Witam. A8 mam prawi rok i do dzisiaj wszystko było ok. Rano wsiadam odpalam samochód a na zegarach pomarańczowa kontrolka zawieszenia i zielona świeci podczas jazdy w mmi dostępne tylko opcje automatycznie i komfort pozostałe nie aktywne.
VCDS pokazał coś takiego:
Address 34: Level Control Labels: 4E0-910-553.lbl
Control Module Part Number: 4E0 910 553 H HW: 4E0 907 553 F
Component and/or Version: LUFTFDR.-CDC H06 4480
Software Coding: 0015510
Work Shop Code: WSC 55555 555 999999
VCID: 28598EFB9B71C95EF3D-807D
1 Fault Found:
00668 - Supply Voltage Terminal 30
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 11101001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 232
Mileage: 168480 km
Time Indication: 0
Date: 2018.01.02
Time: 14:16:25
: 02 sty 2018, 18:15
autor: mario1278
To tylko błąd po odłączeniu aku ,pierwsza sprawa skasuj błąd druga sprawa spróbuj zrobić adaptacje zawieszenia .
: 02 sty 2018, 18:17
autor: djxander
Wszystko fajnie tylko ten błąd nie daje się skasować. Jeśli to błąd po odłączeniu akumulatora to skąd on się wziął skoro nikt go nie odłączał?
: 02 sty 2018, 18:55
autor: mario1278
Sprawdź bezpieczniki bo błąd pojawi się też od przepalonego bezpiecznika lub słabego aku.
[ Dodano: 2018-01-02, 18:55 ]
: 02 sty 2018, 19:04
autor: djxander
Akumulator jest prawie nowy, kupiony był w te wakacje. Bezpieczniki już były sprawdzane i wymieniłem o ile dobrze pamiętam nr 34 bo był przepalony i co dziwne stopiony. Błąd dalej nie daje się usunąć w tej chwili sprawdzałem.
: 02 sty 2018, 19:23
autor: mario1278
Spróbuj odłączyć akumulator na minutę i jeszcze raz skasować błąd .Z jakiegoś powodu bezpiecznik się spalił i być może szlak trafił komputer zawiesza.
: 02 sty 2018, 19:26
autor: djxander
Akumulator już wcześniej odłączałem, bezpiecznik mógł się spalić bo tam był czerwony czyli 10A a według instrukcji na dekielku powinien być 20A i taki włożyłem
: 02 sty 2018, 19:34
autor: bertarz
Witam djxander
Po pierwsze sprawdzilbym bezpiecznik kompresora 40a
Po drugie przekaźnik znajduje się pod kierownica w górnym lewym rogu, obok niego jest też bezpiecznik kompresora.
Po trzecie kompresor na stole czy nie jest spalony.
A u Cb jest pewien standardowy problem czyli przekaźnik się skleja kompresor chodzi aż się spali, a na końcu pali się bezpiecznik. Pamiętaj bezpiecznik jest duży 40a.
: 02 sty 2018, 19:41
autor: mario1278
Słuchaj jak chcesz to możesz bpodjechać do mnie mam drugi komputer tyle że od zawieszenia sportowego ale da się sprawdzić czy elektryka działa prawidłowo.
[ Dodano: 2018-01-02, 19:35 ]
Mam też drugi kompresor jak by trzeba było.
[ Dodano: 2018-01-02, 19:41 ]
Możesz jeszcze wejście w test zawieszenia i sprawdźić podzespoły zawieszenia.
: 02 sty 2018, 20:37
autor: djxander
właśnie dobrałem się do bezpiecznika i jest on w porządku obejrzałem również przekaźniki które tam były i przynajmniej z wyglądu nie budzą żadnych podejrzeń
: 02 sty 2018, 20:46
autor: mario1278
Stanu przekaźnika nie oceniasz po zewnętrznym wyglądzie.
: 02 sty 2018, 23:27
autor: djxander
Który przekaźnik jest tam od kompresora? U mnie są 4. Jutro jeszcze dokładnie je sprawdzę jak gdzieś znajdę to podmienię i zobaczymy co to da.
: 03 sty 2018, 06:29
autor: drago_o
To nie golf panowie! Odłączenie aku eni kasuje błędów, zresztą nawet w golfie. Zrób test zawieszenia komputerem diagnostycznym. Usterka jest w obwodzie zasilania. Sprawdź czy ten moduł ma normalnie zasilanie, jest za schowkiem.
: 03 sty 2018, 12:34
autor: djxander
Teraz próbowałem zaprogramować zawieszenie ale przy wpisywaniu kodu security access pojawia się błąd controller refused the key i tak kilka razy próbowałem.
Druga sprawa to przód stoi na ok 422mm a tył na ok 384mm czyli przód jest za wysoki a tył trochę za niski według tego co wyczytałem w instrukcji.
: 03 sty 2018, 14:53
autor: FOSS
djxander pisze:Teraz próbowałem zaprogramować zawieszenie ale przy wpisywaniu kodu security access pojawia się błąd controller refused the key i tak kilka razy próbowałem.
Jeżeli mówisz o adaptacji to w wielu przypadkach adaptacji nie da się wykonać.
Jeżeli zawieszenie jest niesprawne, a tu wydaje się być niesprawne, to sterownik nie przejdzie do adaptacji zawieszenia.
Co więcej...
Wielokrotne próby kasowania błędów i adaptacji robione "na siłę" potrafią doprowadzić do uszkodzenia sterownika, uszkodzenia takiego w którym nie będzie już możliwe wykonanie poprawnej adaptacji zawieszenia.
Niestety miałem i takie przypadki gdzie ktoś przede mną uwalił sterownik na amen
djxander pisze:Druga sprawa to przód stoi na ok 422mm a tył na ok 384mm czyli przód jest za wysoki a tył trochę za niski według tego co wyczytałem w instrukcji.
Taki stan wymaga diagnostyki a pewnie i również wykonania adaptacji ale tą oczywiście można będzie wykonać jak zawieszenie będzie sprawne.
Weź to kiedyś do mnie przyprowadź to go zrobię bo tam u was chyba nikt nie ma zbytnio pomysłu co dalej.