Strona 1 z 2
[D3 03 3.7MPI/LPG
] Dziwne zachowanie kompresora
: 20 lip 2021, 18:47
autor: ronin3
Witam
Borykam się z takim problemem , a niestety nie doszukałem się aby ktoś rozwiązał ten temat.
Audi A8 D3 2004 r. 3.7 quattro
Problem jest z kompresorem.
Samochód nie opada nawet po miesiącu stania.. podnosi się i opuszcza prawidłowo... ale niestety kompresor powyżej 40 km/h uruchamia się i pracuje cały czas.Wyłącza się dopiero przy zatrzymaniu..przy ponownym rozpędzeniu powtarza się cała sekwencja.
Błędów na zegarach nie ma , w VCDSie też brak. Przekaźnik założony nowy. Szkoda by było zamordować sprężarkę. Więc cała nadzieja w Was Klubowicze.
: 21 lip 2021, 15:44
autor: FOSS
Diagnostyka jest potrzebna.
Bez powodu raczej się nie włącza, szczególnie jeżeli robi to cyklicznie, w określonych warunkach.
Jeżeli potrzebujesz pomocy to zapraszam - temat pneumatyki wałkowałem setki razy.
: 22 lip 2021, 07:58
autor: ronin3
Ciśnienie w VCDSie dochodzi do 10,8 bar. Nie za mało?
: 22 lip 2021, 11:00
autor: FOSS
ronin3 pisze:Ciśnienie w VCDSie dochodzi do 10,8 bar. Nie za mało?
Owszem, mało. Tylko zależy w jakich sytuacjach.
Jeżeli bije max tylko 10,8bar to jest na wykończeniu a wtedy nie dziwne że ciągle się załącza bo ciągle brakuje mu ciśnienia.
: 22 lip 2021, 11:40
autor: ronin3
Zgadzam się .. jest tylko jedno ale ..... po odpaleniu i przełączeniu z tryby dynamic na tryb podniesiony daje radę w normalnym czasie podnieść samochód na samym kompresorze.
Jedno pytanie, bo nie pamiętam jak było .. czy na zgaszonym samochodzie i włączonym zapłonie w waszych audi , po przełączeniu na tryb podniesiony , samochód podnosi się z samego zbiornika?
Jak sprawdzić szczelność pomiędzy rozdzielaczem a zbiornikiem powietrza?
Czy dobrym pomysłem jest zaślepić wyjście z rozdzielacza na zbiornik , i zobaczyć czy sprężarka będzie się włączać po przekroczeniu 40 km/h aby wyeliminować nieszczelność na tym odcinku ?
: 22 lip 2021, 12:30
autor: FOSS
ronin3 pisze:Zgadzam się .. jest tylko jedno ale ..... po odpaleniu i przełączeniu z tryby dynamic na tryb podniesiony daje radę w normalnym czasie podnieść samochód na samym kompresorze.
Jakie masz zawieszenie?... zwykłe czy sport?
ronin3 pisze:Jedno pytanie, bo nie pamiętam jak było .. czy na zgaszonym samochodzie i włączonym zapłonie w waszych audi , po przełączeniu na tryb podniesiony , samochód podnosi się z samego zbiornika?
Tak, z samego zasobnika.
ronin3 pisze:Czy dobrym pomysłem jest zaślepić wyjście z rozdzielacza na zbiornik , i zobaczyć czy sprężarka będzie się włączać po przekroczeniu 40 km/h aby wyeliminować nieszczelność na tym odcinku ?
Nie praktykowałem takich zabiegów.
: 22 lip 2021, 12:37
autor: ronin3
Zawieszenie normalne.
Więc wygląda jak by zasobnik był cały czas pusty .... bo samochód na samym zapłonie nie ma ochoty się podnieść.
Teraz kwestia czy nieszczelność miedzy rozdzielaczem a zasobnikiem ..czy coś z rozdzielaczem.
