Strona 1 z 2

[D3 ALL ] Wymiana dolnych wahaczy

: 01 kwie 2016, 11:35
autor: dice111
Witam,
Na forum wszystkie tematy D3 dotyczą tylko góry a mi trzeba mi wymienić w przednim zawieszeniu dolny tylny prawy wahacz. Ma ktoś rysunki z ELSY ? Ew. czy trzeba zrzucać sanki w dół itp operacje przy tym ?

: 01 kwie 2016, 12:11
autor: Lukas134
dice111, chwila roboty :) odkręcasz sworzeń przy zwrotnicy i śrubę od tulejki wszystko bez większych ingerencji :) ostatnio wyjmowałem jak sanki zrzucałem do rozrusznika :) śruba od tulejki wychodzi bez problemu, sworzeń musisz delikatnie postukać młoteczkiem i jeżeli dobrze pamiętam to wyjdzie z metalową tulejką ze zwrotnicy :)

: 01 kwie 2016, 12:31
autor: dice111
Dzięki, przy okazji zapomniałem, że mam: 39-Service Manual Running gear front-wheel drive and four-wheel drive

Obrazek

: 17 paź 2016, 20:37
autor: dracus6662
czy przy wyciągnięciu /wybiciu sworznia dolnego wahacza jest jeszcze jakaś tulejka
?
przy którym sworzniu wahacza dolnego jest tulejka?

jaki jest nr tej tulejki?

wahacze skręcać na postawionym aucie? czy na podniesionym?

: 17 paź 2016, 21:07
autor: drago_o
Zawsze dokrecac na aucie stojacym.

Tulejki sa na obu. Bo w wahaczyu masz proste gniazdo i tulejka wpasowana na stozek. Zeme zyb tak ze wyjdzie sam swozen a moze wyjsc z tulejka.

: 18 paź 2016, 06:19
autor: dracus6662
ok a ta tulejka jest w aso dostępna?

jest konieczność jej wymiany?

jaki jest jej nr jakby co?

: 18 paź 2016, 06:36
autor: drago_o
Chyba nie ma konieczności jej wymiany to tylko tulejka zaciskowa...

: 18 paź 2016, 19:36
autor: dracus6662
byłem w aso i powiedzieli ze nie ma tej cześci osobno do kupienia jest tylko z całym mc personem czy to moze być prawda?

uszkodzenie takiej tulejki może mieć okropne następstwa tak samo jak jej zuzycie ...

kłamali w aso czy to prawda że niema osobno tego ustrojstwa?

: 18 paź 2016, 19:40
autor: drago_o
Jak z mcpersonem? Napewno sie dobrze zeozumieliscie? :P

: 18 paź 2016, 19:45
autor: dracus6662
noż kurde na ich etce była pokazana rozpiska ale tulejka tylko niby ze zwrotnicą ?

nie chce mi się w to wierzyć może jakiś cienki gościu tam siedział..

możesz to zweryfikować?

dodatkowo jak wygląda filtr oleju w bfm??

bo mi jakiś dziwny sie z tego aso wydaje ??

nie mam go tera przy sobie bo w aucie lezy

: 18 paź 2016, 19:45
autor: krzychu22.p1i
W D2 te tulejki były ujęte w rysunku ale nie było dostępności. Patrząc na D3 to nie ma ich na rysunku więc muszą być integralną częścią zwrotnicy. Jak wychodzą z wyjęciem wahacza to je tylko na miejsce włożyć.

: 18 paź 2016, 20:50
autor: dracus6662
czyli ogólnie moze byc duży klopot w wypadku jej wybicia ...

właśnie tak jakoś powiedział ze to cała zwrotnica występuje niestety a chciałem zrobić /wymienic tez a tu lipton <nie>

: 18 paź 2016, 22:41
autor: CINEK
Nie ma żadnego problemu...mnie się zawsze holerstwo zapieka na zworzniu banana i wychodzi ze zwrotnicy. Specjalnie do tego kupilem sobie taki trojramienny ściągacz yato. Banana w imadlo sciagacz na górę i kręcisz. Można oczywiście wcześniej spryskac czyms penetrujacym...na pewno schodzi bez problemu.

: 18 paź 2016, 22:47
autor: szeryfisch
jak wyjdzie z tulejka to trzeba młoteczkiem ją zbic ze sworznia i wbic w zwrotnice. Nie ma jej jako czesc zamienna bo to jest całosc ze zwrotnicą. Poprostu sworzen siedzi w metalowej tulejce a ona w zwrotnicy, całośc sciska nakretka.

: 30 kwie 2017, 22:47
autor: KarolW
Czy jest jakiś patent na wybicie sworznia dolnego ze zwrotnicy? U mnie za żadne skarby nie chce wyjść.