Strona 1 z 2

[D3 ALL ] Łożysko koła

: 19 kwie 2012, 20:50
autor: bunga bunga
Witam.

Jak w temacie. Wyje mi łożysko w piaście prawy przód. Mam pytanie w związku z wymianą. Jak powinno się wymieniać zgodnie ze sztuką? Jedno łożysko czy dwa? W obu przednich piastach. Jakie firmy oprócz SKF polecacie? Albo inaczej, jakiej firmy nie polecacie? Jakie są przybliżone koszta robocizny i czy ustawia się po tym zbieżność?

8-)

: 19 kwie 2012, 21:11
autor: daro72
Łożyska najlepiej wymienić obydwa na piaście. Nie musisz wymieniać na obydwu kołach. Jeśli chodzi o zbieżność to nie powinno się nić zmienić.

: 19 kwie 2012, 21:35
autor: bunga bunga
Tzn kupuję "piastę" przykręcaną na cztery śruby.

http://moto.allegro.pl/lozysko-kola-prz ... 25331.html

Także już w niej jest komplet łożysk na jedno koło? A jaki koszt robocizny poza ASO?

8-)

: 19 kwie 2012, 22:04
autor: daro72
Chyba tak. Już w D2 po FL łożyska były chyba razem z piastą. Co do cennika to może być on bardzo zróżnicowany. Ja akurat mam sąsiada mechanika więc mam łatwiej i taniej. Myślę że jednak koszt nie powinien być powalający.

: 20 kwie 2012, 11:33
autor: badyl
w D3 4.2 łożysko kupuje się z piastą nie ma oddzielnie łożysk

: 20 kwie 2012, 12:15
autor: bunga bunga
A koszt robocizny? Od - do?

8-)

: 20 kwie 2012, 12:28
autor: JIMM
Serrgiusz pisze:A koszt robocizny? Od - do?
ja zapłaciłem jakiś czas temu za piastę z łożyskiem i robociznę 400zł - wymieniałem prawy przód.

: 20 kwie 2012, 12:30
autor: bunga bunga
No też mi tak z kalkulacji wychodzi. SKF 270 + wymiana 80-150.

8-)

: 20 kwie 2012, 12:32
autor: JIMM
daro72 pisze:Łożyska najlepiej wymienić obydwa na piaście.
o czym piszesz :?: bo nie wiem :?: piasta jest przykręcana na cztery śruby pod tarczą hamulcową do aluminiowego pionowego elementu stanowiącego połączenie wszystkich wahaczy i stanowi komplet z łożyskiem i nie ma innego dodatkowego 8-) w kołach przednich.................a w tylnych podobnie tylko inny rozmiar piasty 8-)
podobny temat już był:
http://www.a8team.pl/topics15/4773,15.htm

[ Dodano: 2012-04-20, 12:39 ]
Serrgiusz pisze:Jak powinno się wymieniać zgodnie ze sztuką? Jedno łożysko czy dwa?
wymieniasz tą stronę która wyje...i jest to piasta...nie wymienia się parami i nie ma takiej konieczności.

[ Dodano: 2012-04-20, 12:41 ]
daro72 pisze:Jeśli chodzi o zbieżność to nie powinno się nić zmienić.
i się nie zmienia ponieważ wystarczy tylko rozpiąć dolny wahacz :-P

: 20 kwie 2012, 12:47
autor: bunga bunga
I o taką odpowiedź chodziło. Dziękuję.

8-)

: 22 kwie 2012, 20:36
autor: arektoporski
Ja jednak wymienilbym obie strony ,jestem zwolennikiem wymian kompletow :) ale to moja opinja , ja wymienilem sam prawa i lewa strone ,wymiana banalnie prosta 4 sruby na (sloneczko) dostep do malej prasy i po klopocie ,przy wciskaniu nowego lozyska uwazaj na czarny pasek w okolo lozyska bo ci abs nie zadziala jak go uszkodzisz

pozdro
Arek

: 22 kwie 2012, 20:57
autor: JIMM
arektoporski pisze:wymiana banalnie prosta 4 sruby na (sloneczko) dostep do malej prasy i po klopocie ,przy wciskaniu nowego lozyska uwazaj na czarny pasek w okolo lozyska bo ci abs nie zadziala jak go uszkodzisz
o czym kolego piszesz....jaka prasa i jakie wyciskanie :?:- wszystko idzie delikatnie małym młoteczkiem do okoła.......no chyba że takie zapieczone.
Obrazek
Obrazek

: 23 kwie 2012, 12:31
autor: arektoporski
mlotek jest ok :) ja wole prase ,eliminuje rysyko uszkodzenia tak czy inaczej ,jeden woli blondynki a drogi szatynki :) pozdro

Arek

: 23 kwie 2012, 16:07
autor: bunga bunga
Czy nie powinno się dokręcać kluczem dynamometrycznym?

: 23 kwie 2012, 17:59
autor: arektoporski
Śruby z łbem kulistym 4 stk.
- Należy wymienić
- 80 Nm i obrócić dodatkowo o 90°

Sruba kołnierzow
momentem 200 Nm. + obrócić śrubę kołnierzową o 180°

jak dobrze sprawdzilem :) a jak bylo by zle to prosze o poprawienie