Strona 1 z 2
[D3 02 4.2MPI/LPG
] Problem z ustawieniem zbieżności tylne
: 03 paź 2018, 19:44
autor: Adrian42
Witam ostatnio byłem na zbieżności po wymianie kompletnego zawieszenia . zbieżność była ustawiana na hunterze 3d ,z przodu niby dobrze wyszło ale z tylne prawe koło nie dało się w ogóle dobrze ustawić zbieżności wszystkie koła dobrze wyszły oprócz tego prawego tylnego . zawieszenie z przodu było robione kompletne tylnie sprawdzane wszystko ok.mechanik który to ustawiał powiedział że auto musi być powypadkowe dlatego nie da się dobrze ustawić tej zbieżności z tyłu ale z tego co wiem to auto nie było po żadnym wypadku jest to ósemka w wersja long . miał ktoś tak z forum .Audi też na nierównej drodze niestabilne jest kołysze na boki i podskakuje na studzienkach
: 03 paź 2018, 20:22
autor: michalwruszak
Napisz co było robione - wymieniane w tylnym zawieszeniu ?
: 03 paź 2018, 21:13
autor: Adrian42
Z tyłu nie było robione nic przód kompletny był robiony bo tył byl sprawdzany wszystko ok było .tylko z tyłu nie da się ustawić zbieżności tylnego prawego koła jest koło całkowicie poza Skala
Ktoś może polecić kogoś kto by sobie z tym poradził ?
: 03 paź 2018, 21:14
autor: michalwruszak
Wahacze zbieznosci do rozruszania plus w pierwszej kolejnosci wymiana lub sprawdzenie tulejek w zwrotnicach tylnych
: 09 paź 2018, 01:15
autor: FOSS
Adrian42 pisze:Ktoś może polecić kogoś kto by sobie z tym poradził ?
Wiem kto sobie z ustawieniem tego poradzi ale to Warszawa.
: 09 paź 2018, 08:56
autor: drago_o
Ja w Częstochowie robiłem w dwóch różnych miejscach i za każdym razem wyszło dobrze. Naprawdę aż taki z tym problem? Poszukaj kogoś z Hunter 3D i maszyna sama mu powie co ma robić jakby był nieogarnięty

: 09 paź 2018, 13:39
autor: FOSS
drago_o pisze:Poszukaj kogoś z Hunter 3D i maszyna sama mu powie co ma robić jakby był nieogarnięty
Adrian42 pisze:... zbieżność była ustawiana na hunterze 3d ...
Karol, ale on był już na Hunterze i nic dobrego z tego nie wyszło - jak widać z powyższego cytatu
To, że regulacja stoi na dębowo, to wcale mnie nie zaskakuje - zaskakujące jest to, że nic z tym nie zrobiono.
Łatwiej powiedzieć że "nie da się nic zrobić" niż znaleźć przyczynę i ją usunąć.
Nawet jak nie zajmują się naprawami, wymianą wahaczy, to wystarczy przekazać klientowi czytelną informację, że geometrii nie da się wykonać poprawnie bo regulacja stoi na dębowo i jedną opcją jest szlifierka kątowa i wymiana elementów na nowe.
Sytuacja druga to taka kiedy przestawione są całe sanie czyli rama pomocnicza tylnego zawieszenia albo któryś z elementów zawieszenia jest skrzywiony (wahacz) i dlatego nie można poprawnie wykonać geometrii - ale to wciąż są rzeczy do zrobienia.
Noi sytuacja ostateczna to auto zagięte w banan czyli skrzywione na ramie.
Tu raczej nic nie da się zrobić bo mało kto podejmie się prostowania klatki przestrzennej ASF.
: 09 paź 2018, 13:49
autor: drago_o
FOSS pisze:Karol, ale on był już na Hunterze i nic dobrego z tego nie wyszło - jak widać z powyższego cytatu
Aaa gdzieś mi umknęło to, że już był an hunterze... z całym szacunkiem ale zakład gdzie był omijałbym szerokim łukiem. Hunter to narzędzie "dla debili" co prowadzi za rączkę jak niemowlaka
No tym bardziej, że nie wiedzieli co zrobić z tym, że brakuje regulacji... no ku**a pomalować... Chyba jasne, że coś jest krzywo. Skąd biorą się tacy fachowcy

: 11 paź 2018, 14:39
autor: Adrian42
Dzisiaj jadę ustawić zbieżność do innego zakładu jak nie poradzą to wybiorę się do Warszawy
[ Dodano: 2018-10-11, 14:39 ]
Ustawiałem dzisiaj zbieżność w innym warsztacie wyszło dobrze ale mechanik coś zrobił że wyrzuciło kodowanie sterownika ABS i nie umieli tego zakodować , chciał chyba zrobić adaptację czujnika kąta skrętu g85 niewiem po co .teraz błędy to sterownik ABS nieprawidłowe kodowanie jak ten sterownik ABS zakodować ?powiedzieli że nie dadzą rady tego zakodować i za zbieżność 50zl wzięli ale co z tego jak muszę ten sterownik zakodować bo pneumatyka nie działa poprawnie utwardzila się .
: 11 paź 2018, 15:08
autor: FOSS
Adrian42 pisze:Ustawiałem dzisiaj zbieżność w innym warsztacie wyszło dobrze ale mechanik coś zrobił że wyrzuciło kodowanie sterownika ABS i nie umieli tego zakodować , chciał chyba zrobić adaptację czujnika kąta skrętu g85 niewiem po co .teraz błędy to sterownik ABS nieprawidłowe kodowanie jak ten sterownik ABS zakodować ?powiedzieli że nie dadzą rady tego zakodować i za zbieżność 50zl wzięli ale co z tego jak muszę ten sterownik zakodować bo pneumatyka nie działa poprawnie utwardzila się .
Ja yebie

: 11 paź 2018, 15:31
autor: Adrian42
No wkur mnie miałem nic nie płacić jedno zrobili drugie popsuli nie mogli zakodować i myślę sam to zrobić ale niewiem jak się zabrać za te kodowanie
: 11 paź 2018, 15:37
autor: drago_o
Naprawdę można się załamać. Czy naprawdę większość zakładów jest prowadzona przez partaczy? I potem jak się nie dziwić ludziom, że boją się oddać auto do mechanika bo kij się w jakim stanie go odbiorą...
ASO, tu chyba dostęp on-line będzie potrzebny aby zakodować. ASO albo jakiś bardziej konkretny warsztat zapewne.
: 11 paź 2018, 16:41
autor: Adrian42
: 11 paź 2018, 16:45
autor: drago_o
Po necie jest trochę generatorów do ABS ale ja osobiście nie słyszałem o niczym konkretnym sprawdzony. Jeśli nie miałeś robione nic z ABS jakoś to jedź do ASO. Jeśli jednak coś było robione to spróbuj uderzyć do tego kogoś. Ja jak cokolwiek robię u kogoś to wszystko zapisuje i wiem, że wielu robi podobnie.
: 11 paź 2018, 18:43
autor: Adrian42
ASO najbliższe Warszawa mam ale jak nie poradzę to trzeba będzie pojechać . dzwoniłem też do jednego elektryka to powiedział że pewnie program którym było robione ta kalibracja g85 wykasował pamięć sterownika i raczej z nim nie da się nic zrobić .ale mowil że jakbym miał drugi sterownik ABS to bez problemu jego zakoduje ale jak się okaże że zepsuli sterownik to wkur.... się mocno i tego im tak nie odpuszczę.