Strona 1 z 1

[D3 ALL ] Opadające zawieszenie prawy przód - brak błedów

: 16 lip 2018, 18:10
autor: radziu797
Witajcie! Zwracam się do Was z prośbą drodzy forumowicze w pomocy ogarnięciu zawieszenia w moim audi.W mojej okolicy nikt sie nie chce tego czepić... Od jakiegoś czasu opada mi prawa strona przód wraz z lewą ale dużo mniej. Problem w tym że nie mam żadnych błędów (jedyny błąd jaki był to 01772 Signal from Level Control Pressure Sensor (g291) 008 - Implausible Signal - Intermittent) który pewnie pojawił się gdy podniesione zostało kiedyś auto bez zablokowania zawiechy. Gdy rano zapalam audi palą mi się dwie kontrolki zawieszenia z czego jedna mruga. Dopompowywuje powietrze i wszystko jest ok. Wstępnie sprawdziłem zawór przy miechu nie widzę by puszczał powietrze. Pewnie albo mam nieszczelność albo pada kompresor któy mocno nie hałasuje - tyle udało mi się wyczytać za cały dzień. Problem w tym że nie wiem jak zdiagnozować usterkę - VCDS posiadam.

Pomożcie bo zaraz wyjeżdzam na urlop i codziennie żona jak wstaje i wdzi jak locha leży przodem daje mi joby :) że padaczką nie pojedziemy i urlop pójdzie się yhm... wiecie jak to z kobietami jedynymi słowy pomocy... <prosze>

: 16 lip 2018, 18:39
autor: justinos1
Jakby kompresor padał, albo był padnięty to nic by nie opadało. Bardziej możliwe jest że uszkodzony jest rozdzielacz, albo miech

: 16 lip 2018, 19:51
autor: radziu797
nie dokońca masz racje, bo u kolegi była nieszczelność na kompresorze i padał cały ryj... po wymianie głowicy kompresora wraz z uszczelniaczami i teflonowym pierścieniem stoi prosto całą noc jak drut. ale mniejsza z tym ktoś ma jakieś pomysły albo jak to zdiagnozować?

: 16 lip 2018, 20:26
autor: Marcin2013
Kompresor jak jest słaby (mało wydajny) to wtedy nie opada , ale jak w kompresorze będzie jakaś nieszczelność to jak najbardziej będzie opadało, ale raczej całość poleci na glebę , a nie jedna strona, sprawdź przy rozdzielaczu.

: 17 lip 2018, 11:37
autor: cyrol
Gdy rano zapalam audi palą mi się dwie kontrolki zawieszenia z czego jedna mrugs
Raczej nie powinno tak być, że mruga. zapalają się na chwile i gasną. Chyba, że masz na dynamic to wtedy zielona zostaje. Pewnie mruga, bo zawieszenie spadło poniżej minimum.
Sprawdź do jakiego cisnienia bije kompresor. Na pewno znajdziesz na forum, jak to vcds sprawdzić.

Czy wstaje momentalnie po zapaleniu ? tak w 10-15 sekund ?

: 17 lip 2018, 12:53
autor: drago_o
cyrol pisze:Chyba, że masz na dynamic to wtedy zielona zostaje.
Tak mają tylko niektóre D3 z samego początku produkcji.
cyrol pisze:Raczej nie powinno tak być, że mruga.
Czasem mruga i nie koniecznie oznacza błąd a stan w jakim jest auto. Zauważyłem, że u mnie mruga po zdjęciu z podnośnika i wyłączeniu trybu podnośnika. Opuszcza się wtedy do osiągnięcia trybu lift(bo na tym zawsze włączam trym podnośnika).
Drugi zaobserwowany przypadek to jak wypuszczałem powietrze z układu i się pompowało i podnosiło.

Minimalne ciśnienie jakie powinien nabić kompresor to 11bar bo do tylu w trakcie jazdy musi nabić zasobnik a max to 16bar. Same amorki pracują na znacznie niższym do 3-5bar.

: 17 lip 2018, 14:49
autor: Marcin2013
drago_o pisze:cyrol napisał/a:
Chyba, że masz na dynamic to wtedy zielona zostaje.

Tak mają tylko niektóre D3 z samego początku produkcji.
Raczej zawias standard:

"W przypadku podwozia standardowego tryb
&#8222;dynamiczny&#8220; (niski poziom) jest wskazywany
dodatkowo jako informacja dla kierowcy za
pomocą lampki kontrolnej w zestawie
wskaźników tablicy przyrządów."


Co do kontrolek to migajaca żółta oznacza poziom ekstramalnie wysoki natomiast migajace dwie jednocześnie oznaczają poziom ekstramalnie niski nie ma wzmianki o migającej zielonej <bezradny>
drago_o pisze:Minimalne ciśnienie jakie powinien nabić kompresor to 11bar bo do tylu w trakcie jazdy musi nabić zasobnik a max to 16bar. Same amorki pracują na znacznie niższym do 3-5bar.
Z tym minimalnym to jest tak że przy sprawnym układzie jest wytwarzane ciśnienie jak wspomniałeś ponad 10 Bar ,ale mój stary kompresor pompował max.5 Bar (mierzone na stole) i przejeździłem tak ponad rok i tragedi nie było poza tym że jak trzeba było auto podnieść na Lift to trwało około 3 min. pod koniec użytkowania już niestety było ciężko jeździć przy próbach podniesienia kompresor sie przegrzewał i wleciał nowy ( w sumie tylko góra) na koniec żywota dawał 3 Bary :]

Natomiast zbiornik powietrza żeby spełniał funkcję (czyli pompował poniżej 35 km/h lub eliminował ilosc załączenia kompresora) musi mieć ciśnienie większe o 3 Bary niż w amorach czyli ok. 8 Bar

: 18 lip 2018, 06:14
autor: drago_o
Marcin2013 pisze:Raczej zawias standard:
No nie. Tylko te z pierwszych 2-3 lat produkcji tak mają. Też mam zawias standard i nic się nie świeci. Był już o tym temat.
Marcin2013 pisze:Natomiast zbiornik powietrza żeby spełniał funkcję (czyli pompował poniżej 35 km/h lub eliminował ilosc załączenia kompresora) musi mieć ciśnienie większe o 3 Bary niż w amorach czyli ok. 8 Bar
Tak,jeśli chodzi o wypuszczani powietrza z zasobnika do amorków. Ale powyżej tych 35km/h kompresor ma zadanie nabić zasobnik do tych 11 Barów. Często jest tak, że w trakcie jazdy działa prawie nonstop i sie przegrzewa później.

: 18 lip 2018, 20:37
autor: Marcin2013
drago_o pisze:No nie. Tylko te z pierwszych 2-3 lat produkcji tak mają. Też mam zawias standard i nic się nie świeci. Był już o tym temat.
Hmm ja mam kwiecień 2004 i kontrolka świeci po obniżeniu cały czas.

: 18 lip 2018, 20:44
autor: drago_o
Ja mam drugą połowę 2004 czyli modelowy 2005 i się nie świeci :)