Strona 1 z 1

[D3 06 4.2TDI ] Sterownik zawieszenia

: 16 mar 2018, 19:55
autor: nexus
Więc od początku. Po wymianie kompresora i kalibracji zawieszenia u mechanika, około 3 tygodnie po tym z dnia na dzień pojawił się taki oto błąd.


Adres 34: Poziomowanie Plik etykiet: 4E0-910-553.lbl
Oznaczenie elementu: 4E0 910 553 J HW: 4E0 907 553 F
Komponent i/lub wersja: LUFTFDR.-CDC H06 6310
Kodowanie: 0015510
Kod serwisu: WSC 02313 785 00200
VCID: 2A5A3A3485FF281197-807E
Znaleziono 1 błąd:

00668 - napięcie zasilania (Bordspannung); zacisk 30
009 - Przerwa / zwarcie z masą
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11101001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 219
Przebieg: 158203 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2018.03.11
Czas: 17:18:10


Sprawdziłem bezpieczniki, napięci na nich jest, w vcds włączyłem bloki pomiarowe na adresie 34 i na zacisku 30 jest napięci 0.07

Dziś dostałem się do sterownika i oto co ujrzałem. Wtyczka była trochę zaśniedziała i miała jakby kawałek plastiku ztopionego (kolo liczby 43)?

Obrazek]

Obrazek

Obrazek


Pytanie brzmi co powinienem teraz zrobić?

[ Dodano: 2018-03-16, 19:55 ]
Ma ktoś może schematy elektryczne tego sterownika?

: 16 mar 2018, 20:23
autor: Marcin2013
nexus pisze:Pytanie brzmi co powinienem teraz zrobić?


Może kupić używkę ;)

: 16 mar 2018, 20:28
autor: maciek163
Co to za maź ? Ślad po wodzie? czy jakaś kalafonia? Ja bym to wyczyścił spirytusem, albo zrobił jakąś kąpiel ultradźwiękową. I przelutował wszystkie zalane elementy.

: 17 mar 2018, 08:42
autor: nexus
Kupić używke to nie zabardzo bo CP ma. A ta maź to kalafonia. Ogólnie płytka sama w sobie nie ma żadnych uszkodzeń. Potrzebował bym schemat elektryczny do czego poszczególne kable idą z pinow/wtyczki

: 17 mar 2018, 08:51
autor: mario1278
Sterownik zawieszenia nie ma CP także śmiało można podmieniać .

: 17 mar 2018, 09:03
autor: nexus
Jesteś pewien? Na forum wyczytłem ze właśnie ma i dzwoniłem do mechanika i także mówił ze ma.

: 17 mar 2018, 09:14
autor: Marcin2013
nexus pisze:Jesteś pewien? Na forum wyczytłem ze właśnie ma i dzwoniłem do mechanika i także mówił ze ma.
Słuchaj napisałem ci w pierwszym poście że najlepszą opcja jest zakup drugiego, nie wiem jakie forum cię informuje że sterownik zawiasu posiada CP bo na pewno NIE POSIADA zmień mechanika jak dobrze poszukasz to nawet kupisz za 30-50zł sam sprzedałem takich ok. 8szt. a te które mi zostały podarowałem jednemu koledze z forum, przy zakupie zwróć uwagę czy wersja Sport czy Normal <jezyk2>


np: taki

cała masa tego tutaj

: 17 mar 2018, 09:25
autor: nexus
No właśnie to forum i mechanik jest rowięź z tego forum :P
Z tego co mówił to mam sport adaptive wiec szukać po numerach sterownika? Aa i czy adaptacja/kodowanie jest wymagane po zmianie ?

: 17 mar 2018, 21:48
autor: FOSS
Sterownik zawieszenia nie ma CP - podmieniałem takie wielokrotnie.
nexus pisze:Z tego co mówił to mam sport adaptive wiec szukać po numerach sterownika?
To czy wersja jest zwykła czy sport widać na ekranie MMI.
No chyba, że masz jakiś badziewny j.polski to wtedy z MMI nic nie odczytasz.

Ale jak będziesz miał problem z odczytaniem wersji zawieszenia to podeślij mi numer VIN to sprawdzę to bez cienia wątpliwości.
nexus pisze:Aa i czy adaptacja/kodowanie jest wymagane po zmianie ?
Jest to wielce prawdopodobne - adaptacje i kodowania zapisane są w sterowniku więc jak go zmienisz to siłą rzeczy będziesz miał dane które są zapisane w nowym sterowniku.

: 18 mar 2018, 16:48
autor: nexus
No właśnie nie wiem gdzie to odczytać. Jakbyś mógł mi odczytać to VIN: WAUZZZ4E97N006221

Znalazłem też ten sterownik z takimi samymi numerami co mój, czyli wystarczy podpiąć i wszystko będzie chodzić jak należy?

: 18 mar 2018, 17:01
autor: FOSS
nexus pisze:No właśnie nie wiem gdzie to odczytać. Jakbyś mógł mi odczytać to VIN: WAUZZZ4E97N006221
2MA - 4-corner air suspension with electronic shock absorption control, sports version

Bez wątpienia fabrycznie wyjechało to na zawieszeniu Sport.
nexus pisze:Znalazłem też ten sterownik z takimi samymi numerami co mój, czyli wystarczy podpiąć i wszystko będzie chodzić jak należy?
O ile jest sprawny - tak.

Oczywiście może być wymagane kodowanie oraz kalibracja ale jak jest sprawny a usterka była w sterowniku to powinno wszystko ruszyć.

: 18 mar 2018, 17:36
autor: nexus
No całą instalacje przejrzałem więc już chyba zostaje tylko ten sterownik. Fakt kable przy wtyczce były lekko spuchnięte/przygrzane ale wyżej na kablu już było okej.

Kalibracja zawieszenia znaczy się?

I jak będzie potrzebne kodowanie to mogę liczyć na pomoc? Bo kalibracje to mam link z ross techu jak to robić