Strona 1 z 2

[D3 05 4.2MPI ] Efekt zapchanego filtru sprężarki zawiesze

: 06 paź 2014, 23:01
autor: MaciejMW
Postanowiłem opisać dosyć ciekawy przypadek związany z Audi A8 2005 4.2.

Otóż auto przyjechało do nas w czwartek, żeby sprawdzić wyciek płynu chłodniczego, plus jakieś małe oględziny świeżo zakupionego auta. Skończyło się tak, że piękne A8 wyjechało o 23 w niedzielę.

Ale od początku- auto zakupione ze Szwajcarii z rzekomo uszkodzoną sprężarką zawieszenia. No i fakt. Sprężarka nie mogła działać ale to później. Sprowadzający handlarze wymienili sprężarkę na nową, przekaźnik i włożyli 60A bezpiecznik, a powinien być 40A. Właściciel odebrał auto i przyjechał do nas. W sumie byliśmy mega zdziwieni, że 9 letnie auto może tak świeżo wyglądać. Silnik wygląda jak nówka, żadnego wycieku. Naprawdę byłem w szoku. Adaptacja zawieszenia.... auto się opuściło do trybu niskiego i już nie wstało. I zaczęły się poszukiwania. Na sprężarce prądu brak. Przekaźnik załącza. Bezpiecznik cały. Sprawdzanie kabli. I bawiliśmy się tak cały piątek do nocy. Znaleziona przyczyna- po rozebraniu przekaźnika okazało się, że załącza ale jest zjarany i nie zamyka obwodu.

Obrazek

Obrazek

Nowy przekaźnik i........ sprężarka działa ale nowy przekaźnik dziwnie mocno się grzał. Sprężarka chodziła ale auto nie wstawało. Sprawdzenie ciśnienia i sprężarka pompuje 4bary czyli o wiele za mało. Zapadła decyzja o nowej sprężarce. Przy okazji zobaczyłem coś takiego:

Obrazek

Obrazek

Przez cały czas żyłem w przekonaniu, że przyczyną była wadliwa sprężarka zamontowana przez handlarzyków. Złożona na sztukę i won do klienta.

Wycieczka do Lęborka w sobotę rano i składanie do późnych godzin nocnych. Złożone do kupy ale coś mnie tknęło i rozebrałem starą sprężarkę. Moim oczom ukazała się mielonka spalonego plastiku, smaru, metalu i zatartych łożysk.

Obrazek

Obrazek

Po otwarciu tego śmiecia do tej pory śmierdzi w warsztacie.
Poszukiwanie przyczyny ciąg dalszy. Znowu rozebrałem auto i wyciągnąłem filtry zawieszenia. Nie przepuszczały totalnie nic. Sprężarka zamiast wytwarzać ciśnienie, wytwarzała podciśnienie.

Nowe filtry, przekaźnik, bezpiecznik i robocizna- 150zł

Nowa sprężarka, filtry, przekaźnik i robocizna~ 1500zł


Wybór chyba prosty :) Mam nadzieję, że pomogłem.

Pozdro, Maciej.

: 06 paź 2014, 23:07
autor: emdzej
Dobrze, że do Was trafiło bo widzę że groziło pożarem auta.

: 06 paź 2014, 23:13
autor: Mati
Jeszcze raz mega wdzięczny Maćkowi za zdiagnozowanie ustreki

: 06 paź 2014, 23:15
autor: Doc
Maćku... jak najbardziej kliknąłem 'przyklejone' w twoim/naszym temacie. <okioki>

: 06 paź 2014, 23:18
autor: MaciejMW
O tym nie pomyślałem, ale faktycznie była możliwość pożaru. Dziękuję Adminowi za przyklejkę!

Niebawem proszę państwa wjeżdża mega wielka fotorelacja z czyszczenia silnika i grubszego serwisu w Audi S8.

: 07 paź 2014, 07:50
autor: Marcin2013
Niezłe, a gdzie znajduje się filtr sprężarki ??

: 08 paź 2014, 09:31
autor: Bartek87
Szkoda, że w Szczecinie nie ma takich warsztatów co tak rzetelnie podchodzą do sprawy

: 13 paź 2014, 22:46
autor: MaciejMW
Marcin przykro mi ale ja z tego żyję. Nie wszystkie informację udostępniam publicznie.

Bartek- ze Szczecina do Sopotu nie jest tak daleko ;)

: 28 paź 2014, 10:13
autor: Thomas_a8
Więc może ktoś inny kto miał taki problem i odnalazł te filtry napisze gdzie się znajdują? Moja czasami wstanie, czasami nie. zakładam że albo kompresor albo wspomniane filtry. zakładam że są gdzieś przy nadkolu...
Myślałem że ideą tego i innych forów jest właśnie udzielanie informacji pomocnych w rozwiązaniu problemów.

