Strona 1 z 1

[D3 ALL] Problem po uderzniu o krawężnik

: 17 sty 2018, 18:32
autor: Piszczat
Witam serdecznie chciałbym was prosić o pomoc.

Dzisiaj rano jadąc do pracy wyłączyłem ESP i powariowałem, przy jednej wariacji zbyt mocno mnie poniosło i uderzyłem prawym tylnym kołem o krawężnik. Po tym auto tak jakby zaczęło skośnie jechać, tył auta schodził do pobocza, a żeby jechać prosto musiałem trzymać kierownice pół obrotu w prawo. Po przejechaniu 50-100 metrów zaświeca się kontrolka ESP. Dojechałem do pracy i po pracy pojechałem do mechanika zostawić samochód i sprawdziliśmy programem DELPHI hamulce. Pokazało następujące błędy:

- 01542 Czujnik obrotu wokół osi pionowej pojazdu, sygnał nieprawidłowy, nieciągły.
- 00778 Czujnik położenia dźwigni regulacyjnej , sygnał nieprawidłowy, nieciągły

Patrzyłem kiedyś u siebie VCDSEM miałem błąd
- Steering Angle Sensor (G85) czyli ten 00778, ale żadna kontrolka mi się nie świeciła więc teoretycznie ten błąd nie ma nic wspólnego z dzisiejszym uderzeniem.

Co do pierwszego błędu opis do niego jest:

01542 - Yaw Rate Sensor (G202): Electrical Fault in Circuit
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Possible Causes
Wiring and/or Connector(s) from/to Yaw Rate Sensor (G202) faulty
Yaw Rate Sensor (G202) faulty
ESP-Sensor Unit (G419) faulty
Possible Solutions
Check Wiring and/or Connector(s) from/to Yaw Rate Sensor (G202)
Check Yaw Rate Sensor (G202)
Check Measuring Value Block (MVB)
Check ESP-Sensor Unit (G419)

I występują tutaj oznaczenia g202 i g419, ale z tego co szukam te moduły są w środku kabiny lub pod maską. Zastanawiam się jak mógł sie rozsypać taki moduł po takim uderzeniu, przecież nie miał bezpośredniej styczności z uderzeniem. Czy jest możliwe że poprostu jakieś okablowanie jest urwane od tych modułów? Czy są od tego jakieś czujniki przy kołach lub na wachaczach, które mogły zostać zerwane, bo nierozumiem jak on mógł paść.

Bardzo prosiłbym o pomoc i od czego zacząć w moim przypadku. Narazie samochód mam u mechanika, ale nie mieliśmy czasu go podnieść czy jest coś pogięte, zdąrzyliśmy tylko sprawdzić błędy. POZDRAWIAM

: 17 sty 2018, 18:52
autor: marekp750
Najpierw napraw geometrię auta.

System ESP "myśli" że coś jest nie tak z kierunkiem jazdy auta i głupieje.
Błąd kiery to normalka +/- 5 stopni rozjazdu i błąd.
Reszta pewnie związana z G meterami, sterownik widzi, że jazda na wprost nie jest widoczna
przez czujniki jako prawidłowa.

: 17 sty 2018, 19:01
autor: Piszczat
Geometria...Najpierw ewentualna wymiana zgiętych wachaczy, potem dopiero zabawa czujnikami? Jest jakiś czujnik od ESP przy kole? Wiem że jest czujnik ABS, ale po jego zniszczeniu lub oderwaniu świeciło by się raczej ABS i kontrola. Jest możliwe, że po odzyskaniu właściwego toru jazdy wróci do normy i ESP nie będzie głupieć? POZDRO

: 17 sty 2018, 19:17
autor: drago_o
Jest czujnik ten G202

: 17 sty 2018, 19:55
autor: Piszczat
A poratujesz jakims schematem? Rozumiem ze to nie jest ten sam czujnik co ABS-u? Jeśli byś mógł to podrzuć jakiś schemat.

: 17 sty 2018, 20:01
autor: drago_o
Jest przymocowany za nadkolem. Nie mapietam dokładnej nazwy. Czujnik przyspieszenia poprzecznego. Jestem na delegacji więc niestety nie podam więcej szczegółów :(