Strona 1 z 3

[D3 06 4.2TDI ] Niestabilne zawieszenie.

: 15 kwie 2014, 22:41
autor: Mariusz-zg
Z góry zaznaczam, że przeglądałem forum i gdzieś ten temat znalazłem i teraz nie mogę go odszukać.

No więc u mnie występuje dziwne zjawisko bujania się auta. Z tego co zaobserwowałem to niemal niezauważalne pukanie na przednim zawieszeniu ale samo zarzucenie auta następuje w momencie najechania tylną osią na nierówność. Kompresor nie daje znaków uszkodzenia(czyt. nie ma żadnych błędów) i działa bez zastrzeżeń.

Moje pytanie jest takie czy walczyć z tym przednim zawieszeniem czy bardziej skupić się na tylnym? No i oczywiście czekam na sugestie.

Pozdrawiam.
Mariusz

: 15 kwie 2014, 22:44
autor: FOSS
Jeżeli przód jest OK to oczywiście szukać z tyłu...... tuleje, wahacze, drążki kierownicze, łączniki stabilizatora..... tam też jest trochę towaru do ogarnięcia ;)

: 15 kwie 2014, 22:52
autor: drago_o
Jeśli ta niestabilność to szarpanie auta na bok przy najechaniu tyłem na nierówność to polecam wymiane tuleji pływajązych na tlnych zwrotnicach :)

: 15 kwie 2014, 22:53
autor: Mariusz-zg
FOSS pisze:Jeżeli przód jest OK to oczywiście szukać z tyłu...... tuleje, wahacze, drążki kierownicze, łączniki stabilizatora..... tam też jest trochę towaru do ogarnięcia ;)
Tak więc zajmę się tym jutro. Podjadę do serwisu na podnośnik aby ustalili co z tymi tylnymi tulejami.

Pozdrawiam.
Mariusz

: 15 kwie 2014, 22:54
autor: Lukas134
Mariusz-zg, ja bym celował w tuleje w zwrotnicach na dole w tylnym zawieszeniu :) Jak kupiłem swoje Audi miałem taki problem i miesiąc temu zmieniłem te oto tuleje na oryginał i od tamtej pory dupką nie wozi :) a uczucie było takie jakby przód przelatywał, a jak tył najeżdżał na dziurę czy dół bujało mocno na boki :) teraz cisza spokój :))

: 15 kwie 2014, 22:57
autor: Mariusz-zg
Lukas134 pisze:Mariusz-zg, ja bym celował w tuleje w zwrotnicach na dole w tylnym zawieszeniu :) Jak kupiłem swoje Audi miałem taki problem i miesiąc temu zmieniłem te oto tuleje na oryginał i od tamtej pory dupką nie wozi :) a uczucie było takie jakby przód przelatywał, a jak tył najeżdżał na dziurę czy dół bujało mocno na boki :) teraz cisza spokój :))
Czy możesz podać cenę materiału i robocizny.

: 15 kwie 2014, 23:21
autor: Lukas134
Mariusz-zg, Tulejki bodajże ok 300zł cały komplet na dwie strony :) robocizna nie mam pojęcia bo sam to robiłem :)) 2-3 godziny roboty i zrobione :)) trzeba rozblokować hamulce, zdjąć zaciski, później wyjąć tarczę, odkręcić śruby od blachy osłaniającej tarcze, następnie odkręcić łączniki od wahaczy, odkręcić te śruby od tych tulei poluzować tylne śruby od tych dużych wahaczy i odkręcić śrubki od czujników poziomowania :) prosta szybka robota :)) tylko z wyciągnięciem ciut gorzej, i kawałek praski do wprasowania na aucie :)

: 16 kwie 2014, 06:18
autor: Mariusz-zg
[b]Lukas134[/b] pisze:Mariusz-zg, Tulejki bodajże ok 300zł cały komplet na dwie strony :) robocizna nie mam pojęcia bo sam to robiłem :)) 2-3 godziny roboty i zrobione :)) trzeba rozblokować hamulce, zdjąć zaciski, później wyjąć tarczę, odkręcić śruby od blachy osłaniającej tarcze, następnie odkręcić łączniki od wahaczy, odkręcić te śruby od tych tulei poluzować tylne śruby od tych dużych wahaczy i odkręcić śrubki od czujników poziomowania :) prosta szybka robota :)) tylko z wyciągnięciem ciut gorzej, i kawałek praski do wprasowania na aucie :)
Niestety ale ja nie mam takich możliwości warsztatowych więc będę zmuszony do wymiany w warsztacie.

