[D3 ALL
] Amortyzatory powietrzne ale czy olejowe?
: 21 paź 2016, 10:47
autor: colln
Krótkie pytanie o budowie amortyzatorów w D3
Wiadomo ze jest to zawieszenie pneumatyczne - ciśnieniem gazu jest regulowany prześwit, a co odpowiada za tłumienie i żeby nie skakało jak pingpong na nierównościach? W klasycznym zawieszeniu jest to olej który przepływa przez zaworki inne gdy się ugina i inne gdy rozciąga a jak jest tutaj?
: 21 paź 2016, 10:51
autor: drago_o
masz normalny amor + poduszka Nie wiem co wypełnia amor ale jest to chyba ten co po podaniu 12V zmienia gęstość płynu i twardość amortyzacji (Dynamic/Comfort).
: 21 paź 2016, 13:02
autor: robertas
colln, w amorze jest olej z opilkami jakiegos metalu... Po podaniu odpowiedniego napiecia olej gestnieje i masz twardszy amor Tyle ze nie wiem czy bylo zastosowane to juz w pierwszych d3 czy tez ciut pozniej
: 21 paź 2016, 13:06
autor: drago_o
Wydaje mi się, że tak bo nie zależnie od wysokości (po obniżeniu) na comforcie buja jak głupie a na dynamicu jest twardo. Teraz mam comfort tak jak wcześniej miałem dynamic i auto nie jest tak twarde jak wcześniej na dynamicu przed glebą. Więc coś je musi dodatkowo utwardzać i stawiam, że dokładnie od tego jest wtyczka na szczycie amora
: 21 paź 2016, 14:24
autor: colln
A jeśli by tam w ogóle nie było oleju a twardość byłaby realizowana np poprzez elektryczne zamknięcie dyszy w trzpieniu głównym (tam gdzie analogicznie w klasycznym olejowym amorku jest zawór - tu by mogła być dysza..)
: 21 paź 2016, 19:35
autor: pebo
Regulacji dokonuje się ciśnieniowo. Hydrauliczną regulację twardości mają amorki z fluidem, a takowe były chyba w R8. Dla A8 D3 macie to ładnie opisane w zeszytach metodycznych nr 292 i 242.