[D3 ALL
] Śruba górnych wahaczy jaki numer gdzie kupic...?
: 07 kwie 2015, 09:54
autor: dracus6662
Panowie słynna śruba ta która się ukręca przy wymianie górnych wahaczy ...
Jaki numer....?
Gdzie kupić....?
Jaka cena..... ?
: 07 kwie 2015, 10:03
autor: drago_o
Jesi chodzi Ci o ta M10x62x45 to numer ma N10425302, cena 2.65 Euro, najlepiej w ASO
: 07 kwie 2015, 10:26
autor: Lukas134
W każdym sklepie ze śrubami i zapłacisz 15zl za kg utwardzane porządne śruby 😉 ja juz zużyłem takich śrub bardzo dużo bo idą takie w a4 a6 a8 passatach itd i nigdy problemu nie było 😉
: 07 kwie 2015, 11:36
autor: Dworek
Ta, która podał drago, to numer 16, do każdego wahacza po jednej,
tylko mi ETKA podaje jej numer z końcówką 01, choć wymiary się zgadzają.
Jest jeszcze ta przy zwrotnicy, długa, nr 10 na schemacie, M10x105, nr N10576801
: 07 kwie 2015, 12:17
autor: Motostacja
Lukas134 pisze:W każdym sklepie ze śrubami i zapłacisz 15zl za kg utwardzane porządne śruby 😉 ja juz zużyłem takich śrub bardzo dużo bo idą takie w a4 a6 a8 passatach itd i nigdy problemu nie było 😉
tez tak robię ale pamiętaj ze oryginalnie są tam nakrętki samo kontrujące sie czy jakoś tak zapobiegają samoistnemu odkręcaniu się . twardość śruby 10.8 takie ładowałem w c5
: 07 kwie 2015, 20:26
autor: Lukas134
raftor, nakrętkę zakładam, albo starą, albo jakąś nową bo leży kupa tego w szafce od górnych wahaczy więc wszystko pod kontrolą
: 07 kwie 2015, 21:28
autor: pebo
Śruby i nakrętki najlepiej dać nowe - wydatek niewielki, ale przy następnej wymianie mniej szarpania nerwów. Na kilka dni przed odkręceniem śrub polecam spryskiwać je (i nacięcia w obudowie łożyska koła) na zmianę penetratorem, jakimś smarem (np. WD-40) i ewentualnie naftą. Taki zabieg przez kilka dni spowoduje, że smarowidło przejdzie po śrubie i gwincie i nie będą potrzebne żadne siłowe metody. U mnie wszystkie trzy śruby odkręciły się kluczami, bez użycia palników, przecinaków itp.
: 07 kwie 2015, 21:28
autor: dracus6662
Panowie super dzieki za zainteresowanie i pomoc śrubę i nakretkę kupilem w aso cena niecałe 13 pln
: 07 kwie 2015, 22:02
autor: Lukas134
dracus6662, tylko jak będziesz zakładał u siebie nasmaruj na grubo smarem jakimś grafitowym najlepiej bo go woda nie wypłukuje 😉 taki jak do przegubów w każdym sklepie motoryzacyjnym za 4zl kupisz saszetkę 😉 pebo, No ja zawsze nowe daje teraz po roku prawie robiłem gumę na przegubie od razu wyjąłem śrubę wyczyściłem na szczotce drucianej grubo smaru i znowu rok spokoju 😉
: 07 kwie 2015, 22:14
autor: dracus6662
Dzięki ważna uwaga również bo kiedyś przyjdzie rozpinać to znowu rwanie chociaż słyszałem że sruba robi się w banana to zerwac się moze ale resztę latwiej wyciągnąć będzie
: 07 kwie 2015, 22:22
autor: Lukas134
Nie ma biedy jak juz raz wyciągniesz nasmarujesz to pózniej lekko pójdzie 😉 mi przyszło po roku wyjąc i bezproblemowo 😉
: 08 kwie 2015, 01:07
autor: dice111
pebo pisze:...Na kilka dni przed odkręceniem śrub polecam spryskiwać je (i nacięcia w obudowie łożyska koła) na zmianę penetratorem, jakimś smarem (np. WD-40) i ewentualnie naftą. Taki zabieg przez kilka dni spowoduje, że smarowidło przejdzie po śrubie i gwincie i nie będą potrzebne żadne siłowe metody. U mnie wszystkie trzy śruby odkręciły się kluczami, bez użycia palników, przecinaków itp.
To niestety nie zawsze pomaga, w D2 FL i D3 (dużo młodsze od D2) zwrotnice już alu, ale w pre-FL żeliwne najlepiej traktować palnikiem, szybsze to i bezpieczniejsze niż wiercenie.
: 08 kwie 2015, 07:08
autor: Lukas134
dice111, wyciągałem juz tych śrub może ze 100 sztuk jak nie więcej i nigdy w życiu ani nie wierciłem, ani nie grzałem palnikiem i nigdy nic ze zwrotnica sie nie stało 😄 tylko dobry młotek i umiejętnie wiedzieć gdzie i w co stuknąć 😉 z aluminiowymi gorzej, ale do tego mam ściągacz, sporo zabawy, ale idzie a w żeliwnych tylko młotek i jakiś odrdzewiacza 😉
: 08 kwie 2015, 09:41
autor: krzychu22.p1i
Przy mocno zapieczonej śrubie w ALU zwrotnicy można delikatnie podgrzać palnikiem, powtarzam delikatnie (max160st C) i kręcenie śrubą. Wcześniej zalecane jest lanie rivoltą, naftą, i terosonem, nie mniej jednak dopiero u mnie pomogło delikatne podgrzanie.
: 08 kwie 2015, 12:11
autor: Lukas134
krzychu22.p1i, u mnie zabawa ściągaczem i bez grzania poszło, akurat miałem tylko tulejki do wymiany i nie chciałem całych wahaczy wymieniać więc ściągacz i ogień ruszanie w tą i z powrotem po 1cm ze 20 razy