Strona 1 z 2
[D3 06 4.2TDI
] Wymiana płynu wspomagania kierownicy
: 16 sie 2014, 11:48
autor: Mariusz-zg
Witam.
Ostatnio zaczęła mi troszeczkę wyć pompa wspomagania zakupiłem więc płyn febi 6162 i po ciężkim boju odnalazłem zbiorniczek i dolałem płynu bo było już poniżej minimum i zapewne chwyciło troszeczkę powietrza. Po tej czynności cały układ się wyciszył ale nie w 100%.
Postanowiłem więc, że dokonam wymiany całego płynu w układzie i tutaj pojawia się pytanie:
Jak tego dokonać krok po kroku?
Przeszukałem całe forum, kopałem dwa dni i nie odnalazłem żadnej informacji na ten temat.
Oczywiście proszę o przedłożenie wiedzy jak żółtodzióbowi bo zdolności manualne są ale nie chcę o czymś zapomnieć a potem wymieniać pompy, magla, przewodów itp. itd.
Z góry dziękuję.
: 16 sie 2014, 12:11
autor: ernesto
Mariusz nie sądzę by po wymianie na nowy płyn pompa ucichła skoro się już deczko przytarła. Nowy płyn jest rzadszy co może tylko sprawić że pompę będzie jeszcze bardziej słychać a i samo wspomaganie może być słabsze. Jeśli pompa się przytarła to niestety czeka Cie wymiana by całkowicie zniwelować hałas dobiegający od niej. Są magiki którzy w takich przypadkach dolewają do układu wspomagania hipol który zagęszcza płyn i pompa cichnie.
Co do wymiany to lepiej jest go odświeżyć. Wyciągasz maksymalnie ile się da ze zbiorniczka wyrównawczego za pomocą wężyka i strzykawki i uzupełniasz nowym. Po pewnym czasie powtarzasz zabieg. Jest to rozwiązanie bez ingerencji w układ wspomagania. Bo czasami bywa że jak coś ruszysz to potem może cieknąć.
Zrobienie 2, 3 takich wymian spokojnie starczy na długi czas.
: 16 sie 2014, 18:21
autor: Arthur
Na poczatek wymontuj zbiorniczek, porządnie go wyczysc w srodku, bo znajduje sie w nim sitko, najlepiej benzyna ekstrakcyjna i porzadnie wydmuchaj, pozniej odsysarka wyssaj caly stary plyn z ukladu z weza powrotnego idacego do zbiorniczka, pokrec kilka razy kiera na maxa od prawej do lewej.Zalej do weza zailajacego 2-3 setki nowego plynu by przeplukac uklad. Najwazniejsza uwaga nie stosuj tego plynu febiego tylko orginalny z ASO, ktory kosztuje niecale 50 pln za litr
: 18 sie 2014, 20:21
autor: FOSS
Arthur pisze:Najwazniejsza uwaga nie stosuj tego plynu febiego tylko orginalny z ASO, ktory kosztuje niecale 50 pln za litr
To należy podreślić - nie FEBI, tylko oryginał z ASO.
: 18 sie 2014, 20:35
autor: krzychu22.p1i
Też będę brał z ASO do D2 bo już spazm dostaję po febim

: 18 sie 2014, 20:58
autor: Gość
Kiedyś czytałem że febi taki superancki a teraz że kupa straszna. Ktos jakieś szczegóły zna bo tak rozbieżnie o tym jest.. <niewiem>
: 18 sie 2014, 21:15
autor: orkaskawina
Wow a ja właśnie wpakowałem febi <jezu> <jezu> <jezu>
: 18 sie 2014, 23:18
autor: FOSS
orkaskawina pisze:Wow a ja właśnie wpakowałem febi <jezu> <jezu> <jezu>
No to obserwuj czy wszystko działa jak należy.... czy po skręceniu i pokonaniu zakrętu kierownica sama wraca czy musisz ją prostować.... czy pompa nie zaczyna wydawać z siebie jakichś dodatkowych dźwięków.... itd. itp.
: 19 sie 2014, 12:33
autor: dice111
A co FEBIm nie tak ?
: 19 sie 2014, 22:23
autor: opicasso
rowniez zawsze stosowalem febi i nie bylo zadnych problemow O.o
: 19 sie 2014, 22:44
autor: 123mielony
Czy tylko D3 ma uczulenie na Febi czy D2 też?
: 11 paź 2014, 12:52
autor: orkaskawina
FOSS pisze:No to obserwuj czy wszystko działa jak należy.
Generalnie nie było nic gorzej ,ale krótkie buczenie nie ustało

po zmianie czuć i słychać zmianę aż nie do uwierzenia że tak od razu jest cisza

jednak olej robi różnicę.
: 12 paź 2014, 16:25
autor: tomi5
Tylko jeszcze pytanie czy ten ori ASO nie produkuje febi, tak jak ma to miehjsce np w BMW i kosmetykami samochodowymi robione przez SONAX a ceny odpowiednio wieksze.
: 12 paź 2014, 16:31
autor: krzychu22.p1i
ASO 1L 46zł
FEBI 1L 30zł
Dokładając 15zł mamy ori z serwisu. Nie mam pojęcia czy to jest to samo pod inną naklejką ale zmiany są odczuwalne jak i słyszalne. Gdyby był to ten sam płyn to nie powinno być różnicy a jest. Nie jest to efekt przeświadczenia, że zapłaciłem więcej i musi chodzić lepiej bo ewidentnie inaczej pracuje układ wspomagania na tym z ASO. 3 lata wstecz febi był ok, coś po tym czasie musiało upaść na jakości bo cyrki się robią.
: 12 paź 2014, 21:18
autor: tomi5
To jutro lecę do ASO :-)