Strona 1 z 1

[D3 preFL ALL ] Zepsute przez mechanika zawieszenie

: 04 lip 2019, 20:56
autor: NewGuy
Cześć, jak w temacie. Odebrałem dziś auto, wiem że było na podnośniku. Gdy odbierałem było wszystko ok, stał normalnie. Odstawiłem do domu, auto przestało 4h i idąc teraz do auta widzę że przód leży, odpalając go i próbując podnieść widzę że tył się napompował, a przód bez zmian, słyszę jak by uciekające powietrze z przedniego prawego koła. Lewe jak by odrobinę dopompował ale to nie jest ten poziom.
Moje pytanie: czy skoro podnieśli auto to z czym muszę się liczyć, czy z wymianą wszystkich 4 czy miechów czy z tym jednym z którego ucieka powietrze.
Druga sprawa, jak bardzo jest to realne, że zakład przyzna się do błędu?

: 04 lip 2019, 23:11
autor: dice111
Raczej przypadek, albo dorobili ("poprawili"), jak nieszczelność była to była już wcześniej.
Mechanik trybu podnośnika w A8 nie zna ?

: 05 lip 2019, 03:29
autor: NewGuy
Żadnej nieszczelności wcześniej nie było i nic na nia nie wskazywało. Nie uwierzę w przypadek, że 4h po odbiorze auta, gdzie auto stało w garażu nagle rozszczelnił się miech.

: 05 lip 2019, 08:28
autor: dice111
Na pewno nie rozszczelnil sie z powodu nie uzycia trybu podnosnika. Predzej kompresor zalatwisz i nastawy moga zglupiec. Byc moze byla mala, dopompowywal jak glupi. Jak masz VCDSa, z bledow tez mozna bedzie cos wywnioskowac

: 05 lip 2019, 12:21
autor: drago_o
Mechanik trybu podnośnika w A8 nie zna ?
Type lat w A8 a ciągle Cię to dziwi?
Na pewno nie rozszczelnil sie z powodu nie uzycia trybu podnosnika.
Oczywiście, że mógł. Nie można stwierdzić, że to akurat ten powód ale też nie można powiedzieć, że to nie możliwe.

: 05 lip 2019, 14:16
autor: dice111
Ale jak ? O ile kompresor jest teoretycznie zabezpieczony przed przegrzaniem (o czym z reszta bledy powiedza) to jaki wplyw na szczelnosc mialoby nie uzycie trybu podnosnikowego ?
Musialaby juz jakas byc, a powiekszyc sie od ciagu pracy badz wiekszego cisnienia w ukladzie.
Skoro slychac ze luft ucieka tzn ze jest nieszczelnosc, a jak z jednej strony, wiecej z jednego kola to chyba jasne.

: 05 lip 2019, 18:53
autor: maciu
wlasnie ostatnio po wizycie w warsztacie (sam wjezdzalem na podnosnik)
pod koniec roboty sie zorientowalem ze z pospiechu zapomniałem o osławionym
trybie... i taka mnie naszła refleksja że problemem moze byc tylko sytuacja
gdy podnosimy jedną stronę/koło

wtedy układ próbując poziomować może doprowadzic do sytuacji gdy z jednej strony bedzie
dorzucał cisnienia z drugiej upuszczał (do osiągnięcia resztkowego jak sprawny
zawór zwrotny jak nie to do wyrównania z otoczeniem) i wtedy dodatkowo gdy mamy
niesprawny zaworek resztkowy, moze przy gwałtownym opuszczaniu (jak to z żaby)
taki luzniejszy miech może się ułozyć dziwnie i faktycznie gdzies zaczac ocierac/przetrzeć
ale to też nie od razu, mam rozebrany taki amor i nie wiem jak od jednego strzału miałoby
rozerwać taką gumę

bez trybu podnosnika przy podnoszeniu całego auta nigdy nie słyszałem żadnych prób
poziomowania ze strony układu

ja bym nie demonizował zresztą jacking mode z samej nazwy odnosi się bardziej do lewarka
(jack) a nie do podnoszenia za pomocą podnośnika (lift)

jak to jest po niemiecku w menu?