Strona 1 z 2

[D3 02 3.7MPI/LPG ] Auto pływa na autostradzie

: 14 sty 2016, 18:50
autor: radek_d3
Cześć mam następujący problem który zauważyłem ostatnio i jest on wyczuwalny na równych drogach szybkiego ruchu...nie jak w większości tematów tutaj podczas kolein. Moje d3 podczas jazdy powyzej 110-120km/h staje sie bardzo niepewne w prowadzeniu ... uklad kierowniczy jest bardzo miekki i nieprecyzyjny przy delikatnych ruchach kierownicy. Wczesniej majac s6 czy a6 c6 itp czulem sie bardzo pewnie jakby sie usztywnial (zwlaszcza z zawieszeniami gwintowanymi) a tu jakby odwrotnie ... podczas wiatru auto lekko nosi lewo/prawo caly czas trzeba uwazac. Wiem ze mam teraz male felgi 235/55/17 zimowe ale nie sadze zeby mialo to az taki wplyw na pewnosc prowadzenia zwlaszcza tak ciezkim autem. Mozecie pomoc mi gdzie zaczac szukac przyczyny ? Myslalem ze moze od drazkow ? Dodam ze zawsze mam ustawiona najnizsza pozycje zawieszenia.

: 14 sty 2016, 18:53
autor: drago_o
Stan gum wahaczy trzeba by sprawdzić, drążki...

: 14 sty 2016, 19:16
autor: VanDyke
Miałeś może takie przygody na A1? Bo tam faktycznie nieraz w wietrzne dni bardzo ciężko się jedzie i potrafi zabujać konkretnie autem ale doświadczyłem tego przy prędkościach 160+.

: 14 sty 2016, 19:44
autor: radek_d3
VanDyke pisze:Miałeś może takie przygody na A1? Bo tam faktycznie nieraz w wietrzne dni bardzo ciężko się jedzie i potrafi zabujać konkretnie autem ale doświadczyłem tego przy prędkościach 160+.

Tak dokładnie .... A1 .... najbardziej odczułem to jadac na Sylwestra do Zakopanego cała drogę nawet na starej jedynce od Łodzi do Katowic Leciało się super z większymi prędkościami ale na A1 masakra. Codziennie do pracy kawałek nią jeżdzę i przyznam że w takie zimowe dni nie należy to do przyjemności. Czuję jakby cały czas trzeba było ją minimalnie korygować.

: 14 sty 2016, 19:47
autor: michalwruszak
Ja proponuje sprawdzic tulejki w tylnej zwrotnicy i przy okazji całe zawieszenie

: 14 sty 2016, 19:50
autor: drago_o
Przy wybitych tulejach to bardziej na nierównościach buja. Ale w sumie warto sprawdzić.

: 14 sty 2016, 20:00
autor: radek_d3
michalwruszak pisze:Ja proponuje sprawdzic tulejki w tylnej zwrotnicy i przy okazji całe zawieszenie
Jadę w Sobotę sprawdzić , niby niedawno było sprawdzane i podobno super (3 miesiące minęly) i 10 tys. przybyło dlatego się dziwię że tak nagle ... ale to może czas na wymiany.

: 14 sty 2016, 20:29
autor: VanDyke
Bujało najbardziej w okolicach Włocławka? :) Mam cały nowy przedni zawias i w tych okolicach jesienią bardzo trudno się jechało, miałem objawy podobne do Twoich. Tam są bardzo silne boczne wiatry, zresztą stoją nawet znaki z ostrzeżeniami. A8 ma powierzchnię boczną dosyć dużą i jest na taki wiatr podatny. Oczywiście nie zaszkodzi sprawdzić zawieszenia ale nie jesteś jedyną osobą którą tam zawiało :)
Dodam, że na kilka przejazdów A1 miałem takie sytuacje dwa razy.

: 14 sty 2016, 20:46
autor: radek_d3
VanDyke pisze:Bujało najbardziej w okolicach Włocławka? :) Mam cały nowy przedni zawias i w tych okolicach jesienią bardzo trudno się jechało, miałem objawy podobne do Twoich. Tam są bardzo silne boczne wiatry, zresztą stoją nawet znaki z ostrzeżeniami. A8 ma powierzchnię boczną dosyć dużą i jest na taki wiatr podatny. Oczywiście nie zaszkodzi sprawdzić zawieszenia ale nie jesteś jedyną osobą którą tam zawiało :)
Dodam, że na kilka przejazdów A1 miałem takie sytuacje dwa razy.

Tam bywa najgorzej ;) jeden podmuch mnie tak zaskoczył że noga z gazu na poł godziny hehe tylko nigdy poprzednimi Audi tak nie miałem a 10 wcześniej było (no ale ósemka 1-sza) ale i tak sprawdze wszystko bo moze delikatny looz gdzies sie pojawił plus nasza cudowna A1 i mam objawy jak powyższe ;)

: 14 sty 2016, 20:53
autor: VanDyke
Ja za pierwszym razem też byłem bardzo zdziwiony :) Daj znać co wyszło po oględzinach zawiasu.

: 14 sty 2016, 21:01
autor: radek_d3
VanDyke pisze:Ja za pierwszym razem też byłem bardzo zdziwiony :) Daj znać co wyszło po oględzinach zawiasu.

Pewnie :] <okok>

: 14 sty 2016, 21:21
autor: krzychu22.p1i
radek_d3, a tuleje wózka tylnego całe?

: 14 sty 2016, 21:27
autor: radek_d3
krzychu22.p1i pisze:radek_d3, a tuleje wózka tylnego całe?
Były całe ale je też sprawdzę tylko z tego co słyszałem to by w koleinach było bardziej cos czuć ... <hmm> w sobotę od rana będę diagnozował bo wcześniej 200+ i jak na szynach jechała.

: 15 sty 2016, 10:29
autor: Mc_Abra
Może bzdurna sugestia, ale :
Miałem niedawno podobnie, bardzo nerwowo się zachowywała A8 D2,
Spec powiedział, żebym w tylnym zawieszeniu wymienił takie duże tuleje.
Objawiało się to tym, że lekkie nawet ruchy kierownicą powodowały bujanie całą budą, szczególnie w tyle.
Problemem było niskie ciśnienie w tylnych oponach. ok 1 bara.
Samochód sporo stał. Po dopompowaniu problem zniknął :)

: 15 sty 2016, 10:42
autor: drago_o
Miałem to samo teraz ostatnio... Na śniegu jakoś pływała mi dupa... tak zobaczyłem, że coś niski mi się profil zrobił na oponie i dopompowałem, teraz jest git.