Strona 1 z 1

[D3 03 4.2MPI ] Awaria zawiecha padła ..ale co dokładnie ??

: 17 cze 2011, 22:20
autor: kono
Witam kolegów

wczoraj w autku zawiecha odmówiła całkowicie posłuszeństwa

a więc prośba o pomoc i w skrócie napiszę jakie są objawy

ósemeczka odmówiła opcji podniesienia się w ustawieniach CAR w pozycję LIFT tzn kompresor w ogóle nie pompuje całkowicie ani na moment się nie załącza i opcja lift jest nawet jakby nieaktywna na wyświetlaczu ?? w inne pozycje można wejść jednak też zero reakcji kompresork , białe szczałki góra - dół ani nie drgną , zółta kontrolka świeci

no i z tego co widzę to tył siadł dość nisko , na felach 19 rant błotnika jest obecnie minimalnie poniżej , albo na równo góry opony , przód stoi troszkę wyżej jednak zdecydowanie niżej niże poprzednio w pozycji automatic

co jeszcze zauważałem to że nie było charakterystycznego spuszczenia powietrza z zawiechy podczas parkowania ,

a więc wracając do tematu , co mogło paść w zawieszeniu ?? od czego zacząć ??

PS EDIT

dziś podpięte pod VAG pokazało błąd - którego nie można skasować ??

01767.Sensor for Vehicle Level Left Voltage Supply


ściągnąłem lewe przednie koło odpiąłem wtyczkę z tego czujnika co na foto przeczyściłem założyłem no i nic to nie dało


Obrazek

Obrazek


(czy to jest właśnie czujnik który odpowiada za poziomowanie nadwozia ?? czy tylko ksenonów ?? czy to jedno i to samo ?? )



CO ROBIĆ ??

bardzo proszę o jakieś koło ratunkowe ,
kurcze za dwa tygodnie wyjazd na urlop do CRO więc furka musi być na Tip Top


wielkie dzięki pozdrawiam




Mariusz

: 18 cze 2011, 15:18
autor: wolek
tak ten czujnik odpowieda zarówno za poziomowanie xenonu jak i zawiechy. ale spokojnie nie opadnie niżej bo ma zabezpieczenie.

: 18 cze 2011, 16:00
autor: kono
OK tak tez podejrzewałem i wczoraj już zamówił ten czujnik , we wtorek powinien się już pokazać więc zadziałam z jego wymianą , ale czy to pomoże ?? tego pewno nie wie nikt ??

PS
dodam że kompresor wcześniej dość ładnie pompował i podnosił bez problemu

czy ktoś z kolegów może się jeszcze wypowiedzieć w odniesieniu do pierwszego posta , tzn jeśli czujnik nie pomoże to co jeszcze mogło paść ??

z tego co wyczytałem to jeszcze możliwy jest chyba defekt sterownika zawieszenia który jest gdzieś pod kierownicą ?? GDZIE ON JEST DOKŁADNIE ??
i co w takim przypadku pokazywał by VAG ??

bo u mnie w opcji POZIOMOWANIE był chyba tylko ten jeden główny grzech

01767.Sensor for Vehicle Level Left Voltage Supply


interfejs był kumpla i on też mi to badał , ja za bardzo się na tym nie znam :roll:

dzięki pozdrawiam

: 18 cze 2011, 18:48
autor: wolek
kompresor nie pracuje z racji uszkodzonego czujnika, inaczej by pokazał inny/więcej błędów(dodatkowo). A dokładniej to moduł wyłączył kompresor bo nie jest w stanie ustalić prawidłowej wysokości auta więc w celu uniknięcia dalszych szkód odłączył jego sterowanie. Dlatego nie możesz podnieść auta do pozycji lift. pozycje komfort i dynamic nie wymagają zmiany wysokości zawieszenia "na postoju" a zmienia się wtedy jedynie charakterystyka (twardość-sprężanie-rozprężanie) miecha powietrznego poprzez zamykanie/otwieranie kanałów olejowych wewnątrz amortyzatora.

: 18 cze 2011, 19:07
autor: kono
Dzięki za wyjaśnienie ;-)

dam znać jaki efekt przyniesie wymiana czujnika


pozdrawiam

[ Dodano: 2011-06-24, 22:11 ]
Witam

wymiana czujnika poziomowania na lewym wahaczu nie dała żadnych efektów :-(
zawiecha dalej leży na glebie i ani nie drgnie w górę

chciałem zapytać GDZIE ?? szukać tego bezpiecznika 40A oraz sterownik zawieszenia, które to niby znajdują się pod kierownica ??

zagrzebałem się pod tą kierownicą chyba z godzinę i prawdopodobnie jestem ślepcem :-P

co trzeba odkręcić by dostać się do 40A i sterownika gdzie tego szukać ??




dzięki pozdrawiam

: 05 maja 2014, 23:11
autor: ArkadiuszC
ono , czy rozwiazales swoj problem ?????

: 06 maja 2014, 07:41
autor: tomi5
Odkopałes temat z przed 3 lat :-)

Ale po wymienie czyjnika na pewno nalezy przeprowadzić , nastawy podstawowe/kalibrację zawieszenia.
Bynajmniej u mnie tak było. bez kompa auto by nie ruszyło.

: 06 maja 2014, 21:21
autor: ArkadiuszC
ja wlasnie dzisiaj wymienilem sterownik ukladu samopoziomowania na inny , mial taki sam numer jak stary wiec nic nie robilem VCDSem ..............no I po wymianie ladnie sie opuszcza powrocila funkcja lift I dynamic ....ale pojawil sie blad 00775 czujnik ukladu samopoziomowania pojazdu tylny lewy I on jest chyba odpowiedzialny tez za xenony bo tez mam blad 01310 ..............................no I teraz mam pytanie

jak wymienic ten czujnik ?

gdzie on jest ?

I co dokladnie zrobic krok po kroku VCDSem po wymianie ?

z gory dzieki za odp