[D3 ALL
] Z jaką dokładnością da się skalibrować zawieszen
: 31 maja 2017, 14:13
autor: colln
(Nie mam żadnych błędów auto zachowuje się poprawnie szczelne itp) Robiłem kalibrację zawieszenia. Robię zgodnie z zasadami auto przechodzi cały proces poprawnie wszystko zakończone z sukcesem. Celem sprawdzenia robię ponownie kalibrację i nadal nie jest jak bym sobie życzył czyli np prawy przód stoi na 420 (zamiast 416) a lewy przód 412 (zamiast 416) tył jedno 402 (zamiast 398) a drugie 394 (zamaist 398).
Robiłem kilka razy i wartości te są czasem troszkę inne ale za cholerę nie mogę się zbliżyć z wyrównaniem. Robiłem też kalibrację bez ruszania autem jak po przejechaniu jakiegoś dystansu i zawsze nie jest blisko wartości nominalnych.
Co może być przyczyną (patrzyłem na główki od czujników przy zawieszeniu - nie wykazują jakieś niepokojącego luzu). Uważam że powinno być dokładniej czy to ja chcę być zbyt dokładny?
: 31 maja 2017, 18:25
autor: drago_o
Jesteś w stanie idealnie zmierzyć wartości od nadkola do osi koła? Masz wypoziomowane miesce w którym to robisz? Myślę, że te dwa czynniki wystarczą aby idealnie nie szyło nigdy, niestety... A swoją drogą robiłem trochę takich kalibracji i chyba nigdy idealnie mi nie wyszło jeszcze
: 01 cze 2017, 10:29
autor: colln
Podłoga - poziomowany garaż, pomiar od osi koła do nadkola miarką dokładność do około milimetra
Trochę mnie to irytuje bo lubię jak w aucie wszystko jest na tip top
: 01 cze 2017, 21:53
autor: szeryfisch
Przestań pajacować. Napij sie piwa a nie czepiasz sie auta. Tak ma byc i tyle.
Re: Z jaką dokładnością da się skalibrować zawieszen
: 04 cze 2017, 14:39
autor: FOSS
colln pisze:Robiłem kalibrację zawieszenia. Robię zgodnie z zasadami auto przechodzi cały proces poprawnie wszystko zakończone z sukcesem. Celem sprawdzenia robię ponownie kalibrację i nadal nie jest jak bym sobie życzył czyli np prawy przód stoi na 420 (zamiast 416) a lewy przód 412 (zamiast 416) tył jedno 402 (zamiast 398) a drugie 394 (zamaist 398).
Robiłem kilka razy i wartości te są czasem troszkę inne ale za cholerę nie mogę się zbliżyć z wyrównaniem. Robiłem też kalibrację bez ruszania autem jak po przejechaniu jakiegoś dystansu i zawsze nie jest blisko wartości nominalnych.
Celem sprawdzenia robiłeś ponownie kalibrację? - tego nie kumam.
Po przejściu procedury kalibracji poprawnie auto powinno samo ustawić się w nowej pozycji bez żadnych dodatkowych czynności - na tym to polega.
Wartości 420*412*402*394 można korygować i właściwie należałoby to zrobić bo jak widać auto nie jest wypoziomowane.
Osobiście przy kalibracji dopuszczam różnice 2mm jako błąd pomiarowy ale 10mm zdecydowanie poprawiałbym dalej.
colln pisze:Robiłem kilka razy i wartości te są czasem troszkę inne ale za cholerę nie mogę się zbliżyć z wyrównaniem. Robiłem też kalibrację bez ruszania autem jak po przejechaniu jakiegoś dystansu i zawsze nie jest blisko wartości nominalnych.
Co może być przyczyną (...). Uważam że powinno być dokładniej czy to ja chcę być zbyt dokładny?
Powinno być dokładniej i zapewniam, że można to zrobić dokładniej.
: 04 cze 2017, 14:57
autor: drago_o
Ostatnio ktoś tu też pisał o problemach z kalibracja i zrobił ori vcds'a ori i dopiero się udało
: 04 cze 2017, 18:34
autor: FOSS
drago_o pisze:Ostatnio ktoś tu też pisał o problemach z kalibracja i zrobił ori vcds'a ori i dopiero się udało
Ostatnio miałem u siebie dwie klubowe D3 w których inne warsztaty motały coś z pneumatyką i polegli... m.in. polegli właśnie na kalibracji.
