Strona 1 z 2

[D3 ALL ] Głośna praca kompresora pneumatyki ?

: 26 lis 2016, 11:15
autor: Motostacja
Witam,

Sprawa wygląda następująco, mianowicie "chyba" chodzi mi głośno kompresor pneumatyki z ciśnieniem też szału nie ma, reszta pneumatyki sprawna czujniki miechy itp., obecnie zawieszenie chodzi prawidłowo nic nie opada podnosi sie opuszcza bardzo szybko. Jednak denerwuje mnie ten dźwięk dobiegający z lewego nadkola jakby ktoś położył tam luźno klucz w metalowym wiaderku.

Pytanie czy regeneracja kompresora ma sens? Czy uderzać odrazu po nowy? Ma ktoś jakieś doświadczenia z regeneracja jeśli regeneracja to gdzie? Czy np można kupić części i regeneracje przeprowadzić samemu, która opcja będzie najrozsądniejsza.

http://allegro.pl/kompresor-zawieszenia ... ml#thumb/6

http://allegro.pl/kompresor-sprezarka-a ... 01157.html

http://allegro.pl/kompresor-pompa-zawie ... 31864.html


z góry dzięki za podpowiedzi niby sprawa nie jest pilna ale wole to ogarnąć i mieć spokój ze nic nie padnie nagle :) Wiem że pełno jest kompresorów sprzedawanych jako nowe ale są regenerowane więc w takiej sytacji nie widze sensu przepłacać.

: 27 lis 2016, 02:16
autor: Gecio
Co Ty chcesz naprawiać?? Jak masz ciśnienie i auto się normalnie podnosi jak powinno w VCDSie 0 błędów to sprawdź filtr ja mam ten sam problem i w poniedziałek będę rozbierał nadkole do filtra oraz pod kierownicą do przekaźnika.

Wymieniam filtr + przekaźnik i zobaczę czy dalej będzie dzwonił. Jak ruszam ręką kompresor to na tych amortyzatorkach skrzypi a filtra nie wymieniałem jeszcze ani razu.

Zacznij od najprostszych rzeczy bo może się okazać że wywalisz tysiąc na kompresor a swój będziesz miał sprawny...

: 27 lis 2016, 17:02
autor: Motostacja
Błąd jeden jest po skasowaniu odrazu powraca nie pamietam jaki dokladnie ale to standardowy blad kompresora wielokrotnie opisywany na forum, ciśnienia bije 8-10 barow

A gdzie znajduje sie ten słynny przekaźnik ?

Wiadomo nie chce walic z armaty do muchy :)

: 28 lis 2016, 18:06
autor: AMSTAFF
raftor pisze: A gdzie znajduje sie ten słynny przekaźnik ?
Pod kierownicą, musisz zdjąć tą osłonę i tam jest przekaźnik.

: 29 lis 2016, 01:19
autor: Motostacja
Dzis tam zagladalem , jest kilka przekaznikow jaki nr ma ten od kompresora ?

: 29 lis 2016, 06:29
autor: drago_o
Zrzucasz zaślepkę od bezpieczników, tam są jakieś śrubki. Zrzucasz listwę srebrną i pod nią są śrubki, po stronie stacyjki również. I od dołu chyba ze dwie jeszcze.

Tylko uważaj na poduszkę powietrzną ;)

: 29 lis 2016, 14:43
autor: Gecio
Pytał który przekaźnik i się nie dowiedział. Jak coś piszecie to możecie określać się dokładnie?? Bo popisać o maśle maślanym ja też potrafię.

: 29 lis 2016, 15:12
autor: drago_o
Nie wiek, który, wiem, że czarny i napisałem jak rozebrać osłony aby się tam dobrać - bo o to tez pytał. Nie każdy jest alfą i omegą.

: 29 lis 2016, 19:33
autor: Motostacja
Prawdopodobnie przekaźnik 373, zaglądałem tam wczoraj, przekładałem centralkę od LPG do szufladki.
drago_o pisze: Tylko uważaj na poduszkę powietrzną
U mnie chyba nie ma kolanowej :)

Re: Głośna praca kompresora pneumatyki ?

: 03 gru 2016, 23:45
autor: Gecio
raftor pisze:Witam,

Sprawa wygląda następująco, mianowicie "chyba" chodzi mi głośno kompresor pneumatyki z ciśnieniem też szału nie ma, reszta pneumatyki sprawna czujniki miechy itp., obecnie zawieszenie chodzi prawidłowo nic nie opada podnosi sie opuszcza bardzo szybko. Jednak denerwuje mnie ten dźwięk dobiegający z lewego nadkola jakby ktoś położył tam luźno klucz w metalowym wiaderku.

Pytanie czy regeneracja kompresora ma sens? Czy uderzać odrazu po nowy? Ma ktoś jakieś doświadczenia z regeneracja jeśli regeneracja to gdzie? Czy np można kupić części i regeneracje przeprowadzić samemu, która opcja będzie najrozsądniejsza.

http://allegro.pl/kompresor-zawieszenia ... ml#thumb/6

http://allegro.pl/kompresor-sprezarka-a ... 01157.html

http://allegro.pl/kompresor-pompa-zawie ... 31864.html


z góry dzięki za podpowiedzi niby sprawa nie jest pilna ale wole to ogarnąć i mieć spokój ze nic nie padnie nagle :) Wiem że pełno jest kompresorów sprzedawanych jako nowe ale są regenerowane więc w takiej sytuacji nie widzę sensu przepłacać.
Po wymianie filtra + przekaźnik kompresor pompuje krócej i prawie wcale go nie słychać.
Najważniejsze że bateria mi się doładowuję gdyż przed wymianą filtra akumulator miał problem z uzyskaniem 80% naładowania. Mało tego filtr założony był odwrotnie.

Reasumując przy pneumatyce wymieniłem przekaźnik + filtr oraz przesmarowałem te amortyzatorki na których jest kompresor ponieważ podczas sprawdzania ręką skrzypiało co było wcześniej słyszalne.

: 06 gru 2016, 16:24
autor: AMSTAFF
Mało tego filtr założony był odwrotnie.
Jeśli miałaś założony filtr strzałką w przeciwnym kierunku to było założone poprawnie.

: 06 gru 2016, 20:09
autor: Motostacja
AMSTAFF pisze:Jeśli miałaś założony filtr strzałką w przeciwnym kierunku to było założone poprawnie.
czy strzałka to kierunek zasysania? czyli strzałka ma wskazywać na wąz który idzie do kompresora?

czy potwierdzi ktoś że 373 to przekaznik od kompresora?

ja sobie w styczniu wymienię taki zestawik.

: 06 gru 2016, 21:27
autor: drago_o
Z tego co mi wiadomo to filtr zaklada sie ze strzalka w przeciwnym kierunku do zasysania powietrza.

: 06 gru 2016, 21:40
autor: magicshow
373 to przekaźnik kompresora wymieniałem rok temu kupiony w aso z numerem chyba 645
wczoraj wymieniłem filtr kompresora i dokładnie był założony w przeciwnym kierunku mann filter wk 32/6 koszt 32zł i wcześniej tez taki był.

: 07 gru 2016, 12:19
autor: Motostacja
magicshow, ile dałeś za przekaźnik w ASO?