Strona 1 z 2

[D3 09 3.0TDI ] Adaptacja zawieszenia

: 01 kwie 2014, 20:37
autor: kali
Witam musze przeprowadzić adaptacje zawieszenia po wymianie czujnika poziomu, czy po wpisaniu w kanale 1,2,3 i 4 dla poszczególnuch kół wysokości zawieszenia trzeba jeszcze w jakimś kanale zatwierdzić nowe wartości , w ross tech wiki piszą że w 5 kanale zmienić wartość na 1 tylko ja nie mogę wejść w kanał 5 bo jest nie aktywny prosze o pomoc i z góry DZIĘKUJE za podpowiedzi.

: 01 kwie 2014, 20:46
autor: jacek
Na stronie Ross tech masz całą procedurę , czyli jak sprawdzić wartości i jak zmierzyć wysokość oraz w jakie kanały wpisać .

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/levelcontrol.html

: 01 kwie 2014, 22:40
autor: kali
Ja wiem jak zrobić tylko z tego co piszą w ross tech trzeba wejść w kanał 5 i zmienić wartość na 1 tylko ja niemogę w kanał 5 wejść bo wyświetla mi się error

: 02 kwie 2014, 13:30
autor: PABLO200
[Security Access - 16]
Enter 31564

: 02 kwie 2014, 15:38
autor: drago_o
Mam pytanie. Robię adaptację właśnie i obnizylem naradzie o 10 mm z 416 na 426 ale jak wchodzi ponownie aby obniżyć to stored value znowu jest 416. Tak zawsze jest?

: 22 paź 2016, 14:35
autor: dracus6662
jakie wysokości sa w zwyklym zawieszeniu

na :

1 lift
2 comfort
3 auto
4 dynamic

wysokości tył i przód proasze o pomoc ;)

: 23 paź 2016, 11:49
autor: FOSS
kali pisze:Ja wiem jak zrobić tylko z tego co piszą w ross tech trzeba wejść w kanał 5 i zmienić wartość na 1 tylko ja niemogę w kanał 5 wejść bo wyświetla mi się error
Nie zostały spełnione wszystkie warunki do poprawnego zakończenia kalibracji.
drago_o pisze:... ale jak wchodzi ponownie aby obniżyć to stored value znowu jest 416. Tak zawsze jest?
Tak jest.

: 23 paź 2016, 16:28
autor: drago_o
Hehe... odkopane :P

: 23 paź 2016, 16:57
autor: dracus6662
ee no Pany odkopaliście sami <brawo>

ja chciałem wiedzieć co i jak z wysokościa ale juz sam doszedłem


najważniejsze ogólnie było najpierw ustawienie auta na DYNAMIC i sprawdzenie wysokości I WTEDY ZACZĄĆ ADAPTACJE

Ja robiłem to na auto i mierzyłem i wyszły cyrki <boisie>

jednak udało mi sie zaadaptować przypadkowo przód na taka wysokość że nie mogłem ręki włożyć!!

i zaadoptowało sie ale... co z tego jak tak jezdzić nie szłoby prZeciez

ogólnie po wielu walkach dotarłem sam do tego ze ustawić na dynamic i zostawić i adaptować

auto poprostu podnosi sie z dynamic na normal lewel i ogien lecimy

ustawiłem teraz :

398 tył obie strony

421 przód lewe

416 przód prawe

minimum brakknie do ideału ;)

ale chce opuścic o 20 w dół tylko .. czy to dla amorów bezpieczne ?

wiem że mogę więcej opuścic i bez zadnego gadzetu tylko kompem bo zrobiłem to ale

1 chce wiedziec czy toe 20 mm będzie bezpieczne dla zwyklego amora nie eskowego?

2 jak opuszczać najpierw tył pozniej przód?

3 czy jest jakis sposób na zmiane kodowania aby wszystkie koła poszły odrazu w dół o 20??

