Strona 1 z 1

[D3 08 3.0TDI ] Stuki w zawieszeniu

: 06 lip 2020, 12:28
autor: Oleksandr777
Witam, potrzebuje namiar na kogoś ze Śląska (warsztat/ osoba prywatna) do weryfikacji zawieszenia, mi już ręce opadają 🙁

: 06 lip 2020, 19:07
autor: Kristof
Mi tez opadały. Co cie tam boli? Moze cos sie doradzi w wlasnego dosc bogatego doswiadczenia.

: 06 lip 2020, 19:59
autor: Oleksandr777
Ogólnie mam gdzieś stuki w zawieszeniu, wachacze wymienione, końcówki drążków+ drążki wymienione, gumy na stanie tez, stukanie jest odczuwalne przy małych nierównościach, co typu przejazd przez tory/uskoki na jeszdni/ muldy, dzisiaj byłem na przeglądzie i amory maja po 71% <bezradny>

: 07 lip 2020, 06:57
autor: ahadam
Mam to samo ,prawdopodobnie poduszka silnika lub skrzyni , sprawdź to.

: 01 wrz 2020, 10:55
autor: colln
Podepnę z moim delikatnym stukiem, jak kolega wyżej wymieniłem wszystko co mogło sugerować stukanie, w przodzie czyli wahacze, i gumy stabilizatora (same gumy stabilizatora te za 200 stówki co na allegroszu są), nie pomogło nadal delikatny stuk przy małych nierównościach poduszki silnika i skrzyni są ok. Pozostaje mi tylko amorek i teraz pytanie firmy które ogłaszają się że regenerują nie tylko miech ale część hydrauliczną - ciekawe na czym polega taka regeneracja? Na wlaniu nowego oleju bo gładzi to przecież nie zrobią nowej? Czy w takim razie taka regeneracja się sprawdza - ktoś to przerobił (mówię tu o regeneracji części hydraulicznej nie miecha) iść na to koszt ok 800zł plus chyba 100zł za złożenie do kupy?? czy używany cały amorek koszt na dzień dzisiejszy ok 500zł

: 01 wrz 2020, 20:19
autor: Marcin2013
Panowie na 99% maglownica, za zgaszonym silniku poruszać kierą lewo -prawo szybko i posłuchać.

: 02 wrz 2020, 12:58
autor: colln
Tez już wyczytałem że to może być to. Co może tam stukać? Drążek kierowniczy bo chyba nie listwa zębata.
Drążek rzecz eksploatacyjna można wymienić.

: 02 wrz 2020, 22:09
autor: Marcin2013
Ruszałeś kierą tak jak pisałem ?

: 04 wrz 2020, 08:52
autor: colln
Marcin2013 pisze:Ruszałeś kierą tak jak pisałem ?
no zrobiłem jak mówisz, luzów nie kierownicy jakoś wyraźnie nie wyczuwałem, sąsiad (mechanik) poruszał twierdzi podobnie i mówi że jak odpalę to pójdzie ciśnienie i nie będzie - tyle to też wiem :]
Niemniej na zgaszonym szybkie krótkie ruchy jak cicho np w garażu da się słyszeć puk puk.
końcówki drążków nowe (samych drążków jeszcze nie wiem bo pod osłoną) ogólnie zawieszenie widać że w Niemcowni niedawno robili ale być może to co dostępne bez że tak powiem z zewnątrz a takie choćby drążki to już chyba trzeba w tym aucie przekładnie wyjąć czy się mylę?

: 07 wrz 2020, 08:19
autor: mario1278
No i mnie to dopadło jakiś czas temu wymienione wszystko łącznie z maglem a okazało się że to amortyzatory na miechu ,zostały wymienione i zapadła cisza .

: 07 wrz 2020, 08:26
autor: colln
mario1278 pisze:okazało się że to amortyzatory na miechu
Możesz trochę więcej opisać o co w tym chodziło?

: 07 wrz 2020, 09:04
autor: mario1278
Pukał amortyzator a miech był w pełni sprawny.

: 08 wrz 2020, 07:33
autor: Marcin2013
No tak, ale jak ruszamy kierą lekko i słychać puk puk to u nas raczej nie amor ?

: 08 wrz 2020, 08:37
autor: mario1278
Sprawdziłem takie zachowaniem magla w nowym fabrycznie samochodzie przy wyłączony silniku magiel puka a po uruchomieniu wszystko się usztywnia.

: 08 wrz 2020, 08:41
autor: colln
mario1278 pisze:Sprawdziłem takie zachowaniem magla w nowym fabrycznie samochodzie przy wyłączony silniku magiel puka a po uruchomieniu wszystko się usztywnia.
bardzo dobry pomysł <brawo>