Strona 1 z 1

[D3 08 4.2TDI ] Opadł przód na trasie, błąd 01583

: 17 wrz 2018, 09:51
autor: Rapik
Witam,

Problem jak w temacie. Na autostradzie wyskoczyły kontrolki od zawieszenia - przód opadł.
Powrót w trybie emeryta.

Z VCDS:
01583 - Leak in System Detected

Czujniki poziomowania OK - podają prawidłowe dane.
Mimo lewarkowego trybu, po podnoszeniu auta lewarkiem - czasem słychać mocne syczenie z prawego amortyzatora. Jego obstawiam jako winowajcę.
Pytanie tylko, czy to naturalna reakcja - skoro padł amor prawy przód, to czemu opadł cały przód?

W blokach pomiarowych kompresor nie generuje prawidłowego ciśnienia (ok. 8 bar) - ale skoro gdzieś jest dziura w układzie to nie ma możliwości żeby nabił więcej?

Nie bardzo wiem jak upewnić się, że to właśnie amortyzator prawy przód padł.

Pozdrawiam.

: 17 wrz 2018, 15:25
autor: Kumak666
Przerabiałem to w tamtym tygodniu tyle, że mi zerwało jeszcze zderzak i dwa nadkola <onie>
Zdemontuj nadkole i sprawdź szczelność na łączeniach przewodów, jeżeli nic nie wyjdzie to polecam regeneracje. U mnie od wymiany nawet nie drgnie zawiesie. Powodzenia

: 14 paź 2018, 12:56
autor: Insanus
Rapik, i jak rozwiązałem problem?

Re: Opadł przód na trasie, błąd 01583

: 14 paź 2018, 15:04
autor: FOSS
Rapik pisze:Mimo lewarkowego trybu, po podnoszeniu auta lewarkiem - czasem słychać mocne syczenie z prawego amortyzatora. Jego obstawiam jako winowajcę.
I tak pewnie jest.
Rapik pisze:Pytanie tylko, czy to naturalna reakcja - skoro padł amor prawy przód, to czemu opadł cały przód?
Tak właściwie to gdybyś dokładnie sprawdził bo pewnie okazało by się, że na jedno koło usiadł bardziej niż na drugie ale generalnie tak to właśnie wygląda, że siada całym przodem.
Rapik pisze:W blokach pomiarowych kompresor nie generuje prawidłowego ciśnienia (ok. 8 bar) - ale skoro gdzieś jest dziura w układzie to nie ma możliwości żeby nabił więcej?
Przy dużej nieszczelności nie nabije ciśnienia bo nie ma jak nabić bo wciąż będzie próbował podnieść auto do właściwego poziomu co najczęściej kończy się właśnie przegrzaniem kompresora.

: 16 paź 2018, 12:37
autor: Rapik
Winny był prawy amortyzator przód. Wymieniony - auto śmiga jak należy.

: 21 paź 2018, 10:55
autor: ludwik2116
Ja mam też problem z tym błędem tylko że mnie czasem opada lewy przód tak raz na tydzień a teraz po nocy opada cały przód. Jak go odpalę świecą się 2 kontroli od zawieszenia żółtą i zielona włącza się kompresor podniesie auto i na chwilę jest ok po czym za chwilę znów kompresor dopompuje i znów jest ok w czasie jazdy na komfort zapala się czasem zielona kontrolka i słychać jak dobija kompresor zdarza się też tak że cały dZień stoi równo nie opada proszę o jakieś porady

: 21 paź 2018, 11:20
autor: FOSS
ludwik2116 pisze:proszę o jakieś porady
Lewy przedni amorek ma nieszczelność i nadaje się pewnikiem do wymiany.
Diagnozować i naprawiać.
Jeżeli w trakcie jazdy czasem włącza się zielona kontrolka to znaczy, że system już czasami nie nadąża za uzupełnianiem powietrza w układzie.
Dalsza jazda w tym stanie może doprowadzić do szybszego zużycia kompresora który włącza się pewnikiem częściej niż zwykle i pracuje dłużej niż zwykle.
Wszystko to można ocenić w trakcie diagnostyki przy pomocy prostych narzędzi i komputera z programem diagnostycznym.

: 21 paź 2018, 12:20
autor: ludwik2116
Foss możesz mi podpowiedzieć jak to sprawdzić bo mnie nikt niechęć tego naprawiać a do ciebie do warszawy trochę daleko dziwi mnie tylko czemu czasem jest sprawny przez cały dzień

: 22 paź 2018, 06:23
autor: drago_o
Bierzesz VCDS i robisz test. Każde koło się będzie poziomować. Będziesz widział, które i jak szybko się poziomuje oraz czy jest w stanie się podnieść do samej góry. Na początek wystarczy skoro masz taką nieszczelność, że wyłącza się kompresor i auto opada. Jak nei wystarczy to zaglądasz w bloki pomiarowe i patrzysz czy któreś koło się samoczynnie nie opuszcza i nie podnosi aby wrócić na odpowiedni wymiar.

: 03 lis 2018, 16:59
autor: ludwik2116
Witam zrobiłem test zawieszenia. I dzieje się tak że jak włącza się aby opadł lewy przód to razem z nim opada i prawy a jeżeli opuszcza tył lub prawa stronę to opada tylko z jednej strony dziwne jest to że cały przód opada