: 16 kwie 2014, 06:20
autor: drago_o
Tuleja przednia dolna - 136zl-2szt
Tuleja tylna dolna - 190zl-2szt

Każda zwrotnica ma dwie tuleje, też własnie sie za to zabieram :)

Robocizna to jak kolega wyzej napisał :) Prosta sprawa do zrobienia samodzielnie. W Warsztacie pewnie sobie policzą ze 150-200zł a w ASO z 1000 z częściami :D

: 16 kwie 2014, 06:26
autor: Mariusz-zg
Lukas134 pisze:...Tulejki bodajże ok 300zł cały komplet na dwie strony...
oryginał czy zamiennik jest w tej cenie? pytam bo już nauczyłem się, że nie wszystkie zamienniki są dobra i nie wszystkie oryginały są lepsze od zamienników.

: 16 kwie 2014, 06:29
autor: drago_o
Nie jestem pewien ale zamienników brak :) (tak mi w intercars powiedzieli)

: 16 kwie 2014, 06:32
autor: Mariusz-zg
drago_o pisze:Nie jestem pewien ale zamienników brak :) (tak mi w intercars powiedzieli)
Dziękuję za pomoc.

Czas przystąpić do działania.

: 16 kwie 2014, 08:58
autor: Lukas134
Mariusz-zg, drago_o, dokladnie zaminnikow brak :-) tylko serwis:-) ale pieniadze nie duze wiec mozna kupic org. Jedne i drugie sa made in poland i te nowe org i te co sa na aucie :-)
A co do ceny wymiany mysle ze warsztat by sobie krzyczal ok 200-300zl a serwis by zwariowal pewnie z 1000zl :-) jak bedziecie chcieli cos jeszcze dowiedziec sie w sprawie whmiany to piszcie smialo:-)

: 16 kwie 2014, 18:22
autor: Mariusz-zg
Lukas134 pisze:Mariusz-zg, drago_o, dokladnie zaminnikow brak :-) tylko serwis:-) ale pieniadze nie duze wiec mozna kupic org. Jedne i drugie sa made in poland i te nowe org i te co sa na aucie :-)
A co do ceny wymiany mysle ze warsztat by sobie krzyczal ok 200-300zl a serwis by zwariowal pewnie z 1000zl :-) jak bedziecie chcieli cos jeszcze dowiedziec sie w sprawie whmiany to piszcie smialo:-)
No i pomoc dalej będzie potrzebna:
- no więc interCars nie był w stanie okreslić co to za tuleje mają być,
- serwis twierdzi, że oni nie mają tulejek tylko cały wahacz
- ktoś znalazł zamiennik febiego(ale ponoć beznadziejny zamiennik)

Czy ktoś jest w stanie określic numery tych części? jesli jakieś dane są potrzebne to natychmiast podam.

No i jest jeszcze jedna dziwna sprawa bo gumy przy drążku stabilizatora z przodu w interCarsie mają wymiar 25 i 27mm a drążek po zmierzeniu ma 31 no przecież nie wyrobię <jezu>

: 16 kwie 2014, 18:39
autor: drago_o
Napisz PW do michalwruszak, Dostaniesz oryginalne częsci. W InterCars Ci nie pomogą bo też tam próbowałem, a ten serwis gdzie byłeś to napisz, abyśmy wiedzieli gdzie nie jechać bo są głupi. Może odrazu komplet wachaczy na tył wcisną. Nr części niestety nie pamiętam teraz ale on też Ci poda jak napiszesz mu PW.