Witam panowie mam problem z zawieszeniem. Wszystko było ok zawsze mam ustawione na komfort i pewnego razu jechał dość szybką prędkością krótko mówiąc poszalałem troszke i nagle zrobiło się bardzo twarde każdą dziure teraz czuć i jedzie się jak na traktorze i całe auto podskakuje na nierównościach! Regulacja zawiszenia chodzi podnosi sie i obniża, auto równo stoi ale jest twarde a takie nie było! Już raz mi się tak stało ale na drugi dzień odpaliłem i wszystko było ok a teraz już 3 dzień i to samo nie wiem co mam robić może ktoś wie o co w tym chodzi? Z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam
: 17 cze 2010, 22:11
autor: pebo
No, masz auto z regulacją zarówno wysokości jak i twardści zawieszenia, które dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy. Jeśli masz fotele z pamięcią, to wpisz sobie kilka ustawień, bo całość jest połączona. Wtedy jak zechcesz poszaleć to przełączasz na inne ustawienia, a jeśli zechcesz mieć bardziej komfortowo, to włączasz inne, tym samym będziesz mógł wybierać sobie programy. Dodam, że skrzynia również pracuje inaczej.
: 18 cze 2010, 19:23
autor: domin1212
Kolego pebo jak nie mam pamięci w fotelach tylko wszystko mi się ustawia na linie papilarne (odcisk palca) i nie wiem jak mam sobie to poustawiać żeby było tak jak ty mówisz że raz komfortowa a raz sportowo? Wiem tyle że zapisałem się w pamięci i poustawiałem radio lusterka itd i wszytko mi się ustawia na odcisk przy odpaleniu ale jeżeli samo się dostosowuje to stylu jazdy to jak ja mam teraz zrobić żeby wszystko wróciło do komfortu zawieszenie mam ustawione na komfort to wydaje mi się ze powindła być miekka?? I z góry dziekuje
: 20 cze 2010, 20:31
autor: pebo
A cyknij mi fotkę wewnętrznego boczku drzwi kierowcy, bo czegoś nie kumam. Konkretnie mam na myśli boczną kieszeń.
: 13 wrz 2013, 23:19
autor: marcindino12
Witam wszystkich posiadaczy Audi!
Borykam się z problemem zawieszenia, które zrobiło się twarde po ustawieniu geometrii. Wcześniej pneumatyka pracowała bez zarzutów. Po diagnostyce komputerowej brak błędów. Wydzwaniam po serwisach i żaden z nich nie spotkał się z takim problemem. Poszczególne tryby zawieszenia działają poprawnie, samochód obniża się i podnosi. Tryb comfort aktualnie jest strasznie twardy i czuć tłuczenie zawieszenia, a na trybie dynamic nie idzie w ogóle jeżdzić. Czy ktoś miał taki przypadek i go rozwiązał?
[ Dodano: 2013-09-16, 15:22 ]
Witam ponownie.
Czy nikt nie miał podobnego problemu? Sprawdziłem kompresor, rozdzielacz powietrza, czujniki na wahaczach oraz instalację i nic. Zawieszenie nadal twarde, tłucze i zero komfortu. Tak jakby amortyzatory się nie uginały. Proszę koledzy coś podpowiedzieć bo niewiem gdzie już szukać.
: 21 wrz 2013, 23:46
autor: pebo
marcindino12 pisze:Witam wszystkich posiadaczy Audi!
Borykam się z problemem zawieszenia, które zrobiło się twarde po ustawieniu geometrii. Wcześniej pneumatyka pracowała bez zarzutów. Po diagnostyce komputerowej brak błędów. Wydzwaniam po serwisach i żaden z nich nie spotkał się z takim problemem. Poszczególne tryby zawieszenia działają poprawnie, samochód obniża się i podnosi. Tryb comfort aktualnie jest strasznie twardy i czuć tłuczenie zawieszenia, a na trybie dynamic nie idzie w ogóle jeżdzić. Czy ktoś miał taki przypadek i go rozwiązał?
[ Dodano: 2013-09-16, 15:22 ]
Witam ponownie.
Czy nikt nie miał podobnego problemu? Sprawdziłem kompresor, rozdzielacz powietrza, czujniki na wahaczach oraz instalację i nic. Zawieszenie nadal twarde, tłucze i zero komfortu. Tak jakby amortyzatory się nie uginały. Proszę koledzy coś podpowiedzieć bo niewiem gdzie już szukać.
