Strona 1 z 1

[D3 02 3.7MPI ] Jak sprawdzić zawór servotronic na krótko

: 13 gru 2021, 14:53
autor: Filip 1.2 8v
Witam kolegów. Od kupna samochodu czyli jakieś 9 miesięcy kierownica chodzi dość ciężko w każdym zakresie prędkości. Kwestie podstawowe pomijamy, wcześniej zrobiłem wymianę płynu na ori, wymiana pompy na nowa ori, bo stara lekko już wyła, nie ma wycieków węże ok magiel raczej tez. Od czasu do czasu zdarzy się ze przez chwile na zimnym silniku na postoju jest trochę lżej co nie zmienia faktu ze i tak duuuuzo ciężej niż w a6 c5 bez servo. Przy 140 km/h mi nie przeszkadza lecz jadąc miastem trzeba Operować dwoma rękami :)

Moje pytanie brzmi jak mogę uruchomić ten zaworek dając mu jakieś napięcie zewnętrzne ? Czy to jest 5v jak w a6 c5 czy mogę podać mu 12v i sprawdzić czy cewka zaciąga czpienia w nim i czy wspomaganie wtedy wróci ? Chciałbym wyeliminować tez zawór zanim będę go targał z auta.

Pytanie 2 :) czy udało się komuś wyciągnąć ten zawór bez demontażu magla ? Dzieki z gory za pomoc.