Strona 1 z 1

[D3 04 4.2 MPI] Dziwny dźwięk spod lewego błotnika...

: 07 kwie 2014, 19:21
autor: Nynek
Witam,
jak w tytule, w aucie po nagrzaniu, po przejechaniu kilku kilometrów zaczyna być słyszalny dziwny dźwięk.
trudno go opisać słowami. Na początku myślałem, że to jakaś rolka zaczyna wyć (bardzo podobny dźwięk" łuu......łuu......łuu..... Proszę o wyrozumiałość dla mojej inwencji twórczej :D ), którego częstotliwość wzrasta wraz z obrotami silnika, na biegu jałowym - cisza. . Po dłuższej chwili zlokalizowałem dźwięk- wydobywa się spod lewego przedniego błotnika i towarzyszą mu dość mocne wibracje przenoszące się właśnie na błotnik.
Pytanie, jakie tajemnicze urządzenie może się tam znajdować które to właśnie zdradza pierwsze oznaki rychłego końca.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

: 07 kwie 2014, 19:44
autor: labas
Kompresor?

: 08 kwie 2014, 07:04
autor: tomi5
Z tego co opisujesz to miejsce kompresora, tylko kompresor jest elektryczny i jego praca nie wzrasta proporcjonalnie do obrotów silnika, baa ona nawet nie ma nic wspólnego z obrotami, bo kompresor możesz odpalić na wyłączonym silniku.

Miałem podobny dźwięk, był on bardzo dziwny, i okazało sie że jest to powoli kończące się łożysko koła strona lewa, czyli strona kompresora.

Teraz pytanie czy ten dźwięk jest słyszalny na postoju jak lekko podkręcisz obroty czy tylko podczas jazdy.

Na postoju ustaw zawieszenie na lift i stań koło błotnika i nasłuchuj czy to ten dźwięk, gdy auto będzie sie podnosić.

: 08 kwie 2014, 07:06
autor: tomi5
A jak by się kończył kompresor, to mam tutaj w Lubinie chłopka który sprzedaje te cudeńka nowe prosto w fabryki niemieckiej, za 950zł, sam mam taki od niedawna.
Chłopak czasami trudno uchwytny, zapracowany zabiegany, ale bardzo pomocny no i z czystym sumieniem mogę go polecić.

: 08 kwie 2014, 07:36
autor: Nynek
Na pewno nie łożysko bo jest słyszalne na postoju również, i tak jak opisujesz przy lekkim dodaniu gazu, ruchu kierownicą, czymkolwiek co powoduje zawahanie lub wzrost obrotów zaraz staje się to słyszalne.

: 08 kwie 2014, 09:25
autor: tomi5
No to kompresor raczej odpada

: 08 kwie 2014, 09:30
autor: labas
Może być pompa wspomagania.

: 08 kwie 2014, 11:21
autor: Nynek
ok, tylko czy pompa jest po lewej stronie ???

: 08 kwie 2014, 20:11
autor: 123mielony
Nynek pisze:ok, tylko czy pompa jest po lewej stronie ???
Tak pompa jest po lewej stronie (po stronie kierowcy)

: 08 kwie 2014, 22:07
autor: siwy71
pompa wspomagania lub kompresor klimatyzacji, zalacz klime i wylacz zobacz czy jest roznica, np. w 3.0tdi padały nagminnie

: 12 maja 2014, 17:37
autor: Tupac
I co wiadomo coś w temacie ?

: 12 maja 2014, 19:39
autor: Nynek
Nie było okazji, problem w tym, że dzieje się to sporadycznie więc ciężko namierzyć. Ale staje się to coraz bardziej uciążliwe, więc oddaje po weekendzie i będą musieli znaleźć przy okazji wymiany klocków z przodu.

: 13 maja 2014, 15:31
autor: Tupac
Ja stawiam na pompę wspomagania