W jednej problemem był zawór upustowy ale ktoś tak się zamotał na diagnostyce, kalibracji i usuwaniu błędów, że uwalił również sterownik. W drugim po dłuższych zabiegach VCDS'em udało się poprawnie przeprowadzić kalibrację i ustawić auto jak należy a podobno w innym warsztacie auto nie chciało współpracować.
Czy powodem takich problemów jest nieoryginalny kabel?... Nie wiem, nigdy takiego nie miałem ale jest to możliwe
: 08 cze 2017, 16:24
autor: Motostacja
Ja robiłem kablem VCDS za 200zł i zawsze równo wychodzi.
: 08 cze 2017, 17:19
autor: drago_o
Ja swoim kablem też robiłem i nie miałem nigdy z tym problemu ale faktem jest, że klony robią takie psikusy.
Re: Z jaką dokładnością da się skalibrować zawieszen
: 09 cze 2017, 09:34
autor: colln
FOSS pisze:
Po przejściu procedury kalibracji poprawnie auto powinno samo ustawić się w nowej pozycji bez żadnych dodatkowych czynności - na tym to polega.
Wartości 420*412*402*394 można korygować i właściwie należałoby to zrobić bo jak widać auto nie jest wypoziomowane.
Powinno być dokładniej i zapewniam, że można to zrobić dokładniej.
O tym właśnie mówię, robiłem jak należy auto przyjęło i zapisało kalibrację i można by uznać że robota zrobiona. Ale jednak jak skontrolowałem to nie było jak bym sobie życzył. By wykluczyć to że np nie zapisuje z jakiegoś nieznanego powodu zrobiłem też kalibrację umyślnie złą czyli np zamiast zmierzonego 420 wpisałem 400 zapisałem zakończyłem. Po jakimś czasie kontroluję i auto stoi inaczej czyli przyjmuje nowe wartości i zapisuje.
Jednak z dokładnością o jakich piszecie nie chce dlatego dopytuję Was i szukam ewentualnej przyczyny (macałem dźwigienki czy nie mają luzów nawet nasmarowałem te wciskane końcówki i nie pomaga)
: 10 cze 2017, 11:02
autor: Arthur
często dźwigienki na czujnikach są zapieczone i się nie ruszają
: 10 cze 2017, 11:47
autor: colln
Sytuacja o której tu mowa wyklucza dźwigienki - działają
A nie jest czasem tak ze jak różnica zmierzona od nominalnej mniejsza lub równa 5mm to nie będzie zmiany ?
: 10 cze 2017, 12:51
autor: FOSS
colln pisze:A nie jest czasem tak ze jak różnica zmierzona od nominalnej mniejsza lub równa 5mm to nie będzie zmiany ?
Nie.
A poza tym, z tego co pisałeś, różnice u ciebie były większe niż 5mm.
: 10 cze 2017, 18:31
autor: colln
FOSS pisze:
colln pisze:A nie jest czasem tak ze jak różnica zmierzona od nominalnej mniejsza lub równa 5mm to nie będzie zmiany ?
Nie.
A poza tym, z tego co pisałeś, różnice u ciebie były większe niż 5mm.
no właśnie nie, odchyłki były max 4mm
[ Dodano: 2017-06-10, 18:31 ]
No już wiem gdzie mi mignęło te 5mm,w opisie:
ostatnie zdanie w tłumaczeniu :
Gdy rzeczywiste pomiary znajdują się w odległości 5 mm od zapisanych wartości - można rozważyć zakończenie procesu
: 11 cze 2017, 21:07
autor: FOSS
colln pisze:
FOSS pisze:A poza tym, z tego co pisałeś, różnice u ciebie były większe niż 5mm.
no właśnie nie, odchyłki były max 4mm
Chyba źle rozumiesz proces poziomowania
Pisałeś wcześniej tak:
colln pisze:Celem sprawdzenia robię ponownie kalibrację i nadal nie jest jak bym sobie życzył czyli np prawy przód stoi na 420 a lewy przód 412 tył jedno 402 a drugie 394.
To daje jakieś 8mm pomiędzy kołami jednej osi i to wg. mnie należy poprawić bo przecież ewidentnie stoi krzywo.
colln pisze:No już wiem gdzie mi mignęło te 5mm,w opisie:
ostatnie zdanie w tłumaczeniu :
Gdy rzeczywiste pomiary znajdują się w odległości 5 mm od zapisanych wartości - można rozważyć zakończenie procesu
Czyli tak jak przetłumaczyłeś... "można rozważyć zakończenie procesu".
Ale pytałeś o coś innego
colln pisze:A nie jest czasem tak ze jak różnica zmierzona od nominalnej mniejsza lub równa 5mm to nie będzie zmiany ?