Strona 1 z 3

[D3 04 4.2MPI/LPG ] Regeneracja kompresora

: 18 mar 2018, 19:37
autor: luki20j
Witam, z okazji że padł mi ostatnio kompresor, tzn pompowa l ledwo 3 bary, postanowiłem, że go zregeneruje, wymieniłem pierścień i gumkę pod głowiczką. Po poskładaniu tego kmpresor daje 0,33 bara. Nawet bym powiedział ze tam gdzie ma zasysać powietrze to dmucha, ale to może mi sie wydawać. Natomiast na wyjściu cisnienie jest zerowe praktycznie. Pytanie czy cylinderek do wymiany czy może jakiś zawór jest podrodze który się nie otwiera? BO chyba złe poskładanie nie wchodzi w gre. Macie jakieś pomysły?

: 19 mar 2018, 00:46
autor: szary824
Złe poskładanie to moim zdaniem najbardziej prawdopodobny scenariusz w tym wypadku.

: 19 mar 2018, 10:09
autor: luki20j
No pierwsze co mi przyszło na myśl. Ale tam jest tylko pierścień i gumka do założenia...no nie da się złe poskładać...

: 19 mar 2018, 10:44
autor: szary824
Oprócz pierścienia jest tam jeszcze parę sprężynek i gumek. Skoro przed Twoja pracą miał 3Bar a teraz 0,3 to gdzieś popełniłeś błąd. Albo części których użyłeś były nie takie jak trzeba.

: 19 mar 2018, 17:36
autor: luki20j
HM pierscien tylko wymieniałem i gumke pod głowiczką. wsztstko pasuje, a nawet ciasniej chodzi...tak jak powinno . A może ten zaworek , czy co to tam jest co z niego kabel wychodzi?

: 20 mar 2018, 01:03
autor: szary824
Rozmontuj to jeszcze raz. Odpal sobie na YT jakiś film o regeneracji których tam pełno i krok po kroku składaj. Może go źle w samochodzie zamontowałeś.... włącza się w ogóle?

: 20 mar 2018, 18:47
autor: luki20j
Dzizas jak można źle go zamontować w samochodzie? tam jest jeden wężyk do przykrecenia... dzisiaj wziołem go na warsztat do pracy i tam rozebraliśmy go w mak i poskładalismy, wychodzi na to że nie ma kompresji bo cylinderek jest zajechany. Na odpalonym samochodzie ma niecałe 3 bary nadal, wczesniej sprawdzałem go na samym akumulatorze i może dlatego tak słabo pompował. Albo ta blaszka która robi za zawór na tłoku nie trzyma, za duzo niewiadomych , zamawiam więc nowy i zobaczymy.

: 22 mar 2018, 07:55
autor: Marcin2013
ja kupiłem tylko sama górę zawsze to taniej minęło już ponad rok i bije 14-16 :]

: 23 mar 2018, 20:44
autor: grekko
jeżeli chcesz przeprowadzić regenerację kompresora zgodnie ze sztuką to należy wymienić nie tylko sam pierścień i uszczelkę ale m.in.: sam tłok, wszystkie oringi, TRÓJKĄTNY ZAWÓR NA SPRĘŻYNCE (który często się zacina - warto przesmarować sprężynkę przy montażu, aby się nie okręcała), wkład osuszacza, filtr powietrza wlotowego, bezpiecznik (chyba 30A lub nawet 40A) i przekaźnik. Należy też zajrzeć do elektrozaworu (pod grzybkiem), czy się nie blokuje. Zestaw kompletny możesz znaleźć na alledrogo, w osobnych aukcjach znajdziesz przekaźnik i filtr.

: 17 kwie 2018, 16:57
autor: maciu
pytanie poza tym dużym zestawem + filterek i przekaxnik jest cos jeszcze?

szczotki starczają na długo? są wymienne?

gra warta swieczki bo taki zestaw to ponizej połowy ceny kompresora

: 17 kwie 2018, 18:31
autor: grekko
Ja na alledrogo kupilem zestaw za 590zl kompletny, do tego wymienilem filtr przekaznik i bezpiecznik i wszystko smiga pieknie jak dotad. Jesli pytasz o szczotki kompresora to wg mnie bez specjalnego oprzyrzadowania nie jestes w stanie tam sie dostac. Sugerowalem sie tym, ze zakup regenerowanego kompresora jest ryzykowny, bo nie wiesz na dobra sprawe w jakim jest stanie i co bylo w srodku wymienione. Jak juz to nowy, u mnie na razie ten zestaw pomogl. W ramach ciekawostki, sa tez dostepne do kupienia zaworki nadmiaru na alledrogo, te co sa na samych amortyzatorach. Pozdrawiam

: 17 kwie 2018, 18:38
autor: maciu
własnie o takim zestawie mówię... zamawiam w takim razie

zaworki nadmiaru? jak kompresor oszaleje i pojedzie ponad 16?
sugerujesz że to przez te zaworki może osiadać tył? poproszę linka

: 17 kwie 2018, 19:20
autor: grekko
pierwszy lepszy link: http://allegro.pl/zawor-amortyzator-air ... ml#thumb/1

jest wiele przyczyn opadania, jeżeli to jest pojedyncze koło albo cały tył to mogą być: zawory na amortyzatorach, nieszczelność na przewodach od rozdzielacza plastikowego, (lewe przednie nadkole), jak i sam rozdzielacz może być pęknięty albo jego gwinty wyrobione na wejściach przewodów, gdyby kompresorem uciekało to wydaje mi się, że całe auto by traciło poziom. Najczarniejszy scenariusz to puszczające amortyzatory czego Ci nie życzę. Ten system jest niestety trudny w diagnozowaniu. U mnie diagnoza trwała długo, bo szukałem metodą prób i błędów.
Pamiętaj o zablokowaniu zawieszenia przed podniesieniem!

Mam nadzieję, że trochę pomogłem.

: 17 kwie 2018, 19:25
autor: maciu
cały tył równo, po kilku dniach siedzi

w temacie kompresora tak mi się widzi że warto rozebrać najpierw bo jak cylinder niewytarty
to po co wymieniać?

: 17 kwie 2018, 19:30
autor: grekko
chociażby dlatego, że nie warto 3 razy wyjmować i wkładać z powrotem kompresora? Nie mam promieni X w oczach, żeby ocenić, czy nie ma mikropęknięć na pierścieniu.
Oczywiście zrobisz jak uważasz