Strona 1 z 2

[S8 D3 07 ] Wymiana tylnych amortyzatorów.

: 27 sty 2017, 21:34
autor: Tetek
W sobotę wymieniam tylny lewy amortyzator który zdechł. Nie trzyma ciśnienia zwłaszcza gdy zimno. Mam używkę z allegro. Czy powinienem zwrócić na coś uwagę przy wymianie ???

: 27 sty 2017, 21:38
autor: drago_o
Nic specjalnego. Tryb podnośnika, demontujesz i zakładasz inny. Robiłem i bez problemu :) Chcesz instrukcję? Mam gdzieś na kompie to mogę ci podesłać. Jak coś to podeślij maila na PW.

: 28 sty 2017, 19:58
autor: Tetek
Czyli prawie standard. Dam radę.... Pomocy to ja będę potrzebował w przyszłym tygodniu gdy będę ściągał kolektor ssący do czyszczenia zaworów i rewizji klap. Będzie się działo.

[ Dodano: 2017-01-28, 19:58 ]
No mogłem jednak zgłosić się po tą instrukcję wymiany. Trochę się pomęczyłem, nie było to takie łatwe.

: 29 sty 2017, 03:19
autor: drago_o
Trzeba odpowiednio ważyć lub mieć odpowiednio długą dźwignię :D

: 29 sty 2017, 12:39
autor: Tetek
Upuściłem powietrza zaworkiem i wtedy dało radę.

: 29 sty 2017, 12:53
autor: drago_o
Ja podważyłem wahacz długim kijem :)

: 29 sty 2017, 13:34
autor: Tetek
Też myślałem o jakieś breszcze ale mam ceramikę i trochę się bałem że coś się ześlizgnie i uszkodzę. Sama ta blacha termiczna osłaniająca tarczę kosztuje około 100 euro.

: 29 sty 2017, 13:44
autor: drago_o
Ja zdejmowałem, tarce tak dla bezpieczeństwa :)

: 29 sty 2017, 14:49
autor: Tetek
Zrobiłem tak. Ściągnąłem zacisk hamulcowy odkręciłem górny wahacz. Znaczy wyciągnąłem śrubę do ustawienia geometrii koła. Jest na tyle długa że bez demontażu zacisku hamulcowego nie wyciągniesz jej. Wahacz po stronie koła ładnie zszedł na dół i wyciągniecie amorka to już była czysta formalność. Do tego po upuszczenia powietrza amorek trochę sflaczał co dodatkowo ułatwiło demontaż i montaż nowego. Teraz auto w fazie testów wystawione z garażu. Na razie nic nie schodzi trzyma poziom.

: 31 sty 2017, 00:38
autor: rafalr93
dlaczego zaden warsztat nie regeneruje tylnych amortyzatorow w d3 i d4?

: 31 sty 2017, 06:03
autor: drago_o
Zadawałem im to pytanie wielokrotnie i w żadnym warsztacie nie potrafili podać przyczyny takiego stanu rzeczy. Po prostu :P

: 31 sty 2017, 10:27
autor: rafalr93
drago_o, to jest naprawdę dziwne , w ASO pewnie 1 szt kosztuje chore pieniądze nawet do D3 a co jeśli zużyje się amor co jest normalną rzeczą eksploatacyjną D3 już nie będzie się tak prowadziła jak dawniej czy ta pneumatyka działa tak że tego nie odczuwamy ?

: 31 sty 2017, 10:34
autor: drago_o
Na pewno w jakimś momencie to odczujemy w procesie jego zużycia :) Ale ich problemem nie jest zużycie, które moim zdaniem postępuje tempem na tyle pełzającym, że są w stanie przeżyć te auta ale nieoczekiwane awarie.

Masz rację, ceny ASO w okolicy 7k zł :) Z tyłu pozostaje używka lub nowy i nic więcej. Pewne drobne rzeczy da się naprawić. Ja swój stary amor naprawiłem, sprawdziłem na aucie i kupiony sprawny sprzedałem :P (wymieniłem zaworek upustowy - czy kij wie jak się to nazywa).

Jest o tyle dziwne, że nikt nie jest w stanie wprost wskazać przyczyny tego :) Może jest w nim coś na tyle dziwnego, wymagającego specjalistycznego sprzętu, że nikt nawet się o to nie stara.

Oznaczenia na niechach

: 14 mar 2019, 19:32
autor: korzonek
Czym różnią się miechy o oznaczrniach E F G H

Re: Oznaczenia na niechach

: 14 mar 2019, 19:42
autor: Rapik
korzonek pisze:Czym różnią się miechy o oznaczrniach E F G H
Standard / sport.