[D3 ALL ] Rozwiązanie problemu z zawieszeniem A8D3 zawór N
: 10 gru 2022, 10:51
Siemanko temat wydaje mi się dość częsty. Utworzyłem go tylko z tego względu że sam bardzo długo borykałem się z tym problemem u Siebie w moim A8D3.
Zdjęcia są poglądowe ponieważ w czasie naprawy oraz szukania przyczyny nie robiłem u siebie.
Jeżeli mieliście problem z błędem
00805 Zawór rozpórki zawieszenia – lewy przód – N148
00806 Zawór rozpórki zawieszenia – prawy przód – N149
00807 Zawór rozpórki zawieszenia – lewy przód – N150
00808 Zawór rozpórki zawieszenia – prawy tył – N151
Wszystkie 4 zawory są tak naprawdę jednym , mamy tu na myśli wyspe zaworową która znajduje się z lewej strony pod nadkolem bliżej drzwi.
Na początku podejrzewałem że błąd jest spowodowany przez czujnik znajdujacy się w amortyzatorze jednak po dokokonaniu pomiarów okazało się ze nie ma z tym nic wspólnego.
Jest to czujnik który odpowiada za twardość zawieszenia dodam że sprawny czujnik na ustawieniu zawieszenia auto powinien mieć rezystancje 2.0-2.6 Ω).
Dalszą częścią diagnozy było sprawdzenie wiązki pomiędzy czujnikiem a sterownikiem który znajduje sie za schowkiem ( pisze jego umiejscowienie bo też chwile czasu zajeło mi jego zlokalizowanie) wygląda on tak
Dalsza diagnoza ( sprawdzenie połączenia pomiędzy wyspą zaworową o której pisałem wcześniej a sterownikiem zawieszenia )
Wyspa zaworowa jest podpięta kostką 10 pin ( 9 przewodów , 1 pusty )
interesują nas przewody: ( podane kolory były u mnie)
niebieski
niebiesko biały
niebiesko zielony
niebiesko czerwony
Drugi ich koniec znajduje się w dużej wtyczce przy sterowniku zawieszenia ( można z niej wysunąć dwie mniejsze wtyczki ( biała i czarna ) nasze przewody znajdują się w czarnej )
Bierzemy multimetr ustawiamy na pomiar przejścia i sprawdzamy jeżeli wszystkie 4 przewody mają przejście oznacza to że nasza wyspa zaworowa jest uszkodzona.
Jest to element nienaprawialny ( koszt używki ok 200 zł ) .
Jeżeli jednak okazało by się że któryś s przewodów nie ma przejścia to osobiście polecam przeciągnąć nowy przewód od wyspy do sterownika tak jak zrobiłem to w moim przypadku .
Przeciągnięcie nowego przewodu z lutowaniem i złożeniem wszystkiego zajęło ok 3 godzin ( nie mówię o szukaniu przyczyny problemu bo tutaj było znacznie więcej czasu)
Po naprawieniu problemu status błędu zmienia się z zwarcie/przerwa na sporadyczny po skasowaniu już nie wraca .
W przypadku uszkodzenia sterownika będzie problem z jego komunikacją ( upala się na lini zasilania jeden z elementów )
Jeżeli jesteście zmuszeni do wymiany sterownika należy pamiętać że musi on być o dokładnie tych samych numerach co wasz oryginalny.
Po złożeniu całego auta polecam zrobienie pełnej adaptacji zawieszenie przez vcds.
Wchodzimy w kategorie 34 ( Poziomowanie) kasujemy błędy które są , następnie dostęp upoważniony ( login 31564) później adaptacje . ( jeżeli pokaże wam że kod dostępu jest niewłaściwy oznacza to że w sterowniku dalej jest jakiś błąd który jest błędem stałym i nie pozwoli na przyjęcie kodu wtedy należy odczytać błędy i rozwiązać pozostałe istniejące problemy. Jeżeli zaczęliście procedurę adaptacji z błędem może się okazać że dopóki nie rozwiążecie problemu nie będzie możliwości przeprowadzenie adaptacji co bd skutkować że wasze zawieszenie będzie żyć własnym życiem
Na początku wybieramy grupe 00 ( kasowanie adaptacji )
Procedura mówi żeby mierzyć miarką od środka koła do rantu błotnika
(Osobiście nie latałem z miarką tylko zostawiłem wysokości które były w sterowniku ( Przód 391- Tył 373)
Przy adaptacji maska, klapa oraz wszystkie drzwi muszą byc zamknięte ( inaczej sterownik nie zezwoli na rozpoczęcie adaptacji )
Póżniej 01 wpisujemy wartość -zapisz
Póżniej 02 wpisujemy wartość -zapisz
Póżniej 03 wpisujemy wartość -zapisz
Póżniej 04 wpisujemy wartość -zapisz
Póżniej 05 wpisujemy wartość 1 -zapisz
05 spowoduje zapisanie wszystkich parametrów które wpisaliśmy wcześniej
Myśle że napisałem wszystko w ten sposób że będzie to zrozumiałe dla każdego.
