Strona 1 z 1

[D3 06 4.2MPI ] Po regeneracji miecha samochód nadal opada

: 08 mar 2021, 22:29
autor: Radoslav
Jakiś czas temu zawieszenie mojej D3 zaczęło samoczynnie opadać na lewym, przednim kole (strona kierowcy). Było to widoczne gołym okiem, kiedy po nocy ta strona była wyraźnie niżej od reszty.
Zamówiłem regenerowany miech i zleciłem wymianę w serwisie, w którym od początku naprawiam moją A8. Miech zamówiłem tutaj:
https://allegro.pl/oferta/miech-poduszk ... MGYwNTI%3D

Chcąc mieć pewność, że problem jest rozwiązany po odebraniu auta z serwisu zmierzyłem odległość od podłoża do nadkola. To samo zrobiłem na drugi dzień po jakichś 24h bezczynności.

Problem w tym, że zawieszenie opadło na naprawianej stronie o 5cm.. po drugiej stronie o 2cm. Znacznie wolniej niż przed naprawą, ale nadal opada.. (tryb zawieszenia komfort).
Dzwoniłem do firmy, w której zamówiłem regenerowany miech i ich zdaniem to nie wina ich części, ponieważ "dokładnie sprawdzają szczelność przed wysyłką do klienta".
Zasugerowali, że serwis czegoś nie dopilnował, bądź coś jeszcze należy naprawić.

Co Waszym zdaniem może jeszcze wymagać naprawy/sprawdzenia? Czy to nie jest tak, że gdy kompresor już napompuje miech to jest to zawór 1-kierunkowy i miech musi trzymać ciśnienie?

: 09 mar 2021, 06:08
autor: drago_o
W pierwszej kolejności to kompa, testy elementów wykonawczych i bloki pomiarowe.

: 12 mar 2021, 11:27
autor: Radoslav
Ok, te pewnie zostanie zrobione w serwisie. Ja pytam bardziej o to jak działa cały układ i czy można przypuszczać, że pomimo sprawnego (szczelnego) miecha po regeneracji auto nadal może samoczynnie opadać?

: 12 mar 2021, 12:09
autor: drago_o
Może

Odsyłam do SSP jak chcesz więcej wiedzieć:
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG/Literatu ... 373679.pdf

: 12 mar 2021, 12:48
autor: FOSS
Radoslav pisze:Ok, te pewnie zostanie zrobione w serwisie. Ja pytam bardziej o to jak działa cały układ i czy można przypuszczać, że pomimo sprawnego (szczelnego) miecha po regeneracji auto nadal może samoczynnie opadać?
Może ponieważ nieszczelność może być również poza amortyzatorem (miechem) czyli na odcinku pomiędzy amortyzatorem a zespołem zaworów.

: 14 mar 2021, 17:51
autor: Radoslav
Dziękuję, o taką informację mi chodziło.

: 15 mar 2021, 22:22
autor: Adix1985
Witam czy jest taka opcja żeby obniżyć zawieszenie i czy ktoś mógłby to zrobić?

: 16 mar 2021, 05:58
autor: drago_o
1. To raczej nie jest temat na takie pytanie. 2. Są na forum opisane 2 sposoby na zrobienie tego. 3. Polecam najnowszy 3. Czyli obniżenie tylko i wyłącznie jednego trybu dynamic a pozostawienie reszty w spokoju ::)

: 16 mar 2021, 20:47
autor: Marcin2013
Adix1985 pisze:Witam czy jest taka opcja żeby obniżyć zawieszenie
Spuścić powietrze <jezyk2>

: 17 mar 2021, 09:34
autor: DinlySpeeD
może czujnik poziomowania <brawo>

: 25 mar 2021, 23:54
autor: Radoslav
W moim przypadku problemem był nieszczelny zawór miecha. Po wymianie zawieszenie trzyma poziom.

: 28 mar 2021, 11:03
autor: Arthur
Już kilka przypadków miałem , ze miechy po regeneracji puszczały dalej, najlepiej zapiać oddzielny przewód z zaworem i manometrem do miecha, napompować i sprawdzić po nocy czy coś się zmieniło, wykluczysz wtedy resztę podzespołów w aucie .