Strona 1 z 1

[D3 04 4.0TDI ] Cieknie płyn wspomagania

: 28 sty 2014, 17:18
autor: Tomek942
Witam. Mam problem z A8 4.0 TDI.
Konkretniej chodzi o to, że cieknie płyn wspomagania. Nie jest to jakaś ulewa, dlatego usterkę zobaczyłem dopiero jak pompa zaczęła głośno chodzić. Jak dolałem płynu to znów było cicho na jakieś 2000km. Wydaje mi się, że pękł jakiś przewód, albo się poluzował, bo cieknie dokładnie pod zbiorniczkiem. Próbowałem coś dojrzeć z góry ale jest to niemożliwe :)
Na kanale też praktycznie nic nie widać, dlatego mam pytanie, jak się dostać do tego wszystkiego żeby coś zobaczyć ? Czy konieczne jest zrzucanie zderzaka ? Czy jest możliwość, że to pompa cieknie ? Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam jeżeli taki temat już jest, ale szukałem i nie mogłem znaleźć

: 28 sty 2014, 20:00
autor: bunga bunga
Nie chcę Ciebie straszyć ale pompę już masz do wymiany.

Będzie już tak coraz głośniej wyła. Jest niestety delikatna.

Nie nadaje się do regeneracji tylko wymiana.

Skoro ubywa płynu to masz nieszczelność-wyciek.

Najlepiej zdjąć zderzak, osłony i wtedy wygodne podejście.

Wszystko posprawdzaj.

Może coś się poluzowało, a może coś poważniejszego.

Przewody wysoko ciśnieniowe można regenerować.

Tzn dociąć nowe z metra i przełożyć końcówki.

Każdy zakład hydrauliki siłowej tobie to zrobi.

Zalewaj tylko oryginalny płyn.

: 05 lut 2014, 20:56
autor: Łukasz10
Witam. Jestem nowy na forum więc jak coś pominąłem to wybaczcie.
Podpinam się do tematu a mianowicie chodzi o wyciek płynu wspomagania Audi A8 D2 4.2 który wydaje mi się że pojawił się gdzieś na maglownicy aczkolwiek nie wiem gdzie ba maglownica jest sucha od strony kierowcy i niczego nie widać. Płynu mi ubywa niesamowicie mocno a wyciek pojawiła się po prawej stronie od kierowcy na samym dole w miejscu mocowania dolnego wahacza ale nie mogę dojść z czego tak mocno się leje co puściło. Czy macie może jakieś pomysły?? obejdzie się bez wyjęcia maglownicy??

: 05 lut 2014, 21:18
autor: Gość
Może byc jakis przewód cisnieniowy-jesli musisz co chwile dolewac to raczej nie bedzie to drobne rozszczelnienie. Mi kiedys przerdzewiał dekielek zaworu serwotronika to wypluwało litr płynu na kilometr.

: 05 lut 2014, 21:25
autor: Łukasz10
dolewam tak ok. pół litra na 2, 3 dni. Czyli bez wyjęcia niczego nie zrobię

: 06 lut 2014, 07:31
autor: Gość
W mojej D2 widzialem tylko ze sie leje. Dopiero jak wytargalim magla to sie okazalo co.

: 06 lut 2014, 08:08
autor: gtfan
U mnie np. ciekło z magla w miejscu wyjścia na kolumnę kierowniczą. Jak jest uszkodzona gumowa osłona między maglem a grodzią, to może płyn lecieć w okolice dolnego tylnego wahacza ;)

: 06 lut 2014, 09:59
autor: Łukasz10
dzisiaj zabiorę się za wyjęcie magla ale z tego co patrzyłem to jest tak jak pisze "gtfan"
napisze po wyjęciu co było przyczyną

DODANO:

Panowie jakimś cudem wytargałem magla i faktycznie okazało się że cieknie z wyjścia na kolumnę kierowniczą. Rozkręciłem magla i wyjąłem wałek który łączy się z kolumną kierowniczą .Pytanie moje jest do was teraz takie czy jest jakiś zestaw naprawczy chodzi mi o te gumeczki na wałku?? czy zostaje jedynie regeneracja u tak fachowców??