Strona 1 z 1
[D3 ALL
] Niżej prawy przedni amortyzator
: 30 lis 2016, 20:44
autor: gwiktor02
Witam.
Mam pewien problem na który nie mogę znaleść konkretnej odpowiedzi.
W moje a8 d3 03r. auto stoi jakby przechylone, po pomiarach wychodzi że prawe koło jest jakieś 5-9mm niżej niż lewe, tył stoi równo. Samochód podnosi i opuszcza się bez problemów, co więcej po nocy nie opada. Różnica 5mm - auto w trybie opuszczonym, 9mm w trybie comfort
Dodam że kalibrację przechodzi i wskazania podczas kalibracji są dla przednich amortyzatorów takie same. Jedyną rzeczą która mnie zastanawiała to podczas kalibracji właśnie prawego amortyzatora ( obnizyłem samochód w vcds) czasami wariował napis (valid/invalid) zmiana co pół sekundy.
Czy myślicie że możę to być wina czujnika ???
Dodam że vcds nie wykazuje błędów.
Jesli to czujnik to czy jest różnica między PP a LP czujnikiem ?? Bo mam możliwość mieć w 100% sprawny przedni jednak z lewej strony.
Pozdrawiam serdecznie
: 30 lis 2016, 22:18
autor: leon0376
Kolego co masz na myśli mówiąc że "wskazania dla obydwuch kół podczas kalibracji są takie same"?
Podczas kalibracji mierzy się odstęp od środka felgi do błotnika i ten wymiar się wpisuje w rubryce dla danego koła.A po tym jak twoje auto stoi wniosek jest taki że wartości nie są jednakowe.
: 30 lis 2016, 23:50
autor: gwiktor02
Tak dokładnie jest tak jak mówisz wpisujesz wartość dla danego koła.
Jeśli wartość rzeczywista różni się od tej zmierzonej korygujesz ją właśnie tymi ustawieniami.
I np. obniżyłem przód wedle zasady kodowanie na +20mm auto obniżyło o 20mm, w nastawach dla przodu pocżatkowe wartości mam 436mm dla przednich kół.
Jednak prawy przód jest niżej o jakieś 9-10mm względem lewego więc dla prawego koła odejmuje 5mm czyli 431 a dla lewego dodaje 5mm 441. Powoduje to że prawe koło idzie do góry lewe opada przechodze całą kalibrację.
W kanale 05 wpisuje 1 auto się poziomuje i wydaje się być ok. Robię pomiary i różnice sięgają błędu pomiarowego czyli 1mm. Po czym zgaszę zapalę samochód i wszystko wraca do rożnicy prawie 1 cm.
Po nocy nawet na lift samochód nie opada ...
Wskazania na VCDS dla poszczególnych kół dodam że po kalibracji pokazują dla przodu wartości prawie identyczne, jednak po odpaleniu róznice sięgają 5-7mm w progamie vcds
: 01 gru 2016, 06:53
autor: drago_o
Czy powierzchnia do kalibracji trzyma poziom? Czujniki jakbyś je odpinał od wahaczy reagują poprawnie na ruch? Odczyt w VCDS? Czy zmiana poziomy na maksymalny dolny i górny nie powoduje jakiś problemów? Czy na każdym poziomie występuje różnica(dynamic/comfort/lift)?
: 01 gru 2016, 07:29
autor: gwiktor02
powierzchnia garaż podziemny myślę że idealnie napewno nie jest chociaż prosciutko się wydaje jak na stacji.
Samochód zresztą nawet nie przestawiany w jednym miejscu i odpale zgasze i wraca do tych różnic.
W dynamic różnica jest najmniejsza ok 5mm natomiast w Comfort już 9mm, lift do 1.2cm
tak auto wstaje i opuszcza się bez problemów, jednak słyszę że kompresor że że lata ma bo nie jest idealnie cichy.
co ciekawe raz na miesiąc złapie błąd kompresora że się przegrzeje, jednak gdy robię kalibracja nawet kilka razy pod rząd to nigdy błędów nie zalapie.
Zauważyłem że czasami ale bardzo żadko występuje zjawisko że kompresor jakby ucichl o samochód dźwiga się w kilka sekund.
Dziś zamienię czujniki jeśli nie Pomorze to nie wiem, spróbuję wykalibrowac może coś nie może załapać
dodam że kalibracja robię poza pojazdem jednak gdy wsiadam do pojazdu i inna osoba mierzy różnice są dużo mniejsze.
: 01 gru 2016, 07:32
autor: drago_o
Kalibrację powinno się robić poza pojazdem i to jest dobrze
Czasem wstaje szybko i cicho bo z zasobnika pewnie powietrzestarcza.
Ja stawiam na czujnik poziomowania przy kole, które wariuje. Można je spróbować przełożyć.
: 07 gru 2016, 04:34
autor: gwiktor02
narazie problem zawieszenia nie do końca został rozwiązany jednak bardziej martwi mnie Ten pisk że skrzyni jak uporać się z zf to wrócę do tematu dziękuję za pomoc