Strona 1 z 1

[D3 ALL ] Jak często zmieniacie tuleje metalowo-gumowe tył

: 10 maja 2016, 09:17
autor: drago_o
Witam,

Jak w temacie... Jak często zmieniacie te tuleje w zwrotnicy? Mam 2.5 roku auto i to moja druga zmiana. Zastanawiam się czy one tak szybko się zużywają czy to przez mój amor co teraz wymieniłem?

: 10 maja 2016, 10:21
autor: dice111
Kto co poda to i tak niemiarodajne będzie, bo każdy jeździ po różnych cestach (nie tylko w PL) i robi różne przebiegi w czasie. Więc to tak jak z tym nieszczęsnym MSem na przód - jedni chwalą inni wręcz przeciwnie.

: 10 maja 2016, 10:31
autor: drago_o
Ja robię rocznie jakieś 20tys. Większość to raczej dobre drogi. Właściwie takiej masakry mam 1km raz w tygodniu jak jadę do teściów z żoną, reszta to drogi pokroju jakiejś trasy/autostrady, z przyzwyczajenia omijam studzienki. Gumy lemfo więc nie jakieś tanie zamienniki. Dlatego moje pytanie, czy też są dla Was uciążliwe... A może ja coś źle montuje? Wydaje mi sie, że nie ma tam specjalnej logiki. Wciskać na miejsce i tyle.

: 10 maja 2016, 10:34
autor: michalwruszak
W jakiej pozycji dokręcasz śruby na tych tulejkach ? Obstawiam jednak ze coś źle montujesz

: 10 maja 2016, 10:38
autor: drago_o
Ostatnim razem dokręcałem na kanale po opuszczeniu auta, ale nie wiem na jakim poziomie... chyba na dynamic bo tak jeżdżę 99% czasu. Szukam info przed kolejną wymianą, może zrobię to lepiej :)

: 10 maja 2016, 10:42
autor: michalwruszak
Może za mocno dokręciłeś ? :) Sprawdz sobie później odpowiednie wartość w Nm jakie powinny tam być

: 10 maja 2016, 10:49
autor: drago_o
heh... siła*przełożenie :D

Musze do kolegi Pebo po instrukcję z ELSA podbić bo może będą Nm podane :) A jak nie to mam gdzieś autodatę jeszcze...

: 10 maja 2016, 22:13
autor: pebo
drago_o pisze:heh... siła*przełożenie :D

Musze do kolegi Pebo po instrukcję z ELSA podbić bo może będą Nm podane :) A jak nie to mam gdzieś autodatę jeszcze...
Mówisz i masz - poszło na maila ;-)

: 11 maja 2016, 07:25
autor: drago_o
Hehe. Dzięki dzięki bardzo. Nawet nie zdążyłem się ogarnąć aby napisać do Ciebie :)

[ Dodano: 2016-05-11, 07:25 ]
Czyli się nie pomyliłem... "Skręcić elementy dociskowe ze sobą do oporu. Kołnierz zewnętrznej tulei obu tulei musi przylegać do obudowy łożyska koła."

Myślę, że siła*przełożenie było dobrym rozwiązaniem :P

Swoją drogą nie pomyślałem o tym aby wciskać je skręcając je śrubą. Jedna weszła ostatnio delikatnie pukając młotkiem a drugą wcisnąłem lekko imadłem tak aby ich kołnierze doszły do zwrotnicy. Może za lekko bo śrubą można by je mocniej ścisnąć ze sobą skoro twierdzą, że do oporu.

Pebo ogromne podziękowania za instrukcję bo dzięki tej o demontażu wahacza trapezowego właśnie dojrzałem idealne i proste rozwiązanie jak zmienić obie tuleje gumowo metalowe (w zwrotnicy i wahaczu) nie ruszając piasty a odkręcając tylko 4 śruby tego trapezowego wahacza a wystarczy do tego kanał :D Teraz na pewno domówię te tuleje do wahacza do wymiany :)

: 11 maja 2016, 08:24
autor: st@rost
Nie zmieniamy, sa dobre :P

: 16 maja 2016, 08:44
autor: drago_o
Powiem tak... Po zmianie, jest efekt ale nie kompletny. Myślę, że po jednej stronie słabo oznaczyłem mimośród i po zrobieniu przodu po zbieżności będzie idealnie i kątów :)

Co do skręcenia ich śrubą, jak w instrukcji napisane, to kaszana. W tym temacie instrukcja jest do d... bo guma się poddaje i schodzą się środkami a kołnierze nie dochodzą do końca. Tak więc najlepsza i sprawdzona metoda w imadło :)