Strona 1 z 1

[D3 05 4.0TDI ] Trzęsie kierownicą przy hamowaniu

: 30 kwie 2015, 08:24
autor: dawid_oskar
Krótko opiszę Pacjenta :)

D3 4.0 TDi na pneumatyce. Myślałem ,że zmiana kół z zimowych na letnie pomoże, wyważone koła, wyczyszczone miesca mocowania felgi.

Przy hamowaniu z większej prędkości jest to wyczuwalne jako bicie na kierownicę (czasem mocniej przyhamuję to na budę się przenosi)

Przy skręcie tak z 15 stopni kierą na oko oczywiście te 15... lekko drży - w sensie przy jeździe po takim łuku, po większym już nie.

Hamowanie na prostej daje takie objawy.

Jakieś pomysły ? Szukać błędów ?

: 30 kwie 2015, 08:31
autor: tutenhamon
Najczęstszą przyczyna bicia w trakcie hamowania są uszkodzone tarcze hamulcowe .warto też sprawdzić zawieszenie w szczególności końcówki drążków .

: 30 kwie 2015, 08:39
autor: dawid_oskar
Kolego uszkodzone - tzn ? Jak to sprawdzić, bo ok. rok temu wymieniałem tarcze..

Czy jak chwyciłem koło przednie i nim ruszam i słyszę delikatne pukanie to .. ???? :)

: 30 kwie 2015, 08:41
autor: drago_o
Stawiam na tarcze ale w wielowachaczu D3 wpływ mogą mieć też wyrobione gumy zawieszenia.

Po tym jak dopisałeś pukanie to jeszcze dodaje do listy podejrzanych łożysko ;)

: 30 kwie 2015, 09:02
autor: tutenhamon
Tarczy tak nie sprawdzisz ewentualnie łożysko jak kolega wyżej podpowiada , a tarcze rozgrzejesz wjedziesz w kałużę i możesz wyrzucić nawet nowe , znam osobiście takie przykłady.

: 30 kwie 2015, 09:25
autor: drago_o
Wiadomo, że tarcza tarczy nie równa... Dwukrotne różnice w cenach nie są całkiem z sufitu. A hartowanie tarczy w trakcie jazdy nie jest dobre dla żadnej, tylko niektóre to przetrwają :P

Możesz tarcze wrzucić na jakąś sztywną ośkę i sprawdzić czujnikiem bicia na obrotach.

Łożyska w A8, jak już kiedyś było pisane, nie muszą dawac znać o swoim uszkodzeniu nawet po ich wybiciu bo są dwutorowe. Może je być słychać czasem, czasem nie.

: 30 kwie 2015, 13:25
autor: tutenhamon
Ostatnio taka sytuacja miała miejsce u braciszka w 8-ce,heble rozgrzane spora kałuża i tarcza krzywa.

: 01 maja 2015, 10:53
autor: tomi5
Sprawdz tuleje na bananach, one jak juz sa zmeczonie a nie koniecznie wybite\, moga powodowac takie drgania.

: 01 maja 2015, 15:48
autor: Bartek87
zacznij od sprawdzenia tarcz. U mnie na tarczy odcisnął się klocek hamulcowy i mocno biło przy hamowania tak od 100km/h :(

: 01 maja 2015, 18:20
autor: Peter-s8
Też bym sprawdził tarcze potem zawieszenie pozdrawiam

: 01 maja 2015, 18:37
autor: drago_o
Generalnie... Tarcze sprawdź czujnikiem bicia, później gumy zawieszenia i na koniec łożysko. Jeśli felgi dobrze siedzą i ładnie wyczysciles miejsca osadzenia to więcej możliwości nie ma.

: 02 maja 2015, 20:46
autor: dawid_oskar
tomi5 pisze:Sprawdz tuleje na bananach, one jak juz sa zmeczonie a nie koniecznie wybite\, moga powodowac takie drgania.

Macie może schemat gdzie szukać tych tuleji ?????

: 02 maja 2015, 20:50
autor: dawid_oskar
drago_o pisze:Stawiam na tarcze ale w wielowachaczu D3 wpływ mogą mieć też wyrobione gumy zawieszenia.

Po tym jak dopisałeś pukanie to jeszcze dodaje do listy podejrzanych łożysko ;)

drago_o --- o które gumy Ci dokładnie chodzi ? Można schemat jakiś ?


Tarcze mam 3 komplety, bicie max 0,10mm ... znajomy Mechanik powiedział,że to żadne bicie..

Z tymi łożyskami ,to źle powiedziałem , bo to przy ruszaniu kierownicą ,jak się trzyma za koło ,jak auto stoi w powietrzu ,to tak puka ,ale podobno to akurat normalne na przekładni kierowniczej....

: 03 maja 2015, 08:26
autor: drago_o
gumy najczesciej na gornych wachaczach z przodu sie wybijaja i sie ich nie wymienia tylko cale wachacze gorne ;)

Łozyska 50% tak nie sprawdzisz. Moze wcale nie miec luzu a bedzie trzeszczec, szumiec lub stukac. I to moze raz na jakis czas a czasami cisza.

Jezeli pomiar tarcz zeobiony byl ik to jest male bicie.