Jeżeli jest możliwość proszę admina o podpięcie tego poradnika , myślę że może się przydać
Zdjęcia są poglądowe ponieważ w czasie naprawy oraz szukania przyczyny nie robiłem u siebie.
Jeżeli mieliście problem z błędem
00805 Zawór rozpórki zawieszenia – lewy przód – N148
00806 Zawór rozpórki zawieszenia – prawy przód – N149
00807 Zawór rozpórki zawieszenia – lewy przód – N150
00808 Zawór rozpórki zawieszenia – prawy tył – N151
Wszystkie 4 zawory są tak naprawdę jednym , mamy tu na myśli wyspe zaworową która znajduje się z lewej strony pod nadkolem bliżej drzwi.
Na początku podejrzewałem że błąd jest spowodowany przez czujnik znajdujacy się w amortyzatorze jednak po dokokonaniu pomiarów okazało się ze nie ma z tym nic wspólnego.
Jest to czujnik który odpowiada za twardość zawieszenia dodam że sprawny czujnik na ustawieniu zawieszenia auto powinien mieć rezystancje 2.0-2.6 Ω).
Dalszą częścią diagnozy było sprawdzenie wiązki pomiędzy czujnikiem a sterownikiem który znajduje sie za schowkiem ( pisze jego umiejscowienie bo też chwile czasu zajeło mi jego zlokalizowanie) wygląda on tak
Dalsza diagnoza ( sprawdzenie połączenia pomiędzy wyspą zaworową o której pisałem wcześniej a sterownikiem zawieszenia )
Wyspa zaworowa jest podpięta kostką 10 pin ( 9 przewodów , 1 pusty )
interesują nas przewody: ( podane kolory były u mnie)
niebieski
niebiesko biały
niebiesko zielony
niebiesko czerwony
Drugi ich koniec znajduje się w dużej wtyczce przy sterowniku zawieszenia ( można z niej wysunąć dwie mniejsze wtyczki ( biała i czarna ) nasze przewody znajdują się w czarnej )
Bierzemy multimetr ustawiamy na pomiar przejścia i sprawdzamy jeżeli wszystkie 4 przewody mają przejście oznacza to że nasza wyspa zaworowa jest uszkodzona.
Jest to element nienaprawialny ( koszt używki ok 200 zł ) .
Jeżeli jednak okazało by się że któryś s przewodów nie ma przejścia to osobiście polecam przeciągnąć nowy przewód od wyspy do sterownika tak jak zrobiłem to w moim przypadku .
Przeciągnięcie nowego przewodu z lutowaniem i złożeniem wszystkiego zajęło ok 3 godzin ( nie mówię o szukaniu przyczyny problemu bo tutaj było znacznie więcej czasu)
Po naprawieniu problemu status błędu zmienia się z zwarcie/przerwa na sporadyczny po skasowaniu już nie wraca .
W przypadku uszkodzenia sterownika będzie problem z jego komunikacją ( upala się na lini zasilania jeden z elementów )
Jeżeli jesteście zmuszeni do wymiany sterownika należy pamiętać że musi on być o dokładnie tych samych numerach co wasz oryginalny.
Po złożeniu całego auta polecam zrobienie pełnej adaptacji zawieszenie przez vcds.
Wchodzimy w kategorie 34 ( Poziomowanie) kasujemy błędy które są , następnie dostęp upoważniony ( login 31564) później adaptacje . ( jeżeli pokaże wam że kod dostępu jest niewłaściwy oznacza to że w sterowniku dalej jest jakiś błąd który jest błędem stałym i nie pozwoli na przyjęcie kodu wtedy należy odczytać błędy i rozwiązać pozostałe istniejące problemy. Jeżeli zaczęliście procedurę adaptacji z błędem może się okazać że dopóki nie rozwiążecie problemu nie będzie możliwości przeprowadzenie adaptacji co bd skutkować że wasze zawieszenie będzie żyć własnym życiem
Na początku wybieramy grupe 00 ( kasowanie adaptacji )
Procedura mówi żeby mierzyć miarką od środka koła do rantu błotnika
(Osobiście nie latałem z miarką tylko zostawiłem wysokości które były w sterowniku ( Przód 391- Tył 373)
Przy adaptacji maska, klapa oraz wszystkie drzwi muszą byc zamknięte ( inaczej sterownik nie zezwoli na rozpoczęcie adaptacji )
Póżniej 01 wpisujemy wartość -zapisz
Póżniej 02 wpisujemy wartość -zapisz
Póżniej 03 wpisujemy wartość -zapisz
Póżniej 04 wpisujemy wartość -zapisz
Póżniej 05 wpisujemy wartość 1 -zapisz
05 spowoduje zapisanie wszystkich parametrów które wpisaliśmy wcześniej
Myśle że napisałem wszystko w ten sposób że będzie to zrozumiałe dla każdego.
Jeżeli jest możliwość proszę admina o podpięcie tego poradnika , myślę że może się przydać