: 22 lip 2021, 13:27
autor: FOSS
ronin3 pisze:Zawieszenie normalne.
To jak na 10,8bar to jeszcze dobrze sobie radzi skoro daje radę podnieść na Lifta.
Ale to zależy również od tego ile powietrza ma w zasobniku i kiedy w trakcie tego podnoszenia zaczyna wspierać się kompresorem.
Tak jak mówiłem wcześniej - diagnostyka.
ronin3 pisze:Więc wygląda jak by zasobnik był cały czas pusty .... bo samochód na samym zapłonie nie ma ochoty się podnieść.
Przy zawieszeniu sportowym, sprawnym kompresorze i powietrzem nabitym w zasobniku to na postoju, bez uruchamiania auta, korzystając wyłącznie z zasobnika można 3 razy unieść auto na Lifta. Sprawdzane kiedyś na moim D3.
: 22 lip 2021, 13:54
autor: ronin3
Sprawdziłem i w zasobniku jest powietrze... pojeździłem po 4 min jazdy max nabił do 11 bar i kompresor się jeszcze nie wyłączył......może masz informację przy jakim ciśnieniu kompresor powinien przestać uzupełniać zasobnik?
Może kompresor nie ma jusz siły dobić do wartości granicznej i dla tego cały czas chodzi?
: 23 lip 2021, 13:09
autor: FOSS
ronin3 pisze:Sprawdziłem i w zasobniku jest powietrze... pojeździłem po 4 min jazdy max nabił do 11 bar i kompresor się jeszcze nie wyłączył......może masz informację przy jakim ciśnieniu kompresor powinien przestać uzupełniać zasobnik?
100% sprawny ca. 16 bar
ronin3 pisze:Może kompresor nie ma jusz siły dobić do wartości granicznej i dla tego cały czas chodzi?
Tak, to jest możliwe przy czym po dłuższym czasie powinien i tak się wyłączyć i wyrzuć awarię zawieszenia.
: 24 lip 2021, 09:12
autor: ronin3
Oczywiście masz rację .. ale ja specjalnie na VCDsie nie pozwalałem żeby dostał za wysoką temperaturę na kompresorze, co by nie zatrzeć cylindra w sprężarce.
Na dzień dzisiejszy zamówiłem nowy pierścień, zobaczymy czy coś pomoże.
: 24 lip 2021, 09:43
autor: maciu
ronin3 pisze:Oczywiście masz rację .. ale ja specjalnie na VCDsie nie pozwalałem żeby dostał za wysoką temperaturę na kompresorze, co by nie zatrzeć cylindra w sprężarce.
Na dzień dzisiejszy zamówiłem nowy pierścień, zobaczymy czy coś pomoże.
to ciekawe, sam z siebie ma zabezpieczenie termiczne ale zeby mozna było temperature
zmienić interfejsem to pierwsze słyszę, możesz dokładniej opowiedzieć?
: 24 lip 2021, 11:13
autor: FOSS
maciu pisze:to ciekawe, sam z siebie ma zabezpieczenie termiczne ale zeby mozna było temperature zmienić interfejsem to pierwsze słyszę, możesz dokładniej opowiedzieć?
Maćku, nic nie musisz zmieniać.
Wystarczy podglądać temperaturę i w odpowiednim momencie zablokować zawieszenie
: 24 lip 2021, 13:51
autor: maciu
automatyka tzw białkowa...
: 26 lip 2021, 11:37
autor: ronin3
sprawa wygląda tak że z boku kompresora jest dekielek od strony korby..puściły nity i się rozszczelnił. Ten temat zrobiony.
Ale powstał inny problem.... teraz palą mi się obie kontroli zawieszenia (przypuszczam ze po rozpięciu wtyczek) i trzeba zrobić nową adaptację.
I tu jest problem... wpisuję kod autoryzacji i go nie przyjmuje 31564 , wywala że kod niewłaściwy.
Ręce opadają, co zrobić?