[D3 ALL ] Drgania kół - dystanse
: 11 lis 2020, 20:38
Cześć.
W sumie od zawsze borykam się z minimalnymi drganiami. Po wymianie opon na zimowe potem na letnie czuć minimalne różnice w odczuwaniu tych drgań.
Zaznaczam, że to są minimalne drgania w sumie akceptowalne do jazdy, ale tak być nie powinno i stąd ten post.
Niedawno oddałem felgi do renowacji i myślałem, że drgania znikną, ale nie. Opony także wyważam na Hunterze z próbą drogową i obecnie mam doważone idealnie - wartości od 45 do 55N.
Podsumowując
1. Felgi świeżo po kompleksowej renowacji - proste
2. Opony nowe (wiem nowe nie zawsze są ok, ale na dwóch poprzednich kompletach było podobnie)
3. Zawieszenie sprawdzone - nawet wymienione tylne tuleje wózka bo były podejrzane już, ale to wymiana pedantyczna, żeby już wykluczyć cokolwiek w zawieszeniu.
4. Wszystkie piasty oczyszczone do żywego, tak samo tarcze.
5. Bicie piast przód lewa 0, prawa 1 setka. Tył obie po 1 setce.
6. Bicie tarcz mierzone 1 cm od brzegu - z tym, że tarcze nie są nowe, więc nie wiem na ile te pomiary są miarodajne - przód lewa 3 setki, prawa 4 setki. Tył po 3 setki.
Jeżeli założę dystanse 20mm przód i 25 mm tył drgania są już na tyle wyczuwalne, że komfort jazdy pozostawia do życzenia. Bez dystansów jest lepiej, ale nie idealnie.
Pytanie co można jeszcze sprawdzić? Wymienić?
W sumie od zawsze borykam się z minimalnymi drganiami. Po wymianie opon na zimowe potem na letnie czuć minimalne różnice w odczuwaniu tych drgań.
Zaznaczam, że to są minimalne drgania w sumie akceptowalne do jazdy, ale tak być nie powinno i stąd ten post.
Niedawno oddałem felgi do renowacji i myślałem, że drgania znikną, ale nie. Opony także wyważam na Hunterze z próbą drogową i obecnie mam doważone idealnie - wartości od 45 do 55N.
Podsumowując
1. Felgi świeżo po kompleksowej renowacji - proste
2. Opony nowe (wiem nowe nie zawsze są ok, ale na dwóch poprzednich kompletach było podobnie)
3. Zawieszenie sprawdzone - nawet wymienione tylne tuleje wózka bo były podejrzane już, ale to wymiana pedantyczna, żeby już wykluczyć cokolwiek w zawieszeniu.
4. Wszystkie piasty oczyszczone do żywego, tak samo tarcze.
5. Bicie piast przód lewa 0, prawa 1 setka. Tył obie po 1 setce.
6. Bicie tarcz mierzone 1 cm od brzegu - z tym, że tarcze nie są nowe, więc nie wiem na ile te pomiary są miarodajne - przód lewa 3 setki, prawa 4 setki. Tył po 3 setki.
Jeżeli założę dystanse 20mm przód i 25 mm tył drgania są już na tyle wyczuwalne, że komfort jazdy pozostawia do życzenia. Bez dystansów jest lepiej, ale nie idealnie.
Pytanie co można jeszcze sprawdzić? Wymienić?