Strona 1 z 1

[D3 03 ] Problem z przejsciem ze sport na komfort

: 09 sty 2015, 09:05
autor: Saku
Witam,
Mam taki problem, jak włączę na lift i przejdę na komfort albo dynamiczny, automatyczny to wszystko ok, ale jak mam już na dynamicznym i chce przejść na komfort albo na automatyczny to nic się nie dzieje i nie robi. Mogę tylko przejść na lift i wtedy wybrać.
Czyli zawsze muszę brać na sama gore żeby coś wybrać. Czy ktoś tak miał i wie o co tu chodzi? :(
Zaznaczę ze jest tam zawieszenie sportowe.



Wpisałem TAGi takie jakie określiłeś [A8 D3 03 ]
Chyba że powinny być takie jak w Twoim profilu czyli [D3 06 3.0TDI ]

: 09 sty 2015, 10:47
autor: drago_o
Sportowe zawieszenie ma tylko dwa poziomy więc nie da się zmieniać poziomów z dynamic na comfort. Jeden poziom to dynamic/comfort a drugi to lift.
"Następujące programy mogą być wybierane ręcznie lub automatycznie:

Podwozie standardowe:

Tryb „automatic“:
Jest to podstawowy poziom zawieszenia, mający na celu zapewnienie komfortu jazdy i dostosowanie odpowiedniej charakterystyki tłumienia.
Powyżej prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach obniżenie o 25 mm („Obniżenie na autostradzie“).
To obniżone położenie nadwozia powoduje poprawienie aerodynamiki i zmniejszenie zużycie paliwa.

Tryb „comfort“:
Wysokość samochodu jest taka, jak w trybie „automatic“, słabsze jest jednak tłumienie niż w trybie „automatic“ w dolnym zakresie prędkości, połączone z dalszym zwiększeniem komfortu jazdy w stosunku do trybu „automatic“.
Nie następuje automatyczne obniżenie w czasie jazdy na autostradzie.

Tryb „dynamic“:
Samochód jest obniżony w stosunku do trybu „automatic“ o 20 mm. Automatycznie zostaje nastawiona charakterystyka tłumienia o sportowym charakterze.
Od prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach dalsze obniżenie o 5 mm („Obniżenie na autostradzie“).

Tryb „lift“:
Samochód jest podniesiony o 25 mm w stosunku do trybu „automatic“, dopasowanie takie przeznaczone jest do warunków jazdy komfortowej jak w trybie „automatic“.



Podwozie sportowe:

Tryb „automatic“:
Podstawowy poziom zawieszenia samochodu odpowiada trybowi „dynamic“ podwozia standardowego, a zorientowane na sportową jazdę dopasowanie posiada odpowiednio dostosowywaną charakterystyką tłumienia (dopasowanie bardziej komfortowe niż w trybie „dynamic“).
Od 120 km/h następuje po 30 sekundach dalsze obniżenie o 5 mm („Obniżenie na autostradzie“).

Tryb „dynamic“:
Poziom zawieszenia samochodu jak tryb „automatic“ podwozia sportowego, dopasowanie sportowe, twarde z odpowiednio dopasowaną charakterystyką amortyzatorów.
Powyżej prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach obniżenie o 5 mm („Obniżenie na autostradzie“).

Tryb „comfort“:
Poziom samochodu jak w trybie „automatic“podwozia sportowego, jednak niższe jest tłumienie niż w trybie „automatic“ w dolnym zakresie prędkości.
Nie następuje automatyczne obniżenie w czasie jazdy na autostradzie.

Tryb „lift“:
Samochód jest podniesiony o 25 mm w stosunku do trybu „automatic“, dopasowanie zorientowane jest na tryb sportowy."



Dodam jeszcze, że kwestia sygnalizowania kontrolkami zieloną i pomarańczową jest zależna od rodzaju zawieszenia (standard/sport) a prawdopodobnie również od rocznika bo jak widać jest sporo rozbieżności na ten temat.

Poniżej następny fragment serwisówki:

"Koncepcja obsługi / wskazań

Przełączanie z jednego na drugi tryb i wskazywanie / sprawdzanie stanu systemu stanowi element składowy koncepcji obsługi systemu MMI.
Naciśnięcie przycisku „CAR“ powoduje bezpośrednie przywołanie menu funkcji "adaptive air suspension" (układu zawieszenia pneumatycznego) na wyświetlaczu MMI.
Gwarantuje się przy tym, że system "adaptive air suspension" (układ zawieszenia pneumatycznego) otrzymuje priorytet 1.
Oznacza to, że już istniejące inne funkcje zostają zamaskowane na korzyść wskaźnika obsługi / statusu systemu "adaptive air suspension".
Obrócenie przycisku sterowania na inny tryb, a następnie naciśnięcie tego przycisku prowadzi do uaktywnienia nowego trybu.
Naciskając przycisku SETUP można odczytywać informacje statusu w systemie i wprowadzać specjalne nastawienia.
(patrz aktualna instrukcja obsługi samochodu i „strategia regulacji“ przy „szczególnych stanach systemu“.)"

W przypadku podwozia standardowego tryb „dynamiczny“ (niski poziom) jest wskazywany dodatkowo jako informacja dla kierowcy za pomocą lampki kontrolnej w zestawie wskaźników tablicy przyrządów.
Krańcowe poziomy niskie i krańcowe poziomy wysokie wskazywane są za pomocą lampki kontrolnej i lampki ostrzegawczej w zestawie wskaźników tablicy przyrządów.
(patrz strategia regulacji przy szczególnych stanach systemu.)"


Tu dodam, że kontrolka zielona wg. serwisówki to "lampka kontrolna krańcowego niskiego poziomu" a kontrolka pomarańczowa to wbrew twierdzeniu niektórych osób "lampka ostrzegawcza" a nie "lampka sygnalizująca poziom Lift".

Jeżeli komuś działa inaczej to albo producent na przestrzeni lat zmienił koncepcję regulacji i w "serwisówkach" tego nie ma albo po prostu zawias jest niesprawny.

: 09 sty 2015, 15:15
autor: Saku
podobno w tym aucie mimo sterownika zawieszenia sportowego dalo rade tak robic jak w
standardowym zawieszeniu. Czy to mozliwe ze kodowanie zostalo zmienione i zrobiona adaptacja ??
<niewiem>

: 10 sty 2015, 09:47
autor: drago_o
Wydaje mi się ze to nie samo kodowanie bo znam wiele osób w tym kolega FOSS który jest tu majster mistrzem na tym forum i narzeka na swoje sportowe zawieszenie i ze wolałby normalne. Jakby się dało to by sobie to zrobił w kilka minut. Jeśli jest sportowe to nie da się mieć 3 poziomów. Jedynie na autostradzie jako będziesz szybko jechał to dodatkowe 5 mm.

: 10 sty 2015, 17:26
autor: Motostacja
tez mam sportowe i również sa tylko 2 tryby