Pozdrawiam.

Dodano 10:44
byłbym również wdzięczny za zlokalizowanie owego przekaźnika.


[center]Nie piszemy posta pod postem[/center]

Pozdrawiam
krzychu22.p1i

: 28 paź 2014, 22:14
autor: MaciejMW
Thomas_a8 pisze:Myślałem że ideą tego i innych forów jest właśnie udzielanie informacji pomocnych w rozwiązaniu problemów.
Ja za te informacje kupuję sobie chleb i inne artykuły dzięki, którym mogę przeżyć miesiąc, zapłacić za telefon itd. więc totalnie nie rozumiem skąd ten cyniczny post, ale podpowiem, że o ile znalezienie filtrów nie jest trudne o tyle z przekaźnikiem może być problem.

Pozdrawiam.

: 08 lis 2014, 18:53
autor: Majki
Thomas_a8 pisze:Więc może ktoś inny kto miał taki problem i odnalazł te filtry napisze gdzie się znajdują? Moja czasami wstanie, czasami nie. zakładam że albo kompresor albo wspomniane filtry. zakładam że są gdzieś przy nadkolu...
Myślałem że ideą tego i innych forów jest właśnie udzielanie informacji pomocnych w rozwiązaniu problemów.

Pozdrawiam.

Dodano 10:44
byłbym również wdzięczny za zlokalizowanie owego przekaźnika.


[center]Nie piszemy posta pod postem[/center]

Pozdrawiam
krzychu22.p1i


Filterek masz pod przednim nadkolem od strony kierowcy,a do przekażnika musisz ściągnąc obudowe pod kierownicą i słuchaj który pyka jak kompresor sie włączy...

: 10 gru 2014, 10:46
autor: Thomas_a8
Majki pisze:
Thomas_a8 pisze:Więc może ktoś inny kto miał taki problem i odnalazł te filtry napisze gdzie się znajdują? Moja czasami wstanie, czasami nie. zakładam że albo kompresor albo wspomniane filtry. zakładam że są gdzieś przy nadkolu...
Myślałem że ideą tego i innych forów jest właśnie udzielanie informacji pomocnych w rozwiązaniu problemów.

Pozdrawiam.

Dodano 10:44
byłbym również wdzięczny za zlokalizowanie owego przekaźnika.


[center]Nie piszemy posta pod postem[/center]

Pozdrawiam
krzychu22.p1i


Filterek masz pod przednim nadkolem od strony kierowcy,a do przekażnika musisz ściągnąc obudowe pod kierownicą i słuchaj który pyka jak kompresor sie włączy...
dziękuje za pomoc. wszystko jak opisałeś. Filterki są chyba 2, wypiąłem przewód od tego który jest bliżej kompresora, dałem na zapłon, kompresor się włączył ale praktycznie nie wytwarzał ciągu. wygląda na to że kompresor padł. Muszę szukać następnego, bo z tego co czytam regeneracja to nienajlepszy pomysł.

: 10 gru 2014, 11:29
autor: MaciejMW
Nie spotkałem się z innym producentem niż wabco jednakże te na których jest logo ATE są lepszej jakości i takiego proponuję szukać. Kompresor pasuje nawet od mercedesa ML tylko mocowania i wyjścia na kable inne. Bez problemu można mocowania i kable przełożyć z Twojego starego kompresora.

: 01 sty 2015, 19:23
autor: Preston81
MW Motorline pisze:
Thomas_a8 pisze:Myślałem że ideą tego i innych forów jest właśnie udzielanie informacji pomocnych w rozwiązaniu problemów.
Ja za te informacje kupuję sobie chleb i inne artykuły dzięki, którym mogę przeżyć miesiąc, zapłacić za telefon itd. więc totalnie nie rozumiem skąd ten cyniczny post, ale podpowiem, że o ile znalezienie filtrów nie jest trudne o tyle z przekaźnikiem może być problem.

Pozdrawiam.
WOW podpowiedz godna mistrza ,ale reklama w innym dziale.

jak robisz fotorelacje to odpowiadasz na pytania z nia zwiazane..
jaki z tego morał ? nie rób fotorelacji skoro nie masz ochoty dzielić się informacjami, badz zamieszczaj w innym dziale jako reklama badz jako foto reklama swoich usług
takim zachowaniem ludzi do siebie nie przyciagniesz

: 01 sty 2015, 23:40
autor: MaciejMW
Dziękuję Macieju. W przyszłości będę w przebraniu zwykłego człowieka kroczył między niewinnymi. Taki z tego morał.