Strona 1 z 4
[D3 04 4.2MPI/LPG
] Rozdzielacz powietrza, zawory
: 05 cze 2014, 20:56
autor: ptasiek
Witam wszystkich forumowiczów! Zaznaczam, że nie byłem pewien gdzie ten temat umieścić, więc w razie czego proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu. Wracając do tematu to w moim aucie występuje problem z włączeniem trybu podnośnika. Vcdsem sprawdziłem błędy zawieszenia i był jeden:
01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
008 - Implausible Signal - Intermittent
Błąd rozdzielacza powietrza. Dodam także że kompresor szybko i cicho nabija układ oraz nie ma ubytków ponieważ nawet po kilku dniach postoju, auto nie opuszcza się.
Czy tryb podnośnika jest w jakiś sposób połączony z rozdzielaczem? Pytam, ponieważ nie ma innych problemów z zawieszeniem poza tym trybem podnośnika a nie chcę kasy wyrzucać. Moje wątpliwości zwiększyły się gdy na tym forum przeczytałem informacje, że aby wymienić rozdzielacz powietrza, trzeba włączyć tryb podnośnika, który u mnie nie działa
<niewiem> bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
Adam
: 08 cze 2014, 08:01
autor: ptasiek
Nikt nie wie? A teraz jeszcze tak myślę, czy jeżeli rozłączę akumulator i wtedy spróbuje go ponieść na lewarku to on dalej będzie próbował wyrównać??
: 09 cze 2014, 09:46
autor: macisz12
Zblokuj w mmi zawieszenie i wymieniaj rozdzielacz. Nic więcej nie trzeba robić.
: 09 cze 2014, 12:20
autor: ptasiek
Gdyby to było możliwe nie zakładałbym tematu. U mnie nie da się zablokować zawieszenia w mmi. Umówiony jestem na wizytę w aso na przyszły tydzień. Zobaczymy co oni wymyśla.
: 09 cze 2014, 13:37
autor: macisz12
Aaa ja zrozumiałem że masz problem z trybem lift. Ok.
No to poprostu odlacz aku, wtedy nic się nie stanie.
: 28 cze 2014, 15:00
autor: ptasiek
Mam kilka pytań odnośnie rozdzielacza:
1. Gdzie dokładnie się to znajduje?
2. Czy ktoś z forumowiczów wymieniał kiedyś ten element i mógłby mi krok po kroku opisać jak to ogarnąć?
3. Na allegro znalazłem kilka takich części ale różnią się numerami tzn.: jedne mają końcówkę 014 a inne 014B. Na czym polega ta różnica?
: 28 cze 2014, 17:39
autor: macisz12
Rozdzielacz znajduje się z przodu pod lewym tylnym nadkolem. Jakby naprzeciwko kompresora. Wymiana jest prosta, blokujemy zawieszenie w mmi i odlaczamy po kolei przewody powietrza. Wszystko jest oznaczone kolorami wiec nie ma mowy o pomyłce. Po odłączeniu samochód padnie na glebę wiec się nie przestrasz. Co do nr to nie wiem czym one się różnią.
: 28 cze 2014, 19:04
autor: pebo
Tu na moim chomiku zarzuciłem Ci
wydruk z elsy opisujący położenie i demontaż bloku zaworów. W razie potrzeby pisz, czego jeszcze będziesz potrzebował.
PS. Dorzuciłem jeszcze opis demontażu nadkola, momenty dokręcenia śrub i położenie przewodów ciśnienia.
: 28 cze 2014, 22:36
autor: ptasiek
Kurcze, koledzy dziękuję bardzo bo o taką pomoc mi chodziło, ale się nie spodziewałem. No a co jeśli nie mogę włączyć trybu podnośnika w mmi (patrz wyżej)? To że autko opadnie to się tego spodziewam, odkręcajac przewody pneumatyczne spuszczę powietrze z całego układu.
: 29 cze 2014, 07:47
autor: macisz12
Poprostu odlacz aku i wymieniaj
: 29 cze 2014, 08:15
autor: ptasiek
Ok, a czy odłączenie akumulatora wiąże się później z jego adaptacją? No i pozostaje jeszcze kwestia numeru tej części. Wie ktoś o co chodzi z tym "B" na końcu. Wolałbym mieć tą część u siebie podczas pierwszego rozbierania i odrazu ją zamontować.
: 29 cze 2014, 13:02
autor: pebo
ptasiek pisze:No a co jeśli nie mogę włączyć trybu podnośnika w mmi (patrz wyżej)? To że autko opadnie to się tego spodziewam, odkręcajac przewody pneumatyczne spuszczę powietrze z całego układu.
Proponuję postawić auto na poziomej powierzchni, podnieść do najwyższego poziomu a następnie podeprzeć w miejscach pod podnośnik. Nie jestem pewien, ale może opaść, więc po co ryzykować. Do bloku zaworów dostęp jest w miarę dobry, wystarczy zdjąć koło i tylną część nadkola. Wskazane jest też włączenie trybu podnośnika, ale wiem że nie w każdej wersji MMI i roczniku D3 jest ta opcja. Ewentualnie podepnij komputer i tam włącz tryb podnośnika. Akumulatora elektrycznego nie musisz do tego wypinać, ale jak uważasz. Jeśli będziesz pracował przy wyłączonym zapłonie, to kompresor też nie będzie pracował. Oznaczenie literowe na końcu części świadczy o kolejnej wersji części i najlepiej aby było identyczne, ale czasami można stosować zamienniki. Podaj VIN, to sprawdzę w ETKA jakie mają być numery części i czy są jakieś zamienniki. Pozdrawiam
: 19 lip 2014, 11:24
autor: ptasiek
Rozdzielacz zaworów wymieniony. Pracy na max. 30 min a w aso kasują za to 800 zł!! Niestety "tryb podnośnika" w dalszym ciągu nieaktywny. ;( Teraz to już nie mam pomysłów. Być może że to spolszczone menu w mmi jest winne? Ostatecznie tarcze i klocki wymienione bez załączania tego trybu. Auto było kilkukrotnie podnoszone przeze mnie na lewarku, było słychać upuszczanie przez układ powietrza i to wszystko. Po wymianie tarcz auto opadło trochę ale po odpaleniu, napompowało i wypoziomowało.
: 20 lip 2014, 22:24
autor: pebo
No to super, gratuluję samodzielnej naprawy - satysfakcja i nauka bezcenna. Co do trybu podnośnika, to w późniejszych wersjach D3 chyba tego nie ma, ale bywa, że po wgraniu spolszczenia giną niektóre opcje z ustawień. Można próbować jakimś VAGiem zakodować listę urządzeń dodatkowych (ja akurat mam to w
Vag Can Pro i nazywa się to Kodowanie listy urządzeń MMI).
: 21 lip 2014, 05:16
autor: ptasiek
ooo a w tym kodowaniu to już jestem totalnie zielony, nie wiem o co chodzi? Jeżeli chodzi o wersje spolszczone, to na naszym forum czytałem, że potrafiło zniknąć kilka rzeczy po spolszczeniu, między innymi ustawienia zawieszenia, ale o trybie podnośnika nikt nie pisał.