Strona 1 z 1
[D3 05 4.0TDI
] Trzęsie kierownicą przy hamowaniu
: 30 kwie 2015, 08:24
autor: dawid_oskar
Krótko opiszę Pacjenta
D3 4.0 TDi na pneumatyce. Myślałem ,że zmiana kół z zimowych na letnie pomoże, wyważone koła, wyczyszczone miesca mocowania felgi.
Przy hamowaniu z większej prędkości jest to wyczuwalne jako bicie na kierownicę (czasem mocniej przyhamuję to na budę się przenosi)
Przy skręcie tak z 15 stopni kierą na oko oczywiście te 15... lekko drży - w sensie przy jeździe po takim łuku, po większym już nie.
Hamowanie na prostej daje takie objawy.
Jakieś pomysły ? Szukać błędów ?
: 30 kwie 2015, 08:31
autor: tutenhamon
Najczęstszą przyczyna bicia w trakcie hamowania są uszkodzone tarcze hamulcowe .warto też sprawdzić zawieszenie w szczególności końcówki drążków .
: 30 kwie 2015, 08:39
autor: dawid_oskar
Kolego uszkodzone - tzn ? Jak to sprawdzić, bo ok. rok temu wymieniałem tarcze..
Czy jak chwyciłem koło przednie i nim ruszam i słyszę delikatne pukanie to .. ????

: 30 kwie 2015, 08:41
autor: drago_o
Stawiam na tarcze ale w wielowachaczu D3 wpływ mogą mieć też wyrobione gumy zawieszenia.
Po tym jak dopisałeś pukanie to jeszcze dodaje do listy podejrzanych łożysko

: 30 kwie 2015, 09:02
autor: tutenhamon
Tarczy tak nie sprawdzisz ewentualnie łożysko jak kolega wyżej podpowiada , a tarcze rozgrzejesz wjedziesz w kałużę i możesz wyrzucić nawet nowe , znam osobiście takie przykłady.
: 30 kwie 2015, 09:25
autor: drago_o
Wiadomo, że tarcza tarczy nie równa... Dwukrotne różnice w cenach nie są całkiem z sufitu. A hartowanie tarczy w trakcie jazdy nie jest dobre dla żadnej, tylko niektóre to przetrwają
Możesz tarcze wrzucić na jakąś sztywną ośkę i sprawdzić czujnikiem bicia na obrotach.
Łożyska w A8, jak już kiedyś było pisane, nie muszą dawac znać o swoim uszkodzeniu nawet po ich wybiciu bo są dwutorowe. Może je być słychać czasem, czasem nie.
: 30 kwie 2015, 13:25
autor: tutenhamon
Ostatnio taka sytuacja miała miejsce u braciszka w 8-ce,heble rozgrzane spora kałuża i tarcza krzywa.
: 01 maja 2015, 10:53
autor: tomi5
Sprawdz tuleje na bananach, one jak juz sa zmeczonie a nie koniecznie wybite\, moga powodowac takie drgania.
: 01 maja 2015, 15:48
autor: Bartek87
zacznij od sprawdzenia tarcz. U mnie na tarczy odcisnął się klocek hamulcowy i mocno biło przy hamowania tak od 100km/h

: 01 maja 2015, 18:20
autor: Peter-s8
Też bym sprawdził tarcze potem zawieszenie pozdrawiam
: 01 maja 2015, 18:37
autor: drago_o
Generalnie... Tarcze sprawdź czujnikiem bicia, później gumy zawieszenia i na koniec łożysko. Jeśli felgi dobrze siedzą i ładnie wyczysciles miejsca osadzenia to więcej możliwości nie ma.
: 02 maja 2015, 20:46
autor: dawid_oskar
tomi5 pisze:Sprawdz tuleje na bananach, one jak juz sa zmeczonie a nie koniecznie wybite\, moga powodowac takie drgania.
Macie może schemat gdzie szukać tych tuleji ?????
: 02 maja 2015, 20:50
autor: dawid_oskar
drago_o pisze:Stawiam na tarcze ale w wielowachaczu D3 wpływ mogą mieć też wyrobione gumy zawieszenia.
Po tym jak dopisałeś pukanie to jeszcze dodaje do listy podejrzanych łożysko

drago_o --- o które gumy Ci dokładnie chodzi ? Można schemat jakiś ?
Tarcze mam 3 komplety, bicie max 0,10mm ... znajomy Mechanik powiedział,że to żadne bicie..
Z tymi łożyskami ,to źle powiedziałem , bo to przy ruszaniu kierownicą ,jak się trzyma za koło ,jak auto stoi w powietrzu ,to tak puka ,ale podobno to akurat normalne na przekładni kierowniczej....
: 03 maja 2015, 08:26
autor: drago_o
gumy najczesciej na gornych wachaczach z przodu sie wybijaja i sie ich nie wymienia tylko cale wachacze gorne
Łozyska 50% tak nie sprawdzisz. Moze wcale nie miec luzu a bedzie trzeszczec, szumiec lub stukac. I to moze raz na jakis czas a czasami cisza.
Jezeli pomiar tarcz zeobiony byl ik to jest male bicie.