: 23 paź 2016, 19:22
autor: drago_o
20 to pikus :)

: 24 paź 2016, 01:15
autor: FOSS
dracus6662 pisze:ee no Pany odkopaliście sami <brawo>
No rzeczywiście, niezły "pasztet" <faktycznie>
dracus6662 pisze:najważniejsze ogólnie było najpierw ustawienie auta na DYNAMIC i sprawdzenie wysokości I WTEDY ZACZĄĆ ADAPTACJE
Nie bardzo rozumiem czemu ma to służyć... tym bardziej że:
dracus6662 pisze:auto poprostu podnosi sie z dynamic na normal lewel i ogien lecimy
Z mojej wiedzy wynika, że robimy to właśnie na pozycji "Automatic" :)

Zresztą dalszy twój opis to potwierdza ponieważ...
dracus6662 pisze:ustawiłem teraz :

398 tył obie strony

421 przód lewe

416 przód prawe
Zgodnie z informacją techniczną jeżeli masz to co powyżej na Automatic to jest fabrycznie - właściwie to nie bo przednie nie stoją identycznie a powinno być 416/398 :)

Jeżeli masz zawieszenie zwykłe komfortowe, a tak wynika z twojego numeru VIN, i takie wartości ustawiłeś dla pozycji Dynamic to moim zdaniem jest słabo :)
dracus6662 pisze:1 chce wiedziec czy toe 20 mm będzie bezpieczne dla zwyklego amora nie eskowego?
Nic mu się nie stanie - pisałem to wielokrotnie. Toć sam jeżdżę na mocnej glebie już kilka lat i jakoś dają radę :)
dracus6662 pisze:2 jak opuszczać najpierw tył pozniej przód?
Wszystko razem.
dracus6662 pisze:3 czy jest jakis sposób na zmiane kodowania aby wszystkie koła poszły odrazu w dół o 20??
No masz możliwość kodowania ale nie licz na 20mm samym kodowaniem :)

: 24 paź 2016, 06:55
autor: dracus6662
ogólnie dzięki za pomoc i rozjaśnienie sprawy <okok>

ja robiłem tak:

ustawiłem na AUTO i robiłem kalibracje

wynik : auto najpierw miało LOW LEWEL

Anastępnie NORMAL LEWEL

Ale wciąż wychodziło w pierwszej kratce WAIT

wynik : kontrolki migajace , błąd świateł , błąd braku nastaw podstawowych w gr. 34


Po ustawieniu na DYNAMIC :

wynik : samochód podnosi sie do poziomu NORMAL LEWEL

po kilku sekundach i wychodzi w okienku VALUE


Robie adaptacje i wszystko jest ok wróciło niemal do stanu idealnego

mówie idealnego bo : lewe przód jest wyżej o 5mm ale:

kuźwa robiłem to 3 godziny żeby doprowadzić wszystko do stanu takiego bo kazde kolo miało inaczej

ile ma być na dynamic ?

: 24 paź 2016, 13:17
autor: FOSS
dracus6662 pisze:kuźwa robiłem to 3 godziny żeby doprowadzić wszystko do stanu takiego bo kazde kolo miało inaczej
No co ty?.... A na forum piszą, że podłączasz kompa, 10 minut i po kalibracji <faktycznie>

: 24 paź 2016, 13:20
autor: drago_o
Najlepiej i najprościej to tylko łącznikami się robi... zero zabawy kompem i z kanałem 10 minut :) no na adaptację z kompem to trochę zabawy jest ale do ogarnięcia jak się nie pomylisz w którymś kole i nie powtarzasz 15 razy tego samego :D

: 24 paź 2016, 16:46
autor: FOSS
drago_o pisze:Najlepiej i najprościej to tylko łącznikami się robi... zero zabawy kompem i z kanałem 10 minut :)
hehehe... to następny mit powtarzany po wielokroć <faktycznie>