pebo pisze:Powyżej prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach obniżenie o 25 mm (dynamic) i w momencie rozpoczęcia obniżania powinna pojawić się na tablicy wskaźników zielona kontrolka, która pozostaje włączona przez cały czas trybu obniżonego. Jeśli auto podniesie się do wysokości standardowej, kontrolka zgaśnie.
drago_o pisze:Jeśli o obniżanie się chodzi to przy 120km/h nie podałem wartości bo są one różne:
-Tryb comfort - po 30sec jazdy powyżej 120km/h obniża o 25 mm
-Tryb dynamic - po 30 sec jazdy powyżej 120km/h obniża o 5mm
W obu przypadkach osiąga 95mm prześwitu, jesli nic nie kombinowaliśmy
Tyle na ten temat klepiemy a wy koledzy jakoś nie czytacie chyba ze zrozumieniem...... bo to co piszecie powyżej nie jest prawdą.
pebo, powyżej prędkości 120km/h nie obniża się o 25mm - to działa inaczej.
drago_o, w trybie comfort nic się nie obniża niezależnie od wersji zawieszenia, niezależnie od prędkości i niezależnie od czasu jazdy.
Aby wyprostować to co piszecie poniżej jeszcze raz kompletny opis działania zawieszenia pneumatycznego - może ktoś ma inne zdanie o sposobie jego działania więc dodam od razu, że to poniżej to cytat z serwisówki Audi.
"Następujące programy mogą być wybierane ręcznie lub automatycznie:
Podwozie standardowe:
Tryb „automatic“:
Jest to podstawowy poziom zawieszenia, mający na celu zapewnienie komfortu jazdy i dostosowanie odpowiedniej charakterystyki tłumienia.
Powyżej prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach obniżenie o 25 mm („Obniżenie na autostradzie“).
To obniżone położenie nadwozia powoduje poprawienie aerodynamiki i zmniejszenie zużycie paliwa.
Tryb „comfort“:
Wysokość samochodu jest taka, jak w trybie „automatic“, słabsze jest jednak tłumienie niż w trybie „automatic“ w dolnym zakresie prędkości, połączone z dalszym zwiększeniem komfortu jazdy w stosunku do trybu „automatic“.
Nie następuje automatyczne obniżenie w czasie jazdy na autostradzie.
Tryb „dynamic“:
Samochód jest obniżony w stosunku do trybu „automatic“ o 20 mm. Automatycznie zostaje nastawiona charakterystyka tłumienia o sportowym charakterze.
Od prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach dalsze obniżenie o 5 mm („Obniżenie na autostradzie“).
Tryb „lift“:
Samochód jest podniesiony o 25 mm w stosunku do trybu „automatic“, dopasowanie takie przeznaczone jest do warunków jazdy komfortowej jak w trybie „automatic“.
Podwozie sportowe:
Tryb „automatic“:
Podstawowy poziom zawieszenia samochodu odpowiada trybowi „dynamic“ podwozia standardowego, a zorientowane na sportową jazdę dopasowanie posiada odpowiednio dostosowywaną charakterystyką tłumienia (dopasowanie bardziej komfortowe niż w trybie „dynamic“).
Od 120 km/h następuje po 30 sekundach dalsze obniżenie o 5 mm („Obniżenie na autostradzie“).
Tryb „dynamic“:
Poziom zawieszenia samochodu jak tryb „automatic“ podwozia sportowego, dopasowanie sportowe, twarde z odpowiednio dopasowaną charakterystyką amortyzatorów.
Powyżej prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach obniżenie o 5 mm („Obniżenie na autostradzie“).
Tryb „comfort“:
Poziom samochodu jak w trybie „automatic“podwozia sportowego, jednak niższe jest tłumienie niż w trybie „automatic“ w dolnym zakresie prędkości.
Nie następuje automatyczne obniżenie w czasie jazdy na autostradzie.
Tryb „lift“:
Samochód jest podniesiony o 25 mm w stosunku do trybu „automatic“, dopasowanie zorientowane jest na tryb sportowy."
Dodam jeszcze, że kwestia sygnalizowania kontrolkami zieloną i pomarańczową jest zależna od rodzaju zawieszenia (standard/sport) a prawdopodobnie również od rocznika bo jak widać jest sporo rozbieżności na ten temat.
Poniżej następny fragment serwisówki:
"
Koncepcja obsługi / wskazań
Przełączanie z jednego na drugi tryb i wskazywanie / sprawdzanie stanu systemu stanowi element składowy koncepcji obsługi systemu MMI.
Naciśnięcie przycisku „CAR“ powoduje bezpośrednie przywołanie menu funkcji "adaptive air suspension" (układu zawieszenia pneumatycznego) na wyświetlaczu MMI.
Gwarantuje się przy tym, że system "adaptive air suspension" (układ zawieszenia pneumatycznego) otrzymuje priorytet 1.
Oznacza to, że już istniejące inne funkcje zostają zamaskowane na korzyść wskaźnika obsługi / statusu systemu "adaptive air suspension".
Obrócenie przycisku sterowania na inny tryb, a następnie naciśnięcie tego przycisku prowadzi do uaktywnienia nowego trybu.
Naciskając przycisku SETUP można odczytywać informacje statusu w systemie i wprowadzać specjalne nastawienia.
(patrz aktualna instrukcja obsługi samochodu i „strategia regulacji“ przy „szczególnych stanach systemu“.)"
W przypadku podwozia standardowego tryb „dynamiczny“ (niski poziom) jest wskazywany dodatkowo jako informacja dla kierowcy za pomocą lampki kontrolnej w zestawie wskaźników tablicy przyrządów.
Krańcowe poziomy niskie i krańcowe poziomy wysokie wskazywane są za pomocą lampki kontrolnej i lampki ostrzegawczej w zestawie wskaźników tablicy przyrządów.
(patrz strategia regulacji przy szczególnych stanach systemu.)"
Tu dodam, że kontrolka zielona wg. serwisówki to "lampka kontrolna krańcowego niskiego poziomu" a kontrolka pomarańczowa to wbrew twierdzeniu niektórych osób "lampka ostrzegawcza" a nie "lampka sygnalizująca poziom Lift".
Jeżeli komuś działa inaczej to albo producent na przestrzeni lat zmienił koncepcję regulacji i w "serwisówkach" tego nie ma albo po prostu zawias jest niesprawny.
HOWGH!