Strona 1 z 1

[D3 preFL ALL ] Problem z poziomami zawieszenia

: 18 kwie 2015, 19:04
autor: dawid15
Witam, od kilkunastu dni posiadam A8 D3 z 2003r, trochę poczytałem i zdecydowałem się na samodzielne spolszczenie mojego MMI 2G. Sama operacja przebiegła bez problemów, kilka funkcji mi poznikało ale włączyłem je VCDS'em.
Niestety dzisiaj zauważyłem, że pomimo tego że na wyświetlaczu mam wszystkie 4 opcje ustawień zawieszenia to auto w ogóle nie reaguje na opcję KOMFORT tzn fizycznie auto ma tylko dwa poziomy - PODNIESIONY i DYNAMICZNY. Widziałem, że idzie przez kabel zmieniać wysokość całego zawieszenia ale czy można jakoś "włączyć" poziom KOMFORT, A może jest na to jakieś inne rozwiązanie? Ostatecznie gdy będzie to konieczne zrobie update MMI do anglojęzycznej wersji 5570, mam nadzieje że to pomoże.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam :)

: 18 kwie 2015, 19:31
autor: jacek
Wydaje mi się że poziom komfort i automat są tą samą wysokością zawieszenia tylko inne są ustawienia twardości oraz auto - obniżania auta powyżej danej prędkości (Automatic) , tylko tryby Lift oraz dynamic zmieniają wysokość pojazdu.

: 18 kwie 2015, 19:40
autor: dawid15
teraz mnie już zakręciłeś:) ale na 99,9% wydaje mi się, że miedzy liftem, comfortem a dynamic były wcześniej różnice wysokości. Dodam, że na poziom automatyczny też nic nie reaguje tak samo jak na comfort czy to w dół z liftu czy w góre z dynamic.

: 18 kwie 2015, 20:12
autor: aro51
Zawieszenie sport czy bez sport?

Napis na wyswietlaczu air suspension - sport lub bez napisu sport

Jesli sport to normalne zjawisko

: 18 kwie 2015, 20:57
autor: dawid15
Teraz po spolszczeniu jest dluga nazwa i widze dokladnie "zawieszenie pneumatycz...", ale kojarze ze wczesniej bylo air suspension - sport. Mowisz że to normalne, sam już nie wiem jak było, ale ciągle mi coś mówi że były jednak byly 3 poziomy. Czy ktos może, potwierdzić że w zawieszeniu sport są tylko te dwa poziomy pomimo ze na mmi są wszystkie 4 opcje? ;)

: 18 kwie 2015, 21:18
autor: Gość
Wywal to spolszczenie bo osiwiejesz. Jak wywalisz zniknie ci wiekszośc problemów obecnych i przyszłych. Sprawdzone.

: 18 kwie 2015, 22:15
autor: Lukas134
Nie No ja juz dawno na spolszczylem u siebie MMI i nigdy błędów nie było 😉jeżeli masz zawieszenie sport to miedzy dynamic i komfort nic sie nie zmienia w wysokości jedynie twardość 😉

: 18 kwie 2015, 22:33
autor: dawid15
Więc widocznie tak musi być:)
I jeszcze jedno krótkie pytanie na koniec które mi się teraz nasunęło czy wysokość w zawieszeniu sport i w fabryczym s8 się różni czy jest taka sama?:)

: 18 kwie 2015, 22:40
autor: jacek
Podwozie standardowe:

Następujące programy mogą być wybierane ręcznie lub automatycznie:

Tryb „automatic“:
Jest to podstawowy poziom zawieszenia, mający na celu zapewnienie komfortu jazdy i dostosowanie odpowiedniej charakterystyki tłumienia. Powyżej prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach obniżenie o 25 mm („Obniżenie na autostradzie“). To obniżone położenie nadwozia powoduje poprawienie aerodynamiki i zmniejszenie zużycie paliwa.

Tryb „comfort“:
Wysokość samochodu jest taka, jak w trybie „automatic“, słabsze jest jednak tłumienie niż w trybie „automatic“ w dolnym zakresie prędkości, połączone z dalszym zwiększeniem komfortu jazdy w stosunku do trybu „automatic“.
Nie następuje automatyczne obniżenie w czasie jazdy na autostradzie.

Tryb „dynamic“:
Samochód jest obniżony w stosunku do trybu „automatic“ o 20 mm. Automatycznie zostaje nastawiona charakterystyka tłumienia o sportowym charakterze. Od prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach dalsze obniżenie o 5 mm („Obniżenie na autostradzie“).

Tryb „lift“:
Samochód jest podniesiony o 25 mm w stosunku do trybu „automatic“, dopasowanie takie przeznaczone jest do warunków jazdy komfortowej jak w trybie „automatic“.

Podwozie sportowe:


Tryb „automatic“:
Podstawowy poziom zawieszenia samochodu odpowiada trybowi „dynamic“ podwozia standardowego, a zorientowane na sportową jazdę dopasowanie posiada odpowiednio dostosowywaną charakterystyką tłumienia (dopasowanie bardziej komfortowe niż w trybie „dynamic“). Od 120 km/h następuje po 30 sekundach dalsze obniżenie o 5 mm („Obniżenie na autostradzie“).

Tryb „dynamic“:
Poziom zawieszenia samochodu jak tryb „automatic“ podwozia sportowego,
dopasowanie sportowe, twarde z odpowiednio dopasowaną charakterystyką amortyzatorów.
Powyżej prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach obniżenie o 5 mm („Obniżenie na autostradzie“).

Tryb „comfort“:
Poziom samochodu jak w trybie „automatic“podwozia sportowego, jednak niższe jest tłumienie niż w trybie „automatic“ w dolnym zakresie prędkości. Nie następuje automatyczne obniżenie w czasie jazdy na autostradzie.

Tryb „lift“:
Samochód jest podniesiony o 25 mm w stosunku do trybu „automatic“, dopasowanie zorientowane jest na tryb sportowy.

Dane z Audi ssp 292

: 18 kwie 2015, 23:54
autor: dawid15
Wszystko jasne, dziekuje za odpowiedzi
Pozdrawiam :)