Strona 1 z 1

[D3 04 4.2MPI/LPG ] Wibracje karoseri w dziwnych okoliczno

: 01 gru 2016, 11:55
autor: Motostacja
Witam,

Myślałem że problem wibracji mam z głowy po zdjęciu dystansów wymianie klocków ale niestety.

Auto mam od 3 mc od początku jest efekt wibracji raz są raz nie.

Wymienione zostały jakieś pół roku temu:
-górne wahacze
-końcówki drążków
-poliuretan na drążku stabilizatora
-łączniki stabilizatora
obecnie zmienione
-klocki przód
-geometria

Moje wnioski z ostatniej trasy i nie tylko:

Lekko słychać przegub zewnętrzny z lewej strony

Dół zawieszenie w bdb stanie oryginalny gumy całe sworznie całe

Wibracje od skrzyni bym wyeliminował bo na tempomacie przy 80km/h na każdym biegu taki sam poziom wibracji po wrzuceniu na luz także wiem wiem że nie powinno sie tak robić

Wibracje albo ustają albo się nasilają w zakręcie nie ma reguły.

Przy hamowaniu lekkim czuć wibracje na karoseri nie na pedale hamulca czy kierownicy.

Na dystansach wibracje były jakby wieksze.

Kierownica raz drzy raz nie jesli drzy to po wcisnieciu lekko hamulca przestaje

najbardziej je czuć przy 80-100km/h przy okolo 140 jest ok , hamowanie z 220 powoduje hałas i wibracje .

hamowanie gwałtowne ze 140 brak wibracji , przy delikatnym na 30% drży karoseria

poprzednie klocki starte równomiernie

Niestety nie sprawdzałem bicia tarcz ale mam w planie to zrobić

Mi podpadają albo łożyska z przodu albo duże luzy drążków kierowniczych, mogłoby o tym świadczyć zmienne nasilanie sie objawów w zakręcie i zależne od siły hamowania układ sie napina przy mocnym hamowaniu lub dużej prędkości? co o tym myślicie ? Tarcze sprawdze ale gyby to były one to czułbym bicie na pedale hamulca.

opony 2015r jakieś 5mm jeszcze lato.

Aha dodam felgi były sprawdzane i wyważane

Taki rebus heh nie sztuka wymienić pół auta, niestety ten problem ma to do siebie że nie wiadomo co to może być

: 01 gru 2016, 12:00
autor: drago_o
Zawiecha w D3 to zawsze jest problem ale łożysko ma to do siebie, że potrafi umilknąć i wrócić znowu... Może nie jest to zły trop ale tego nie zdiagnozujesz bez wymiany.

: 01 gru 2016, 12:44
autor: Motostacja
Wibracje moga powstawać od łożyska? nie jest tak że musiałby byc luz na kole takowego nie ma ...

a są jakieś elementy które można wykluczać bez ich wymiany ? a wymienić te których nie da sie zdiagnozować bo jak czytam sobie inne fora to ludzie pół auta wymieniają i dalej wibruje :P

: 01 gru 2016, 13:10
autor: drago_o
Sprawdzić wał, przeguby... łożysko lekko wibruje i trzeszczy.

: 01 gru 2016, 13:28
autor: FranzM
Jaka grubość tarcz w mm? (nie ranty a ich cierna powierzchnia ;) )

Sprawdź dynamicznie wyważenie kół.

: 01 gru 2016, 14:51
autor: Motostacja
FranzM pisze:Jaka grubość tarcz w mm
bez rantu
FranzM pisze:Sprawdź dynamicznie wyważenie kół.
co to za cuda?
drago_o pisze: Sprawdzić wał
sprawdzałem bez luzu
drago_o pisze: przeguby
zew jeden do wymiany ale poki co mini mini go slychac w ostrym skrecie ruszajac jak sprawdzić wewnętrzne?
drago_o pisze:łożysko lekko wibruje i trzeszczy
postaram sie to sprawdzic

: 01 gru 2016, 15:13
autor: michalwruszak
raftor


: 01 gru 2016, 15:37
autor: Motostacja
Dzięki Michał, pierwsze słysze o tym musze poczytać o tym temacie :)

: 01 gru 2016, 15:43
autor: michalwruszak
Warto wydać pare groszy więcej - polecam

: 01 gru 2016, 18:51
autor: Motostacja
no nic bede opisywał tu w temacie co sprawdziłem wymieniłem jaki efekt :)

: 07 gru 2016, 08:55
autor: FranzM
raftor pisze:
FranzM pisze:Jaka grubość tarcz w mm
bez rantu
Grubość w mm. To że nie ma rantu nie znaczy że tarcze nie są złomy.

: 07 gru 2016, 09:10
autor: drago_o
No dokładnie, ja zjechałem sobie rant bo brzydko wyglądało ale grubość już jest prawie minimum :)

: 07 gru 2016, 11:46
autor: Motostacja
FranzM pisze:Grubość w mm. To że nie ma rantu nie znaczy że tarcze nie są złomy.
są okej :)

: 18 sie 2021, 07:56
autor: rudi
Siemka raftor

Udało ci się zlokalizować powód wibracji?