.
Jeżeli czas nieaktywnego Lifta będzie się przedłużał to może to oznaczać usterkę zawieszenia - nieszczelność albo niewydolność kompresora.
Ale jeżeli wszystko jest w porządku to nie szukaj dziury w całym

Ok,uspokoiłeś mnie .Może ma tęż, na to wpływ ze ostatnio jeżdze na bardzo krótkich odcinkach

VCDS-nic nie pokazuje,więc spoko i pozdrawiam

: 25 sty 2014, 18:38
autor: olimpus104
: 25 sty 2014, 18:44
autor: pebo
Jeśli VCDS nie pokazuje błędów, to ja jednak proponowałbym adaptację, tu masz trochę na ten temat:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... Adaptation
: 25 sty 2014, 19:35
autor: olimpus104
błędów nie ma,fakt ale co jest?koło jakby stało inaczej i ta różnica 2cm
miałem zrobic kalibracje ale zobacz fotki z testów czy tak ma byc ze w przednim zawieszeniu jest wieksze cisnienie jak w tylnych?
: 25 sty 2014, 19:49
autor: pebo
Ciśnienia masz podane na klapce wlewu paliwa i z tego co pamiętam, to z przodu będzie wyższe ciśnienie, bo ta jest większe obciążenie - silnik i skrzynia, na tył zostaje niewiele. Według mojej skromnej opinii, skoro nadwozie unosi się i opada prawidłowo, to system działa dobrze, tyle że trzeba mu podać odpowiednie wartości odniesienia - od tego jest kalibracja. Tak się zdarza, gdy np. ktoś wymieni amortyzator i nie dokona kalibracji zawieszenia.
: 25 sty 2014, 19:57
autor: olimpus104
pebo.miałem namyśli ciśnienie w amortyzorach,widac na fotkach tylne 2,28-przednie 5.86 bara
: 25 sty 2014, 20:07
autor: pebo
Wydaje mi się, że ciśnienie w amorach też będzie inne, ale nie znalazłem nigdzie danych, jakie prawidłowo powinno być.
: 26 sty 2014, 00:01
autor: FOSS
Może źle patrzę ale nie widzę tu 2cm różnicy....... może 2mm tak ale nie 2cm a to spora różnica
Ponadto pomiarów zawieszenia należy dokonywać na idealnie poziomym podłożu - wtedy można się przyczepić do wartości podawanych przez VCDS czy pomiarów miarką...... jeżeli podłoże nie jest odpowiednie to pomiary nie mają większego sensu, tak jak i kalibracja.
Jeżeli masz odpowiednie podłoże a wartości pomiędzy kołami są różne to warto przeprowadzić kalibrację.
: 26 sty 2014, 00:50
autor: olimpus104
FOSS pisze:Może źle patrzę ale nie widzę tu 2cm różnicy....... może 2mm tak ale nie 2cm a to spora różnica
Ponadto pomiarów zawieszenia należy dokonywać na idealnie poziomym podłożu - wtedy można się przyczepić do wartości podawanych przez VCDS czy pomiarów miarką...... jeżeli podłoże nie jest odpowiednie to pomiary nie mają większego sensu, tak jak i kalibracja.
Jeżeli masz odpowiednie podłoże a wartości pomiędzy kołami są różne to warto przeprowadzić kalibrację.
Foss te dwa zdjęcia wstawiłem zeby pokazac ze tylne koło to które siedzi niżej ,jest też bardziej schowane patrz na fotke po lewej stronie. poza tym dzisiaj te pomiary robiłem w różnych miejscach,parkingi, podłoże raczej równe i uwierz jak nic 2 cm różnicy.
a czy takie powinno byc ciśnienie w amorach jak na moich fotkach? jutro zrobię tą kalibracje ,chyba bardziej nie spier...
: 16 lut 2014, 12:39
autor: tomi5
Na równa nawierzchnie to warto jechac na jakaś galerię z parkingiem poziomowym, tam raczej powierzchnia jest równa :-)