Strona 1 z 2
[D3 05 4.2TDI
] Wycie pompy wspomagania ?
: 20 mar 2018, 12:30
autor: Giziu666
Witam w mojej A8 4.2 TDI BVN 2005 r modelowo 2006r wyje na postoju przy kręceniu kierownica odglos dochodzi z tyłu silnika czy to będzie pompa wspomagania ? Jeśli tak to jak ja wymontować ? Czy może wystarczy wymienić płyn wspomagania ? Gdzie zbiorniczek ? Z góry dziękuję za pomoc
: 21 mar 2018, 22:04
autor: Leonard
Często się zdarza, że przewody są nieszczelne bądż cieknie na krućcach zbiorniczka i wyje z powodu niskiego stanu płynu, może także pomóc wymiana na oryginał a nie jak zwykle się leje FEBI. Zbiorniczek masz w okolicach lewego filtra powietrza przy podłużnicy (str kierowcy). Pompa w D3 rzadko pada i napedzana jest paskiem wielorowkowym i tam ją znajdziesz.
: 21 mar 2018, 23:43
autor: szeryfisch
Akurat w 4.2tdi pompa jest napedzana z łańcucha i jest lewej stronie bloku, montowana jak rozrusznik. Zbiornik jest pod lewą lampą, jak wymontujesz filtr powietrza to zobaczysz szary korek zbiorniczka. Dostep kiepski w ryj.
: 21 mar 2018, 23:47
autor: Giziu666
szeryfisch, siedząc jako kierowca to która strona ?
: 22 mar 2018, 07:33
autor: robrob
przeca napisał po lewej stronie, zawsze określasz strony tak jak byś siedział na fotelu kierowcy, czyli od kierowcy jest lewa
: 22 mar 2018, 13:59
autor: Giziu666
robrob, dzieki za pomoc 😉
: 22 mar 2018, 16:16
autor: maciek163
robrob pisze:przeca napisał po lewej stronie, zawsze określasz strony tak jak byś siedział na fotelu kierowcy, czyli od kierowcy jest lewa
Poza silnikiem, prawa głowica jest po lewej stronie auta:-D
: 23 kwie 2018, 11:06
autor: FBBBT
Witam wszystkich forumowiczów,
Mam pytanie do Was. Zaczyna mi wyć pompa, stwierdziłem że oddam ja do regeneracji jednak mam problem jeżeli chodzi o płyn do wspomagania, mianowicie na zbiorniczku jest napisane G002000 zaś ASO posiada tylko już G004000M2. Problemem jest dla mnie to, że ten starszy płyn jest mineralny zaś ten nowy z tego co się dowiedziałem to już syntetyk. Jak w Waszych autach robiliście?
: 23 kwie 2018, 12:36
autor: CINEK
FBBBT pisze: G002000 zaś ASO posiada tylko już G004000M2. Problemem jest dla mnie to, że ten starszy płyn jest mineralny zaś ten nowy z tego co się dowiedziałem to już syntetyk. Jak w Waszych autach robiliście?
M2 jest zamiennikiem i może być stosowany do starszego typu aut mimo, że początkowo był lany mineralny
...takie info otrzymałem w sobotę od serwisu Audi
: 23 kwie 2018, 12:38
autor: michalwruszak
Dynamiczna wymiana płynu rozwiązuje ten problem - z powodzeniem można zastąpić mineralny - syntetycznym
: 23 kwie 2018, 13:32
autor: CINEK
michalwruszak pisze:Dynamiczna wymiana płynu rozwiązuje ten problem - z powodzeniem można zastąpić mineralny - syntetycznym
no fajnie tylko pytanie czy stare, kilkunastoletnie maglownice sie po tym nie rozszczelnią
: 23 kwie 2018, 14:05
autor: michalwruszak
Jak mają to się rozszczelnić to i tak się rozszczelnią - nie ma zasady , płyn syntetyczny nie przyczyni się do tego
: 23 kwie 2018, 16:19
autor: dice111
CINEK pisze:michalwruszak pisze:Dynamiczna wymiana płynu rozwiązuje ten problem - z powodzeniem można zastąpić mineralny - syntetycznym
no fajnie tylko pytanie czy stare, kilkunastoletnie maglownice sie po tym nie rozszczelnią
https://www.a8team.pl/d2-96-42pb-plyn-d ... htm#243697
: 23 kwie 2018, 20:34
autor: leon0376
Ja dwa lata temu wlalem syntetyk i nic sie nie rozszczelnilo
: 26 kwie 2018, 20:33
autor: FBBBT
To w takim razie zaleję ten z ASO. Kupię jutro dwa opakowania, jedno na przepłukanie a drugie na zalanie układu.