Po ustawieniu geometrii kół? Spróbuj zrobić adaptację zawieszenia, a przede wszystkim posprawdzaj, czy nie masz włączonej opcji transportowej. Wszystkie 4 tryby zawieszenia są dostępne?
: 23 wrz 2013, 20:31
autor: marcindino12
Dzięki za zainteresowanie. Robiłem adaptacje zawieszenia, wszystkie tryby są dostępne z tym, że na każdym z nich o wiele twardziej. Niemam już pomysłu. Pytałem w Aso i też niewiedzą. Ponoć jest możliwość wgrania na nowo softu zawieszenia ale nikt go nie posiada. Wyeliminowałem już pneumatykę bo działa poprawnie poza amortyzatorami, które znajdują się wewnątrz miechy. Elektronika źle nimi steruje i cały czas utrzymuje ich maksymalną twardość. Sam już nie wiem jak ustawienie geometrii mogło doprowadzić do powyższego problemu, ale wcześniej jeździło się pięknie i komfortowo.
[ Dodano: 2013-09-26, 23:52 ]
Witam ponownie. Po sprawdzeniu parametrów kompresora zawieszenia temperatura ciągle, nawet gdy kompresor jest zimny pokazuje 110-125 stopni. Wstawiłem podobny czujnik i ten pokazuje non stop 70 stopni. O co tu chodzi Panowie? Postarajcie się pomóc bo dobije mnie to twarde zawieszenie.
: 10 paź 2013, 23:05
autor: colln
Nie wiem gdzie szukać ale jak nie wiem to odłączyłbym akumulator potem trzeba sporo poustawiać w tym z powrotem zakodować aku itp ale jak coś się wzięło nie wiadomo skąd to i takie sposoby nieraz pomogły na takie uroki ;-)
: 16 paź 2013, 21:55
autor: marcindino12
Dzięki za zainteresowanie. Już próbowałem odłączać aku itd. i nadal jest twarde zawieszenie. Nic już nie wiem, to jest koszmar.
: 24 paź 2013, 10:20
autor: 5-stars
też tak miałem z zawieszeniem , auto było twarde jak taczka . Diagnoza - amorki do wymiany... ( prócz tego kompresor , rozdzielacz , czujniki poziomowania x4 - ale to długa historia.. )
: 24 paź 2013, 21:51
autor: marcindino12
wymieniłem czujnik temperatury kompresora i aktualnie w blokach pomiarowych pokazuje poprawne wartości ale zawieszenie nadal tłucze. Naprawdę nikt niej jest w stanie mi pomóc rozwiązać ten problem? Kolego 5-stars opisz proszę mi tę historię ze swoim zawieszeniem w A8 albo prześlij mi kontakt, oddzwonię
: 29 paź 2013, 20:14
autor: JIMM
Ty masz prawdopodobnie problem z akumulatorem ciśnienia, sprawdź drożność przewodów od akumulatora czy nie są zapchane lub przecięte bo wtedy rozdzielacz daje tylko powietrze na amory (18 atmosfer) a upuszcza u ciebie zaworem przeciążaniowym i znów pompuje a powinien korzystać z aku. Akumulator masz za kierowcą w lewym tylnym błotniku pod wzmacniaczem i navigacją.
: 30 paź 2013, 16:30
autor: marcindino12
Raczej przewody od akumulatora ciśnienia są drożne bo na samym zapłonie unosi się do lifta bez skorzystania ze sprężarki
: 30 paź 2013, 18:49
autor: KrzysiekR
Na 34 Poziomowanie zrób Test. Wszystko wtedy będzie wiadomo. (Może masz malutką dziurkę w zbiorniku i sprezarka przez cały czas pompuje i dlatego jest twarde)
Adaptację zawieszenia robiłeś?
Audi A8 (4E) standardowe zawieszenie (PR-1BK): 416 mm (przód) i 398 mm (tył)
Audi A8/S8 (4E),sportowe zawieszenie (PR-2MA/2MB): 396 mm (przód) i 378 mm ( tył)
: 04 lis 2013, 14:18
autor: marcindino12
Robiłem już adaptację zawieszenia, a w zbiorniku powietrza raczej nie może być dziurki bo utrzymuje ciśnienie. Dzięki za zainteresowanie