Strona 1 z 3
[D3 03
] Nie działa tryb dynamic
: 09 sie 2012, 22:37
autor: gizmo07
Witam!
Od pewnego czasu nie działa mi tryb dynamic, tzn. nie obniza mi auta, nie usztywnia zawiechy.
Od razu mowie ze tryb holowania i podnosnika mam OFF.
Wszystkie 4 tryby mam dostepne na ekranie. Nawet jak bedac na WYSOKIM wcisne DYNAMIC to obnizy tylko do poziomu KOMFORTU i ani milimetra nizej.
Komputer byl podlaczany, brak bledow w sterowniku zawieszenia. Jedynie mozna zaobserwowac roznice w wysokosci poszczegolnych amortyzatorow np. 19mm, 23mm, 20, 21.
Prosze o sugestie.
: 10 sie 2012, 14:49
autor: PABLO200
Masz sportowe zawieszenie było takie w opcji
: 10 sie 2012, 17:55
autor: gizmo07
Nie mam raczej sportowego zawieszenia, a to ma znaczenie?
Dzialal mi dynamic a teraz nie.
: 11 sie 2012, 09:56
autor: bunga bunga
Tryb dynamic, dodatkowe 20 mm niżej, nie załączy się na postoju. Jak zaznaczych na MMI to opuszcza się w trakcie jazdy. O ile pamiętam jak jedziesz co najmniej 30 sek i powyżej 120 km/h. W instrukcji jest napisane. Tak samo lift wyłącza się automatycznie pow 40 km/h.
8-)
: 11 sie 2012, 12:38
autor: gizmo07
Sergiusz mylisz sie. Dynamic zalacza sie na postoju, pamietam jak mi ladnie opony rownaly sie z blotnikami;) A powyzej 120km/h DODATKOWO sie obniza o ilesc tam.
Wyciag z instrukcji:
W trybie dynamic zawieszenie obniża się o 20 mm do prześwitu 100 mm (obniża się punkt ciężkości). Zawieszenie pracuje wtedy ze zwiększoną sztywnością i twardszą charakterystyką tłumienia. Jeśli auto jedzie z prędkością ponad 120 km/h (przynajmniej przez 30 sekund), to wówczas następuje dalsze obniżenie zawieszenia o 5 mm (podnosi się z powrotem, gdy samochód przez ponad 2 minuty jedzie z prędkością mniejszą niż 70 km/h).
: 11 sie 2012, 20:57
autor: bunga bunga
No gdzieś dzwonili tylko w innym kościele. W takim razie i mi na postoju nie zawsze załącza się dynamaik. Ale nie mam błędów. Tak rzadko z tego korzystam, że nawet nie zwróciłem uwagi. Więcej z lifta i on działa.
8-)
: 21 lip 2013, 22:38
autor: lukasz_21
witam. Ja kupiłem auto miesiac temu i od samego początku nie mam w komputerze trybu dynamic. Wszystkie 3 inne są dostepne i auto reaguje po wybraniu każdego z nich ale dynamic jest na szaro i nie darady go w ogole włączyc.... :-/
Nie wiem być może było to w dodatkkowej opcji albo coś jest nie tak z moim zawieszeniem.
I co wy na to powiecie??
Pozdrawiam :-/
Tryb Dynamic
: 22 sie 2013, 17:12
autor: domin1212
Ja też mam dynamic na szaro ale stało mi się to po wymianie sterownika zawieszenia reszta jest i działa ale dynamic nie i nie wiem jak to zrobić żeby było tak jak poprzednio może ktoś wie o co w tym chodzi ?
: 22 sie 2013, 18:44
autor: mdamian
A może komputer myśli że sterownika nie ma w ogóle :mrgreen: ??
Może trzeba zaprogramować nowy sterownik ??
: 22 sie 2013, 19:01
autor: labas
mdamian pisze:wo gule ??
Nie robić byków , stawiać przecinki i kropki , używać polskich znaków !!!
: 22 sie 2013, 20:02
autor: mdamian
labas, pretensje do google bo tak mi poprawiło :mrgreen:
: 22 sie 2013, 21:35
autor: Gość
mdamian, ten akurat zwrot jest dość cięzki dla googla
[D3 07 4.2TDI
] Nie działa tryb dynamic
: 11 maja 2016, 21:59
autor: Immo
Odgrzewam kotleta
U mnie też przestał działać tryb dynamic.
Problem zaczął się od tego, że jak kupiłem auto, to dupa stała ładne kilka cm wyżej niż przód. Nie przejmowałem się tym, bo zawieszenie działało tak jak trzeba we wszystkich 4 trybach, tyle że buda była pochylona do przodu.
Po nabyciu vaga zrobiłem kalibrację zawieszenia. Tył poszedł w dół (co prawda nie tyle ile powinien), ale dynamic przestał działać.
Mam zawieszenie sportowe PR-2MA, zakodowane na nominał czyli 0015510. Po kalibracji przód stoi idealnie (396mm od środka piasty do nadkola), ale tył nadal jest prawie 2cm za wysoko. Zamiast 378 jest 396mm (praktycznie jak w zwykłym zawiasie) i za diabła nie daje się vagiem obniżyć bardziej
Adaptacja tylnych amortyzatorów nie przyjmuje wartości większych niż 378 (w porywach do 380) - wyświetla komunikat invalid. Trzeba wklepać 378 lub mniej żeby łyknął tę wartość, pomimo że faktycznie jest 18mm więcej.
Test low level przed kalibracją przebiega bez zarzutu, buda elegancko się kładzie na kołach, po czym wraca na normal i można zaczynać procedurę.
Spotkał się ktoś z takim problemem? Będę wdzięczny za podpowiedzi
: 11 maja 2016, 22:03
autor: drago_o
A łączniki są ori? Jak tak to spróbuj ją oszukać podnośnikiem adaptując tył. Wpisz wartość, jak pojawi się INVALID to lekko ulżyj tył w górę aż pokaże się VALID i przejdź do następnego koła a potem opuść lewarek. I tak z oboma tylnymi. Ale najpierw sprawdź łączniki.
: 11 maja 2016, 22:16
autor: Immo
Łączniki wyglądają na ori. Zmierzyłem je i mają długość ok 7cm (między środkami panewek/główek).
Tak się zastanawiam, czy były różne długości dla zawieszenia zwykłego i sportowego?
Patentu z lewarkiem nie znałem, ale bardzo mi się podoba
W ostateczności go wypróbuję