Strona 1 z 1

[D3 02 4.2MPI/LPG ] Przód zaciął się na Lifcie

: 07 maja 2017, 21:01
autor: migeluss
Czołem Panowie,

Nie wiem za bardzo jak ugryźć temat może coś podpowiecie :)
W piątek zawieszenie przy próbie zmiany wysokości zacięło się na pozycji lift i wyrzuciło taki błąd:

01400 - Suspension Level Control
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:

Zawieszenie zacięło się na takich wartościach:
Obrazek

kompresor normalnie dobija, robiłem test do 14 bar, mogę nabić i spuścić zbiornik,
przez vcds mogę dobić tył do 6.5 bar (podwyższa się tył) i jak spuszczam VCDSem powietrze to tył też się obniża, z przodem jednak jest inaczej.

Przed nabiciem pokazuje 2 bary, spuszczenie nic nie daje, jak dobiłem przednią oś (do 9.5) to tylko się podwyższyl do 95mm i na tej pozycji zaciął, ale spuszczanie, nie szło tak jak z tyłu stopniowo, tylko momentalnie, w 2 sekundy pokazuje 0.98 bara.

Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam

[ Dodano: 2017-05-07, 21:01 ]
Taka szybka myśl,
czy może to być wina zaworu ciśnienia resztkowego?

: 07 maja 2017, 21:12
autor: michalwruszak

: 08 maja 2017, 07:51
autor: migeluss
Dzięki Michał, już sprawdzałem... u mnie jest odwrotnie, trzyma ciśnienie :) Kompresor po nabiciu do 14 bar(sam przerwałem) - miał 115 stopni, i nie było żadnych błędów o przegrzaniu, dzisiaj będę walczył dalej :)

: 08 maja 2017, 07:56
autor: michalwruszak
Co mogę jeszcze zasugerować - spróbój w miarę możliwości wykonanie kalibracji zawieszenia VASem

: 08 maja 2017, 09:48
autor: Rapik
Zajrzyj pod auto, czy przypadkiem jedna z czterech dźwigienek od poziomowania auta (plastikowy łącznik) nie wyczepiła się.

: 12 maja 2017, 12:23
autor: migeluss
Rapik pisze:Zajrzyj pod auto, czy przypadkiem jedna z czterech dźwigienek od poziomowania auta (plastikowy łącznik) nie wyczepiła się.
Dzięki Rapik, nie wpadłem na to - sprawdzę to wieczorkiem, Rano na szybko spuściłem powietrze przez zaworki i opadł do normalnego poziomu, ale krzywo stoi - więc podejrzewam, jak Michał podpowiedział, jescze adaptacja mnie czeka :D

[ Dodano: 2017-05-09, 21:39 ]
Mały Update,
Odkręciłem lewy zawór tak bardzo, że ledwo udało mi się lewarek wyjąć... po tym zabiegu w końcu zacząłem słyszeć upragniony dźwięk spuszczanego powietrza z układu :)

przed chwilą udało mi się podnieść na LIFTA

Obrazek

następnie opuściłem na comfort
Obrazek

Jutro zrobię adaptację na jakiejś prostej powierzchni, mam nadzieję, że wyrówna się wszystko :)

[ Dodano: 2017-05-12, 12:23 ]
Hey, chyba moj VCDS od Majfrendów w ver15.7.1 nie do konca jest kompatybilny...

wchodze w security wpisuje 31564 jak w tym filmiku rosstecha
procedura

i wyrzuca mi

Obrazek

niektórzy sugerowali żeby to w coding II zrobić, ale efekt ten sam.. w przyszłym tyg powinienem mieć drugi kabel i zobacyzmy :)

PS: mam air suspension - sport - przynajmniej tak MMI pokazuje, ale to chyba nie powinno przeszkadzać?

: 12 maja 2017, 19:25
autor: drago_o
Adaptacja odbywa się w identyczny sposób tylko inne wartości. Raczej klon vcds'a może?

: 15 maja 2017, 21:26
autor: migeluss
drago_o pisze:Adaptacja odbywa się w identyczny sposób tylko inne wartości. Raczej klon vcds'a może?
UPDATE
to nie wina windowsa 7, na xp poszło bo pewnie w innym miesjcu robiłem adaptację,

dokopałem się na forum rosstecha, ten błąd oznacza, że czujniki są poza zakresem, czyli najprościej opuścic ręcznie do akceptowalnych wartości np.400mm i powyższy błąd znika - sprawdziłem i potwierdzam :)

: 16 maja 2017, 23:10
autor: FOSS
migeluss pisze:okazało się, że to wina windowsa, zainstalowałem virtualkę xpka i normalnie teraz przyjmuje kod i mogę zrobić adaptację (wcześniej na 7 próbowałem), niestety jest wciąż zbyt wysoko, bo nawet po adaptacji nie opuszcza, ale w tygodniu znowu odkręce zawór i mam nadzieję, ze po adaptacji ruszy...
A ja tylko dodam, że różnorakie zabawy z kalibracją zawieszenia mogą prowadzić do uwalenia sterownika zawieszenia..... i wtedy tylko jego wymiana usprawni zawieszenie.
Dopiero co oddałem jedno D3 po naprawie... objawy podobne co u ciebie... i poprzednicy tak usilnie starali się naprawić i tak usilnie się bawili, że sterownik miał już dosyć :/

: 18 maja 2017, 11:55
autor: drago_o
Przede wszystkim dla wszystkich bawiących się takimi rzeczami sami, istotne jest aby tego Windowsa 7 mieć w wersji przynajmniej Pro. Już nawet nie ważne ile bitów. Home i Starter jest najnormalniej ograniczony tak mocno, że do poprawnego działania wielu bardziej skomplikowanych programów wymaga odpowiednich ustawień rejestrów.

: 21 maja 2017, 08:55
autor: migeluss
Dzięki Panowie za wszystkie podpowiedzi:)

wymieniłem w końcu zaworek - lewy przedni amortyztor - bo ciąglę ta strona się zacinała - po adaptacji, wygląda, że działa normalnie - dzisiaj robię trasę 300km, jak nie wywali żadnym błędem to uznam, że jest ok :)

swoją drogą, polecam taki kluczyk od Majfrendów, (universal wrench) na Ali chyba ze 4 dolary dałem z przesyłką, a idealnie odkręca się nim zaworek :)

PS:trzeba pamietać, żeby po zabiegu napompować przednia zawieche vcdsem

http://workshop-manuals.com/audi/q7_qua ... nstalling/



Obrazek

Obrazek