Strona 1 z 2

[D3 04 W12 ] Drgania kierownicy

: 27 lis 2018, 08:04
autor: Brono
Cześć,
Proszę o pomoc bo mam problem z dużymi drganiami kierownicy ( bicie ) w przedziale predkośći 110 - 140 km/h.
Obiawy występuja przy przyspieszaniu jak i hamowaniu silnikiek oraz hamowaniu w tym przedziale prędkości.
Takie problemy występowały na oponach letnich jak i teraz po wymianie na zimowe ( opony lato, zima nowe i do tego dwa komplety felg ).
Tarcze z klockami po wymianie około dwa miesiące w użytkowania. <bezradny>
Mechanik twierdzi że wszystko jest ok a jezdzić się nie da. <onie>
Prosze o pomoc i z góry dziękuje.
Pozdrawiam.

: 27 lis 2018, 17:55
autor: robrob
a może po prostu źle wyważone felgi

: 27 lis 2018, 18:22
autor: Marcin2013
Brono pisze:Tarcze z klockami po wymianie około dwa miesiące w użytkowania.
Przed wymianą były takie objawy ?

: 28 lis 2018, 06:51
autor: Brono
Felgi mam dwa komplety lato inne zima inne i objawy były, są cały czas.
Przed wymianą tarcz też były drgania. <hmm>
Dziś jadę jeszcze do innego mechanika może coś znajdzie.

: 17 sty 2019, 22:46
autor: bakutyl
Witam. I jak znalazłeś przyczynę ? U mnie jest odsłonie to samo. Felgi 2 komplety nowe opony wyważane i dobrego gumiarza i dalej to samo.

Na tarczach brak bicia, nie czuje luzow na polosiach, nie mam juz pojecia :(

Wibracje w zakresie 80-120 km/h

Pozdrawiam

: 17 sty 2019, 22:56
autor: CINEK
za bicie w tym zakresie odpowiedzialne jest wiele czynników i szukanie czasem robi sie tak kosztowne, że można sie pochlastać <cicho>

Jeśli koła i opony są ok, tarcze proste, to zostaje jeszcze:

* zawieszenie - wahacze górne, końcówki
* piasta - skrzywi sie minimalnie i będzie bić
* luzy na maglownicy
* w najgorszym wypadku sama skrzynia

powodzenia <hihi>

: 22 sty 2019, 17:57
autor: maciu
piasty to masakra w tym aucie... jak będziesz próbował zmierzyć czujnikiem
to się sirientujesz czemu

a potem drugi szok jak zobaczysz ile trzeba wydać żeby je z łożyskami wymienić...
dlatego ja odpuściłem ale u mnie bicie jest minimalne co ciekawe nie przy jezdzie na wprost
a w samym momencie skrętu oraz pojawiło się po dokładnym oczyszczeniu piast
i powierzchni felg - lepsze wrogiem normalnie :)

: 22 sty 2019, 18:37
autor: drago_o
Łożysko to koszt znośny, a z ciekawości ile piasta?

: 22 sty 2019, 18:53
autor: CINEK
a potem drugi szok jak zobaczysz ile trzeba wydać żeby je z łożyskami wymienić
W mówisz o kosztach całości czyli łożyska razem z piasta czy chodzi Ci o trudności samej wymiany?

: 22 sty 2019, 19:10
autor: maciu
CINEK pisze:
a potem drugi szok jak zobaczysz ile trzeba wydać żeby je z łożyskami wymienić
W mówisz o kosztach całości czyli łożyska razem z piasta czy chodzi Ci o trudności samej wymiany?
no wydać czyli koszty... o ile śruby się odkręcą to nie ma większych problemów

no dobra piasta tylko ASO (około 800 sztuka) łozysko z obudową dobry zamiennik ~400
w aso drugie ~800

ale zacznijmy niech kolega zmierzy na nich bicie... u mnie nie ma na to już szans

: 22 sty 2019, 19:17
autor: drago_o
Łożysko to żaden problem przecież :P talbmi się wydaje, do podobne jak tylne a ona już wymieniałem. Myślałem że drożej. 800 jeszcze do przełknięcia jeśli ma to dać rzeczywiście efekt.

: 22 sty 2019, 21:58
autor: maciu
sęk w tym że wymiana samych łożysk nie ma sensu (zastanów się chwilę)
więc wydasz ~2500 + wymiana i dopiero wtedy się dowiesz...

na tym polega ból :)

: 22 sty 2019, 22:13
autor: CINEK
jak łożysko 400 / 800 <boisie> ostatnio znajomy wymieniał u siebie w 4.2 przednie łożyska na nowe SKF po 250zł / szt, i wprasowywał w nie piasty..

to co to są za łożyska - zamienniki za 400zł, gdzie SKF szedł na 1szy montaż <hmm>

: 22 sty 2019, 22:18
autor: drago_o
SKF/FAG na tył kosztował coś w okolicy 400zł jak zmieniałem.

: 22 sty 2019, 22:21
autor: CINEK
ok. na tył nie wiem. On wymieniał przednie... Myślałem, że wszystkie 4 łożyska są takie same <hmm>