Strona 1 z 1

[D3 ALL ] Tuleje poliuretanowe w zawieszeniu ??

: 17 lut 2019, 20:44
autor: Lukasz_bstok
Witam ,czy ma ktos doswiadczenie z poliuretanami w zawieszeniu bo kupilem caly zestaw na przod a moj mechanik odradza mi zakladanie tego. Jak by ktos cos wiedział jak to sie zachowuje podczas jazdy to prosze o pomoc bo jestem w kropce. Pozdrawiam

: 17 lut 2019, 20:57
autor: pb41ns
A dlaczego odradza? Na poliuretanie jest durzo sztywnej i auto jest bardziej precyzyjne w prowadzeniu, trochę na komforcie stracisz a le nie wiele

: 17 lut 2019, 21:37
autor: Lukasz_bstok
Powiedział mi "poliuretan jest do auta sportowego a nie do limuzyny" no i ze takie tuleje nic pracuja wszystko idzie na auto . A po 3 miesiacach znowu przyjade wymieniac na gumowe. Kupilem zestaw za 950zł od zmmotor na allegro mysle ze sa dobrej jakosc szprzedawca mówil ze juz troche tego sprzedali i nie bylo reklamacji, no ale co mial innego powiedziec jak chciał sprzedac .

: 18 lut 2019, 12:56
autor: drago_o
Ten zestaw co obejmuje za 950zł? Ja kupowałem komplet lemfo i wyszedł sporo taniej ale tylko na cały przód.

: 18 lut 2019, 17:21
autor: krzysztof1
Kiedyś interesowałem się tematem i trafiłem na artykuł, który w wyczerpujący sposób opisywał właściwości, wady i zalety stosowania poliuretanowych tulei w zawieszeniu. Niestety nie mogę go teraz znaleźć więc piszę to co zapamiętałem.
Zalety:
- większa sztywność
- lepsza trwałość

Wady:
- zmniejszenie komfortu
- narażenie innych elementów zawieszenia na większe przeciążenia
- bardziej "skokowe" zużywanie- niewielki luz na tulejach bardzo szybko się powiększa radykalnie zmniejszając komfort

Generalnie konkluzja była taka, że najsensowniej jest zakładać poliuretany w samochodach sportowych gdzie komfort nie liczy się tak bardzo natomiast priorytetem jest precyzja prowadzenia. Poza tym w takich samochodach zazwyczaj całe zawieszenie jest wzmocnione więc jest w stanie przenieść większe przeciążenia jakie wymuszają sztywniejsze tuleje.
W "normalnych" samochodach sens stosowania jest mniejszy i trzeba się liczyć z w/w wadami. W takim przypadku uzasadnione jest stosowanie poliuretanów jedynie na drążku stabilizatora. Poprawia ono stabilność na zakrętach nie pogarszając znacząco komfortu.
Osobiście w nie zdecydowałbym się na wymianę tulei na poliuretany bo cenię sobie przede wszystkim komfort i dlatego jeżdżę limuzyną a nie samochodem sportowym ale jak wiadomo preferencje są różne... :)

: 19 lut 2019, 22:00
autor: Lukasz_bstok
Oto link do mojego zestawu https://allegro.pl/oferta/tuleje-przod- ... 7610715250. Jesli chodzi o artykuły tez czytalem, jedni polecaja inni odradzaja ale mam nadzieje ze ktos juz zalozył i podzieli sie wrazeniami. To ze pogorszy sie komfort to wiem tylko ciekawi mnie w jakim stopniu no i ile wytrzymaja km. Jestem na poniedziałek umówiony w warsztacie no i zaryzykuje w najgorszym wypadku wroce do orginału.

: 20 lut 2019, 10:59
autor: krzysztof1
Ciekaw jestem Twoich wrażeń. Koniecznie napisz jak się jeździ z takim zawieszeniem.
Teoria teorią a ciekawe jak to w praktyce wygląda?

: 20 lut 2019, 11:54
autor: pb41ns
Ja jedynie co bym zmienił na poliuretan to tuleje bananów, wiele nie stracisz na komforcie a napewno odczujesz na prowadzeniu i stabilności pojazdu

: 07 mar 2019, 02:36
autor: ArturPL
Z poliuretanów to mam w D3 tylko na stabilizatorze ale miałem całe zawieszenie w M5 e39.
I powiem, że wymiana na całym zawieszeniu jest ok ale zależy gdzie będziesz jeździł autem... jeżeli Twoje miasto to dolina dziur to stanowczo odradzam. Stabilność auta wzrasta bardzo mocno ale na dziurach trzęsie jak w dorożce co powoduje błyskawiczne ich zużycie.

: 15 mar 2019, 19:41
autor: marekp750
Montuję takie zestawy u klientów (sam także jeżdżę w tej konfiguracji):

Obrazek

Czyli: stabilizator + banany

Poprawa kierowania odczuwalna, delikatne zmniejszenie komfortu.

: 16 mar 2019, 18:41
autor: Lukasz_bstok
Witam ,chciałbym podzielic sie doswiadczeniami po zalozeniu poliuretanów bo przejechalem okolo 1 tys km. Chciałbym zaznaczyc ze moje stare tuleje byly mocno wybite no i teraz mam zalozone 17 calowe zimówki. Jesli chodzi o minusy to przy malych predkosciach na dziurach sa odczywalne lekkie drgania w aucie, przy normalnej predkosci juz tego nie odczuwam, ale naprawde minimalnie wieksze od tego co bylo wczesniej . A jesli chodzi o plusy to prowadzenie w zakretach jest takie ze ciagle nie moge wyjsc z podziwu, a co za tym idzie auto jest napewno bezpieczniejsze. Na ten moment jestem zadowolony ze zmiany zobaczymy tylko co bedzie jak zaloze 19 felgi ale jestem dobrej mysli.

Poduchy

: 24 wrz 2021, 01:18
autor: Chris75
Łukasz Ty założyłeś cały komplet czy tylko tuleje bananów i stabilizatora ?

: 08 paź 2021, 00:20
autor: Hunt
Ja niedawno wymieniłem tuleje z przodu na poliuretany. Wszystkie 5 na stronę plus w łącznikach stabilizatora i sama guma stabilizatora też na poliuretan. Auto jest wyraźnie sztywniejsze, pewniej się prowadzi. Każdy ruch kierownicą jest przekładany na ruch auta od razu, a nie jakby z opóźnieniem

: 30 maja 2022, 18:39
autor: Radny A8 D3
Witam, odgrzebie trochę temat. Czy mógłby ktoś podać mi nr tulejek oznaczonych na czerwono ? Bo szukam juz od kilku dni w necie ale nie mogę nic znaleźć sa tylko poliuretany. Nr vin :
WAUZZZ4E63N002895

Z góry wielkie dzięki.

[img]http://Obrazek[/img]

[img]http://Obrazek[/img]