Strona 1 z 2
[S8 D3 08
] Uszkodzona pneumatyka po odebraniu auta z wars
: 23 sty 2016, 21:42
autor: klon_84
Witam
Oddałem auto do warsztatu w celu usunięcia malej usterki lecz po odebraniu auta pojawiły się problemy z pneumatyka a mianowicie przód auta po kilku godzinach postoju całkowicie opada i zaświecają się kontroli - taka zielna i pomarańczowa i migają aż auto się podniesie. Do czasu kiedy oddałem auto nie miałem nigdy tego zjawiska, nigdy tych kontrolek na oczy nie widziałem. Właściciel warsztatu twierdzi ze amortyzatory mam do regeneracji.
W związku z tym mam do Was parę pytań :
Czy z tymi amorami jest tak ze powoli opadają i zaczynają się problemy aż całkowicie oklapną i już za każdy razem tak jest.?
Czy może jest tak ze jest dobrze trzymają super aż jeden dzień i klapa i auto "leży".?
Czy może mieć wpływ na to niska temperatura bo auto długo stało pod warsztatem na mrozie i parę razy padł akumulator.?
Czy w takim przypadku dawać amory na regeneracje do nich czy szukać przyczyny gdzieś indziej.?
Czekam na wasze doświadczenia w tym temacie i jak to u was wyglądało z ta pneumatyką?
: 23 sty 2016, 21:47
autor: Billy
A czego dotyczyła usterka w sensie co robili?
Bo jeśli podnosili i odpalali na podnośniku auto, a nie włączyli trybu lift w zawieszeniu to kaplica.
: 23 sty 2016, 21:49
autor: mkbewe
sorry ale bez podpięcia pod kompa nie znajdziesz przyczyny, zregenerujesz amory wyskoczysz z 3k zł a tu się okaże że rozwiązaniem probiemu była jakaś pierdoła za stówke

: 23 sty 2016, 21:56
autor: klon_84
auto mi gwizdalo gdzieś z silnika wymienili jakąś odme i uszczelki mogli podnosić auto na podnosniku przy wyłączonym aby wysłuchać skąd dochodzą gwiazdy a właściciel na drugi dzen poinformował mnie że amory do regeneracji ale nic nie mówił że tak opada o tym dowiedziałem się jak odbierałem auto
: 23 sty 2016, 22:23
autor: mkbewe
problem w tym że teraz ciężko to będzie udowodnić, ale jak faktycznie obydwa amory do regeneracji to szansa że 2 na raz się same z siebie wysrają jest wg mnie mała o ile zablokowali zawieche przy podnoszeniu
: 23 sty 2016, 22:28
autor: Gość
klon_84, <table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku
: 23 sty 2016, 23:53
autor: Gunner
Billy pisze:A czego dotyczyła usterka w sensie co robili?
Bo jeśli podnosili i odpalali na podnośniku auto, a nie włączyli trybu lift w zawieszeniu to kaplica.
Trybu lift ? Chyba podnośnika. A nawet i to nie oznacza od razu, że coś musi paść.
: 24 sty 2016, 00:45
autor: klon_84
mi się wydaje że to oczywiste żeby włączyć tryb podnośnika pozatym daje auto tam gdze się znają na tych autach i mają z tym takimi rzeczami doczynienia codziennie ale dziwne naprawdę jest to że tak nagle wszytko oklaplo a wcześniej nie miałem z pneumatyka rzadnych problemów.
: 24 sty 2016, 00:50
autor: uzlik
Na moje oko nie włączyli trybu podnośnika. Włączać samemu przed oddaniem do warsztatu. Nie wszyscy wiedzą o trybie podnośnika.
: 24 sty 2016, 00:55
autor: panton
uzlik, sory ale chyba zmienić warsztat a nie tryb podnośnikowy uruchamiać przed oddaniem auta
klon_84, podłącz kompa i zobacz jakie masz błędy w zawiasie - będziesz miał przebieg i datę wystąpienia błędu... zobaczysz czy coś nowego czy jest z okresu "serwisowego"
nie ma sensu na "dzień dobry" obwiniać warsztatu
: 24 sty 2016, 01:11
autor: uzlik
panton, zawiecha pracuje ok. A po odebraniu z warsztatu? Co byś pomyślał? Wiadomo, że jak trefny warsztat to się szuka innego. Jakby chłopak umiał sam, to by zrobił.
Re: Uszkodzona pneumatyka po odebraniu auta z wars
: 24 sty 2016, 02:25
autor: FOSS
klon_84 pisze:Czy w takim przypadku dawać amory na regeneracje do nich czy szukać przyczyny gdzieś indziej.?
Szukać przyczyny w warsztacie.
To jakoś dziwne jest że jak oddawałeś auto to nic z pneumatyka się nie działo a jak odebrałeś to obydwa amorki do regeneracji.
Ja raczej podejrzewam, że podnosili auto bez zablokowania zawiechy i to pewnie kilkukrotnie i jak im auto opadło to może jeszcze próbowali jakoś ratować temat a później poinformowali, że amorki to regeneracji.
Niestety, te amorki nie zawsze padają po podniesieniu bez trybu podnośnika ale ponieważ jest takie ryzyko więc ów tryb trzeba włączać.
Zauważ, że to samo jest w innych autach z pneumatyką... A6C6, Q7, Phaeton, Touareg... w każdym z nich, jeżeli jest pneumatyka to jest również tzw. tryb podnośnika który blokuje funkcję automatycznego poziomowania zawieszenia.
: 24 sty 2016, 09:58
autor: drago_o
Ale nie wszędzie o tym wiedzą i ja rowie sam zawsze blokuje. Ostatnio oddałem auto do "speca". Stało dużo fajnych fur. Node bmw, clay, s klasa x6 itp a na garażu s8 podniesione e jedna strona na metrowej kobylce. Jak zapytałem czy nie zapomina sobie typu podnośnika włączyć to zapytał co to... odjechałem
Sprawdź daty błędów. Dwa Amory na raz to za dużo.... zdecydowanie.
: 24 sty 2016, 10:22
autor: mkbewe
uzlik pisze:Włączać samemu przed oddaniem do warsztatu. Nie wszyscy wiedzą o trybie podnośnika.
tylko nie zapomniaj ze jak pojedziesz szybciej (nie wiem przy jakiej prędkości to się tryb podnośnika sam wyłączy) co np może się stać przy jakichś manewrach autem bo np będzie musiał odjechać bo ciasno na placu czy pojedzie go zagrzać itp nie wiem
: 24 sty 2016, 10:54
autor: FOSS
mkbewe pisze:uzlik pisze:Włączać samemu przed oddaniem do warsztatu. Nie wszyscy wiedzą o trybie podnośnika.
tylko nie zapomniaj ze jak pojedziesz szybciej (nie wiem przy jakiej prędkości to się tryb podnośnika sam wyłączy) co np może się stać przy jakichś manewrach autem bo np będzie musiał odjechać bo ciasno na placu czy pojedzie go zagrzać itp nie wiem
Dokładnie tak.
Albo pojedzie na jazdę testową i też blokada się wyłączy.
Albo odepnie akumulator i też zawiecha się odblokuje.
Mechanik ma to wiedzieć sam z siebie
