Strona 1 z 1
[D3 06 4.2MPI/LPG
] Błąd przegrzania kompresora.
: 08 wrz 2015, 18:32
autor: boruc23
Witam
Ostatnio miałem taki problem , wyskakiwał błąd :
01577 - Turn-Off due to Over-Temp
Temperatura kompresora na kompie cały czas ok 130 stopni i kompresor nie działał. Na forach czytałem w większości opinie , że należy wymienić kompresor co już prawie miałem zrobić ale znajomy mechanik znalazł mi taki czujnik na allegro ( 110 zł) wymienił czujnik - temperatura wróciła do normy , kompresor działa idealnie i problem rozwiązany.
Opisałem temat może uchroni to kogoś przed bezsensowną wymianą kompresora.
Pozdrawiam
: 11 wrz 2015, 08:22
autor: drago_o
Dobrze wiedzieć, ale tych czujników nie sprzedają nowych tylko z rozbiórki najprawdopodobniej. Nowe są w komplecie tylko z kompresorem chyba jeśli mnie pamięć nie myli
Ale jak jest inaczej niech mnie ktoś poprawi.
: 12 wrz 2015, 08:03
autor: PawelDSW
Mam podobny problem.pokazalo mi ten sam blad,,,za wysoka temperatura kompresora.rozebralem kompresor ,wyczyscilem,zamowilem zestaw regeneracyjny tzn pierscien tloka,uszczelka,zalozylem i dalej przod nie chce sie podniesc,tyl podnosi z dynamika na komfort.w level control kanal 6 pokazuje 5.2 bar.amor walniety ? do kogo polecacie z tym podjechac ? nie wymienilem filtra na przewodzie , ale czy jest sens zamawiac za 150 zl a okaze sie znow co innego ? przekaznik chyba ok skoro zalacza kompresor i tyl pompuje ?
: 12 wrz 2015, 09:18
autor: chlebi
Może tłok nie potrzebnie wymieniałeś, zobacz ten czujnik, a jak nie to do Magnic pod Wrocław do Pawła (szeryfisch) nick z forum, jak coś to pw dam Ci numer
: 12 wrz 2015, 09:43
autor: PawelDSW
Gdzie ten czujnik sie znajduje ??
: 12 wrz 2015, 13:35
autor: FOSS
PawelDSW pisze:rozebralem kompresor ,wyczyscilem,zamowilem zestaw regeneracyjny tzn pierscien tloka,uszczelka,zalozylem i dalej przod nie chce sie podniesc
Mówiłem, że nie pomoże.
PawelDSW pisze:w level control kanal 6 pokazuje 5.2 bar.amor walniety ?
W pełni sprawny kompresor w trakcie pompowania pokazuje spokojnie ponad 10bar... u mnie chyba coś koło 14bar ale nie pamiętam a jakiś czas już nie sprawdzałem.
A co w pozostałych blokach pomiarowych?.... ktoś sprawdzał co pneumatyka robi?... czy otwiera zawory i które?
Jeżeli kompresor OK a tył podnosiłeś już wielokrotnie to jak nic jest jakaś nieszczelność w układzie z przodu. Jak podnosisz z Dynamic na Lift to najpierw cały musi stanąć na Comfort a dopiero później podnosi dalej na Lift więc siłą rzeczy jak przód nie dźwignie się z Dynamic na Comfort to na Lift nawet nie zacznie go podnosić.
: 12 wrz 2015, 16:09
autor: PawelDSW
Dzis podjechalem do polecanego warsztatu kolo Wroclawia.chlopaki sprawdzili amory przednie-sa szczelne.kompresor pompuje ponad 9 bar.tyl podnioslo i juz nie opuscilo,przodu dalej nie.mowia ze moze rozdzielacz albo przewody sa nieszczelne przy rozdzielaczu..jestem juz glupi .... teraz jest calkiem masakra. przod lezy na odbojach, tyl pieje jak na lifcie.jest jakas opcja zeby opuscic tyl ?
: 12 wrz 2015, 16:29
autor: drago_o
Przód musiałby wstać na comfort aby tył opadł. Tez dużo się z tym bawiłem. W jaki sposób podnieśli Ci ten tył tak sam? Przód pewnie pod osili manualnie podosnikiem?
Auto na kanał, podnośnikiem za belkę przednią góry jak na comfort i tył opadnie na comfort a później jak będziesz chciał niżej to oposc przod na dynamic (podnosnikeim) to tył tez się opuści.
Zasada pod ożenił i opadania jest zawsze taka sama. Najpierw przód o jeden poziom i potem tył, jak jest już równo to dopiero znowu przód i później tył o jeden poziom.
To nie zlikwiduje problemu ale zawsze nie będzie piało ;P
: 12 wrz 2015, 16:31
autor: FOSS
PawelDSW pisze:Dzis podjechalem do polecanego warsztatu kolo Wroclawia.chlopaki sprawdzili amory przednie-sa szczelne.kompresor pompuje ponad 9 bar.tyl podnioslo i juz nie opuscilo,przodu dalej nie.mowia ze moze rozdzielacz albo przewody sa nieszczelne przy rozdzielaczu..jestem juz glupi .... teraz jest calkiem masakra.
To jakoś nic konkretnego z tego nie wyszło
drago_o pisze:Przód musiałby wstać na comfort aby tył opadł.
Nie musi
: 12 wrz 2015, 16:54
autor: PawelDSW
Nie wyszlo bo bylo juz pozno... zostalo mi kombinowanie samemu... jak nie ogarne to w poniedzialek jestem umowiony u ekipy w Brzegu Dolnym.moze oni sprawia ze a8 znow bedzie sie podnosila
: 13 wrz 2015, 13:44
autor: drago_o
Nie musi? Ja inaczej nie dałem rady zrobić jak amor mi padł ;P wydawało mi się ze auto musi całe wejść na ten sam poziom srodkowy comfort aby iść dalej do skrajnego.
: 13 wrz 2015, 15:27
autor: FOSS
drago_o pisze:Nie musi? Ja inaczej nie dałem rady zrobić jak amor mi padł ;P wydawało mi się ze auto musi całe wejść na ten sam poziom srodkowy comfort aby iść dalej do skrajnego.
Objaśniam.... Dotyczy to zawieszenia standardowego (czyt. komfortowego)!!!
Aby z Dynamic przejść jednym ruchem na Lift co oczywiście można na MMI tak po prostu przełączyć to samochód, tak jak mówisz, najpierw musi podnieść się na poziom Comfort a dopiero później podniesie się na poziom Lift.
Podobnie jest z opuszczaniem z Lift do Dynamic - samochód najpierw musi poprawnie ustawić się w pozycji Comfort aby później opuścił się w pozycję Dynamic.
Ale.....
Rozumiejąc zasadę jak powyżej jasnym jest, że u Pawła tył zatrzymał się w pozycji Comfort a nie Lift. Dlaczego?.... Ano dlatego, że przód nie podniósł się z Dynamic do Comfort więc tył nie mógł pójść na Lift.
Aby opuścić tył z Comfort do Dynamic należy wejść do auta, przekręcić stacyjkę na zapłon i bez uruchamiania silnika wybrać z MMI Dynamic.... i tył powinien się opuścić
: 13 wrz 2015, 21:04
autor: drago_o
No o ile tamci nie kombinowali po mojemu